TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny eksos til mr2 mk2 gti. Er det vært det?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#247451  av ErlingK

Da vi kjøpte vår Mr2 var det et åpent filter montert. Jeg personlig syntes ikke det var noe pen lyd med dette filteret påmontert. Filteret var ikke 100% rent, men man kunne lett se "gjennom" det, så det var ikke tett, men jeg synes definitivt bilen gikk bedre etter jeg monterte inn org. luftfilterbox med nytt org. filter. Konemor påpekte også dette uten at jeg hadde sagt noe til henne på forhånd....

Vet ikke om dette hadde sammenheng med at innsugslufttempføleren bare lå stripset inntil filteret.

Erling

#247469  av paalw

jeg har et nytt mongoose m cat erstatter anlegg liggende. venter bare på at Toyota skal klare å hoste opp pakninger til meg. Det tar sin tid.

Men jeg skal legge ut mine erfaringer så snart det kommer på.

Bilde

#247476  av GhostRider88

paalw skrev:jeg har et nytt mongoose m cat erstatter anlegg liggende. venter bare på at Toyota skal klare å hoste opp pakninger til meg. Det tar sin tid.

Men jeg skal legge ut mine erfaringer så snart det kommer på.

Bilde

hvor mye kostet dette ferdig levert til Norge? Regner med at det er bestilt uten for Norges grenser ;)

#247488  av paalw

tror det kosta £360 + frakt og moms. kom vel på ca 5500,- hvis jeg ikke husker feil. Fikk dem til å merke invoice på pakken med lavere verdi. Husker ikke hvor jeg bestilte fra, men det var noe på ebay i england.

#247503  av Timmey

jeg har mongoose anlegg og kn filter... synes det er sjefslyd i det 8) skal du kjøpe fra norge har http://www.kollevold.no for 6400 kr

#247521  av inzane2012

ErlingK skrev:Da vi kjøpte vår Mr2 var det et åpent filter montert. Jeg personlig syntes ikke det var noe pen lyd med dette filteret påmontert. Filteret var ikke 100% rent, men man kunne lett se "gjennom" det, så det var ikke tett, men jeg synes definitivt bilen gikk bedre etter jeg monterte inn org. luftfilterbox med nytt org. filter. Konemor påpekte også dette uten at jeg hadde sagt noe til henne på forhånd....

Vet ikke om dette hadde sammenheng med at innsugslufttempføleren bare lå stripset inntil filteret.

Erling
det kan vel komme av det som du sier at luftføleren ikke var festet skikkelig, jeg merket det samme når jeg gikk over til pipercross viper filter, er bare laget til ett hull til og stikke inn føleren, men har enda ikke funnet noe lim eller noe sånt som har tålt varmen over tid, går en liten stund så tørker det helt ut, men har fått tak i noe heavy-duty super-duper araldit lim nå, så må vel prøvd d:P hehe

#247828  av 323F GTX

OT, men vilke rotafelger du har i de kassene der? hehe. :lol:

#251048  av paalw

felgene er Rota Grid.

Da har jeg fått montert anlegget. Tok ca 2 timer (mest pga en liten drittbolt som var litt kranglete), plug and play, passa perfekt.

Har tatt meg en prøvetur nå, og må bare si at lyden er deilig. Helt klart mye bedre enn originalanlegget. Går rimelig stille på tomgang og uten pådrag, bare en liten ekstra snerr. Men når man gir på er det bare herlig.

Gadd ikke teste om jeg merka noe forskjell i ytelse siden det var første turen. Ble med rolig "oppvarmingsrunde"...men det finner jeg ut i løpet av helga 8)

#251063  av GhostRider88

paalw skrev:felgene er Rota Grid.

Da har jeg fått montert anlegget. Tok ca 2 timer (mest pga en liten drittbolt som var litt kranglete), plug and play, passa perfekt.

Har tatt meg en prøvetur nå, og må bare si at lyden er deilig. Helt klart mye bedre enn originalanlegget. Går rimelig stille på tomgang og uten pådrag, bare en liten ekstra snerr. Men når man gir på er det bare herlig.

Gadd ikke teste om jeg merka noe forskjell i ytelse siden det var første turen. Ble med rolig "oppvarmingsrunde"...men det finner jeg ut i løpet av helga 8)
ser frem til en oppdatering på ytelses delen ;) Vurderer dette selv nå. Får se hva det blir igjen av sommerjobb pengene :roll:

#252385  av paalw

jeg mener at jeg merker en liten forskjell i effekt, men det kan også være bare en illusjon av finere lyd. Men jeg vil jo tro at ihvertfall det å bytte fra en katalysator som har gått nesten 100t km til et strakt rør vil gi noe ytelsesforbedring.

Slik ble det seende ut.

Bilde

Bilde

#252406  av BT-GTI

har bestillt meg catback fra england nå. ble xspower sitt. har ikke sett at noen andre i landet har det så får prøve. kosta 2250kr pluss 10 ja 10pund i frakt :lol: . jeg får da 3"hele veien med 4 elelr 4.5"endestusser og noen relativt store bøtter 8) . lyden har jeg kunn hørt via nett sidene til xs-power og det hørtes bra ut :twisted:
. ps bare å sette på DP og filter gjør at man merker forskjellen. for lyd er halve opplevelsen. gti motorene har litt morsomere lyd org men når en turbo bil får sikkelig airwais så høres det enormt bra ut. og mongoose er nesten som wounderbaum i en volvo, alle har det :P

#252432  av Rage

BT-GTI skrev:har bestillt meg catback fra england nå. ble xspower sitt. har ikke sett at noen andre i landet har det så får prøve. kosta 2250kr pluss 10 ja 10pund i frakt :lol: . jeg får da 3"hele veien med 4 elelr 4.5"endestusser og noen relativt store bøtter 8) . lyden har jeg kunn hørt via nett sidene til xs-power og det hørtes bra ut :twisted:
. ps bare å sette på DP og filter gjør at man merker forskjellen. for lyd er halve opplevelsen. gti motorene har litt morsomere lyd org men når en turbo bil får sikkelig airwais så høres det enormt bra ut. og mongoose er nesten som wounderbaum i en volvo, alle har det :P
Det anlegget bråker noe sinnsykt..

#252461  av GhostRider88

paalw skrev:jeg mener at jeg merker en liten forskjell i effekt, men det kan også være bare en illusjon av finere lyd. Men jeg vil jo tro at ihvertfall det å bytte fra en katalysator som har gått nesten 100t km til et strakt rør vil gi noe ytelsesforbedring.

Slik ble det seende ut.

Bilde

Bilde
ble utrolig bra!

Kommet frem til at jeg bytter anlegg om det jeg har nå blir slitt. Er jo en slitedel... Men jeg har et inntrykk av at mr2 anlegget er meget holdbart. Flere som mener det samme?

Lyd

#252466  av Stølen

Skifta fra original+Remus-anlegg til Green Konfilterkit+remus for ca 2 måneder siden. Resultat:

Bilen gikk fra å låte som en litt sint Avensis til en Impreza Turbo Light..!

Lyden er ubeskrivelig fet, og må bare oppleves. I tillegg må jeg innrømme at et par dødpunkter i turtallsregisteret har blitt jevnet ut (kan jo ligge i at det gamle filteret var litt tett). Ellers har jo lyd mye å si på hvordan akselerasjon "oppleves".

Og kremen på kaka er at hvis du ikke vil at bilen skal bråke, så er den stille og rolig..! Men når du har lyst å tråkke på litt så våkner dyret.

Jeg lurer bare på hvorfor ikke Toyota har valgt denne løsningen fra fabrikk... :wink: Løp å kjøp i allefall!!!

#252479  av BT-GTI

Rage skrev:
BT-GTI skrev:har bestillt meg catback fra england nå. ble xspower sitt. har ikke sett at noen andre i landet har det så får prøve. kosta 2250kr pluss 10 ja 10pund i frakt :lol: . jeg får da 3"hele veien med 4 elelr 4.5"endestusser og noen relativt store bøtter 8) . lyden har jeg kunn hørt via nett sidene til xs-power og det hørtes bra ut :twisted:
Det anlegget bråker noe sinnsykt..
hmm hva i område her gjør ikke det?