TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota supra vs. Nissan skyline

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #244596  av Rotta

Veit godt at dette er et Toyota forum men tenkte det kunne være interessant å høre argumentene for å kjøpe en supra kontra argumentene for å kjøpe en skyline? Dette er jo to biler som stiller i ''samme'' klasse. :shock:
 #244622  av aneriks

Rotta skrev:Veit godt at dette er et Toyota forum men tenkte det kunne være interessant å høre argumentene for å kjøpe en supra kontra argumentene for å kjøpe en skyline? Dette er jo to biler som stiller i ''samme'' klasse. :shock:
motoren i supren er sterkere og tåler mere,og så¨er supraen en toyota ;)

#244644  av milcom

Supraen ser mye bedre ut spør du meg;) Men firehjuls trekken på skyline er ikke til å se bort fra;)

#244657  av 300zx-tt

Bedre aerodynamikk er visst årsaken till att 300zx holder denne rekorden den dag i dag......flere Supraer og Skylines som har prøvet og slå denne...rekorden...Jun sine egne biler også.....

Men ville valgt Supra av Skyline og Supra....Skyline ser jo litt sedan aktig ut... :lol:

#244731  av Andy_Celica

Å si at en Rb26DETT er mye svakere en en 2JZ-GTE blir også litt feil, synter at skyline og Supra Ligger i ca samme klasse når det gjelder motor driverk osv, (da er det snakk om r33gtr, ikke gts) en gts har en Rb25DET og det er en mye dårligere motor en de andre.

Men jeg hadde personlig valgt Supra :wink:

#244755  av sleeper

Andy_Celica skrev:Å si at en Rb26DETT er mye svakere en en 2JZ-GTE blir også litt feil, synter at skyline og Supra Ligger i ca samme klasse når det gjelder motor driverk osv, (da er det snakk om r33gtr, ikke gts) en gts har en Rb25DET og det er en mye dårligere motor en de andre.

som bpu motor så er 2jz ganske mye sterkere en RB26DETT... at du kan få like mye hk ut av nissan motor er nok ikke så langt ifra sannheten hvis du ser på en FULLT byggd motor.. men jeg har enda ikke sett noen nissan motor som har gått med 7-8-900hk på banetreff etter banetreff...

#244780  av Morten

sleeper skrev:
Andy_Celica skrev:Å si at en Rb26DETT er mye svakere en en 2JZ-GTE blir også litt feil, synter at skyline og Supra Ligger i ca samme klasse når det gjelder motor driverk osv, (da er det snakk om r33gtr, ikke gts) en gts har en Rb25DET og det er en mye dårligere motor en de andre.

som bpu motor så er 2jz ganske mye sterkere en RB26DETT... at du kan få like mye hk ut av nissan motor er nok ikke så langt ifra sannheten hvis du ser på en FULLT byggd motor.. men jeg har enda ikke sett noen nissan motor som har gått med 7-8-900hk på banetreff etter banetreff...
Samme inntrykk her. Vet om 3 stk RB26 lokalt som har havarert minst en gang hver. Har ikke vært snakk om noe "ekstrem" trim heller (400-650hk). Virker som dyre motorer å holde i drift..

#244785  av OrIoN89

Supra ja ;)

#244842  av Tore

er vel ikke å stikke under en stol at Skyline er originalt raskere i aks, lettere å kjøre, raskerere i svinger og alt det der, men når den ser ut som en Bluebird på lett steroidkur, blir valget lett for meg :D Supraen appelerer med sin og driftssikkerhet og alt, men det er følelsen av å cruise med den det ene øyeblikket, for så å herje det neste som gjør den til drømmebilen :D

#244891  av sindrejl

Tore skrev:er vel ikke å stikke under en stol at Skyline er originalt raskere i aks, lettere å kjøre, raskerere i svinger og alt det der, men når den ser ut som en Bluebird på lett steroidkur, blir valget lett for meg :D Supraen appelerer med sin og driftssikkerhet og alt, men det er følelsen av å cruise med den det ene øyeblikket, for så å herje det neste som gjør den til drømmebilen :D
er få biler jeg kunne hatt med så mye kraft tilgjengelig hvor jeg faktisk klarer å cruise på ca fartsgrensa.. bilen er ufattelig herlig. Men den forvandler seg til et sivilisert monster når man virkelig drar på :)

#244944  av cameleon

har sitti å lest en god del sammenligninger her på forumet nå den siste tiden hehe. mr2 versus rx7 versus supra versus skyline versus ditt og datt hehe. Det å sammenligne alle disse bilene blir i mine øyne helt feil siden det er villt forskjellige biler det er snakk om, med helt forskjellige motorer, design, kjøreegenskaper etc etc. Det kommer jo veldig an på hva du har som plan med bilen spør du meg. er det å holde de orginal, eller er det å bruke ti årslønner på kjerra. Hadde for ikke mange dagene siden besøk av bjørnstad bil sin R34 som i følge de er bremset til rundt 700 hester. må si at det er noe av det sykeste jeg har sett innenfor sin sjanger. og overgår alle supraene jeg har sett i hele mitt liv.
uansett så blir det umulig til å komme fram til et rett svar uten å prøve bilene selv og si hva man synes. om man da skal velge en bil opp under en million, så hadde jeg personlig ikke enset supra eller skyline. hadde heller valgt en ferrari eller porsche. og OM jeg skulle hatt japansk til en slik sum, så hadde det blitt nsx uten tvil.
men det er jo min mening :wink:

#244988  av KK-ma70

cameleon skrev:har sitti å lest en god del sammenligninger her på forumet nå den siste tiden hehe. mr2 versus rx7 versus supra versus skyline versus ditt og datt hehe. Det å sammenligne alle disse bilene blir i mine øyne helt feil siden det er villt forskjellige biler det er snakk om, med helt forskjellige motorer, design, kjøreegenskaper etc etc. Det kommer jo veldig an på hva du har som plan med bilen spør du meg. er det å holde de orginal, eller er det å bruke ti årslønner på kjerra. Hadde for ikke mange dagene siden besøk av bjørnstad bil sin R34 som i følge de er bremset til rundt 700 hester. må si at det er noe av det sykeste jeg har sett innenfor sin sjanger. og overgår alle supraene jeg har sett i hele mitt liv.
uansett så blir det umulig til å komme fram til et rett svar uten å prøve bilene selv og si hva man synes. om man da skal velge en bil opp under en million, så hadde jeg personlig ikke enset supra eller skyline. hadde heller valgt en ferrari eller porsche. og OM jeg skulle hatt japansk til en slik sum, så hadde det blitt nsx uten tvil.
men det er jo min mening :wink:
Det var r33 gtr'n som HÃ¥vard kom med....:)

#245065  av cameleon

KK-ma70 skrev:Det var r33 gtr'n som HÃ¥vard kom med....:)
så jeg hadde skrevet feil nå hehe. mente r33 seff :)

#252670  av Rockon GT-R

Jeg har hatt begge deler samtidig, og savnet Skylinen mest da jeg solgte begge to...

Skyline om en er glad i å gasse, Supra om en er glad i "looks" og cruising..

I regnfylte Norge (spes. vestlandet) så får en ikke brukt hestene i Supraen på våt vei... Derfor har jeg kjøpt Skyline igjen nå.. Supra skal jeg kjøpe igjen da jeg får råd! Black on black med 6-trinns kasse!!