Det var såpass ja
Jaja du kan nå hvertfall være glad du ikke stresset mer med det før du dro, og heller tok starleten
HÃ¥per du slipper "billig" unna.

Anders gullstein skrev:Hvor mange grader er den nye kammen da? HKS kam eller?De "nye" er 304 inn og 288 ut, begge med 10.0mm løft.
Larsen skrev:Var bra forskjell der ja.Men min var ikke orginal... For å få opp kompresjonen er både topp og blokk høvla av litt + 0.8mm toppakning. I tillegg sto det kammer med mere løft i. Så den er/var definitivt ikke noe "non interference" lengre.
Mener den orginale 4age motoren er "non interference" mellom ventilene og stempelet, så er kanskje det som har reddet den?
Anders gullstein skrev:Brukbare trimmkammer det ja. MHva må til av modding for å få slike trimkammer til å funke da? Jeg har tenkt på den mildeste trimkammen til min egen, 256 grader'n.Reint mekanisk er det minimum med andre ventilfjører og shimless/shim-under bucket konvertering. Har og en liten følelse av at muligens rampen der loben passerer må masseres litt med fres og muligens forsenking av nedre feste til ventilfjørene for å få nok bevegelsesmulighet uten at fjørene bunner. Vet ikke sikkert før jeg har sett nærmere på det.