til info så får du ikke kortere rørlengder enn hva den vannkjølte IC'en gir, siden den står rett mellom turbo og innsug, på toppen av motoren. Det er totalt kanskje 20-30cm rør pluss bredden av IC

Skal du ha kjappest spool er dette definitivt løsningen ihvertfall. Det er altså ingen frontmontert ic det her, men det er en radiator i fronten som kvitter seg med varmen, og slanger som må legges mellom fremme og bak for å pumpe vannet mellom radiator og IC. Det er da monteringen av slanger og radiator fremme som gjør det mer komplisert enn en type Greddy-IC, men det er da ikke noe værre enn å montere en frontmontert på en Celica f.eks. Fordelen med vannkjølt IC er den ekstremt korte og rette flyten for luften siden luften ikke snur i det hele tatt, og at vannkjølte intercoolere er mange ganger mer effektive til å fjerne varme fra innsugsluften enn en luft-luft kjøler er (pga at vannet kan lagre mye mer varme enn luft, og pga at varmeoverføring fra vann til aluminium er 14 ganger bedre enn fra luft til aluminium så du får en mye bedre varmeveksling på mindre areal). Svakheten ved et slikt system er at varmen må overføres til luft et sted, og det er i radiatoren i fronten. Om radiatoren fremme ikke er effektiv nok og det er mye full gass kjøring så kan vannet bli varmere over tid slik at IC mister effektiviteten, men orginal ic på MR2 blir jo heat-soaked etter en liten sprint

Vannet blir fort avkjølt av radiator og av luftstrømmen i IC så lenge trykket i innsuget er atmosfærisk ("0") eller lavere..
vel vel, var ikke meningen å skrive en lang avhandling, bare avkrefte at det ikke var en frontmontert IC jeg snakket om, men en nesten like effektiv løsning uten alle ulempene med både frontmontert- eller sidemontert IC

Dog en mer komplisert installasjon enn å bare bytte den orginale sidemonterte.
Jeg hadde denne montert på min tidligere st185 og når jeg testet tempen på IC etter 4-5 runder på Rudskogen en varm dag i august så var den knapt lunken å ta på. Jeg beholdt egentlig denne ic'en for å montere det i MR2'en i fremtiden om det ble turbomotor i den, men med nye avgifter og et hus som suger penger så ble ikke det så aktuellt lengre