TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kanskje snart eier av 92 MR2 gti targa. Trenger rÃ¥d!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#25367  av erling

Har også senka ekstra bak, flytta fjærskåla 2.5 cm ned på demperen. :)

Mange av disse settene som ikke senker nok bak.

#25373  av Master

chris skrev:Anbefaler Apexi Power Intake. Trenger ikke noe hjemmelaga styr nei. Fordelen med apexi er at det ikke trenger vedlikehold.

ang dekk, selv har jeg 215/40-17 foran og 235/40-17 bak.. men jeg har ikke senka den. Men nå har jeg jo 92 modell da, som er litt lavere enn 90 og 91 modellene.
Ja den jeg snakker om er også 92-mod. Men hvis du har 17" felger med 40-profil på dekkene, tror jeg nok det vil se bra ut når bilen blir senka 4 cm til. Dine dekk er vel ikke så altfor langt unna skjermen etter det jeg kan se på bildene av bilen din. hvor får man tak i spacere, og er disse dyre? blir vel å måtte montere et par sånne bake hvis jeg nå kjøper en felg som er 7" brei. Hva er det maksimale en felg / felg med spacer kan være på i tommer før den stikker ut av skjermen bak? noen som vet sånn ca?

Du anbefaler også Apexi Power Intake... hva er forskjellen på dette og et K&N filter? trodde K&N var vedlikeholdsfrie også..[/quote]

#25385  av chris

Master skrev: Ja den jeg snakker om er også 92-mod. Men hvis du har 17" felger med 40-profil på dekkene, tror jeg nok det vil se bra ut når bilen blir senka 4 cm til. Dine dekk er vel ikke så altfor langt unna skjermen etter det jeg kan se på bildene av bilen din. hvor får man tak i spacere, og er disse dyre? blir vel å måtte montere et par sånne bake hvis jeg nå kjøper en felg som er 7" brei. Hva er det maksimale en felg / felg med spacer kan være på i tommer før den stikker ut av skjermen bak? noen som vet sånn ca?
Ja, jeg tror det ville sett bra ut med 3-4 cm lavere bil. Jeg skulle for øvrig hatt noen spacere, men senking blir det. Men vet ikke om jeg gidder ta det før jeg en gang skal bytte dempere. Orker ikke kaste bort dempere som er i god stand :)
Master skrev: Du anbefaler også Apexi Power Intake... hva er forskjellen på dette og et K&N filter? trodde K&N var vedlikeholdsfrie også..
Såvidt jeg vet må K&N filterne oljes og renses innimellom. Apexi trenger ikke gjøres noe som helst med. Såkalt "lifetime use".

Du kan lese noe om det her (de kommer inn på apexi lenger ned på siden): http://forums.beyond.ca/showthread/t-2029.html

Jeg har for øvrig også sett flere tester, der Apexi går seirende ut.

-edit-
Anbefaler deg å lese dette ang luftfilter:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ight=apexi
http://www.mkiv.com/techarticles/filter ... index.html

#25418  av erling

Før jeg fikk spacerne og hadde 8x17 ET35 felg m/215/40-17 gikk hjulet klar av skjermen. Skal du ha 25mm spacer må du valse indre kanten. Jeg har jo ganske smalt dekk på bred felg, slik at nå stikker felgkanten 1 cm utenfor skjermen (med max neg.camber bak), og dekket går akkurat innenfor. Hvis du skal ha 235 dekk bak, blir det for mye med 25mm spacer. Så ikke bra ut på Markus sin når vi prøvde ihvertfall. Ikke fint når dekkmønsteret kommer utenfor skjermen. :)

Lurer forresten på hvordan Apexi-en er etter 100.000 km... Det sier ikke testen noe om.. :)