TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rykter om ny AE86 fra Toyota

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #255029  av CelicaTurbo

Det er rykter om at Toyota har klar en ny "AE86" for lansering vinter 2008, kanskje det er noe å håpe på?

http://www.ts-ogn.no/content/view/40/1/

#255032  av aneriks

nice :D

#255063  av k_one

Hvis bilen havner på prisen Autoblog forespeiler($12300,-) og forholdet mellom pris i USA og Norge forblir det samme på denne modellen som på f.eks Yaris snakker vi en pris på under 200.000,-
Høres ut som dette fort kan bli min neste bil da gitt ;)

#255065  av oleb

hmm.. Denne hørtes interessant ut :)
Den blir sikkert en populær ungdomsbil om 15 år 8)

#255068  av ErlingK

Tøff bil!! Litt sånn Celicapreg over rumpa. Men har Subaru noe RWD da??
Kansje en JDM-RWD som ikke eksporteres da...

Erling

#255069  av CelicaTurbo

Spørs om Toyota Norge vil ta inn en slik ungdomsvennlig bil da, det er bare å se til Notodden det for å se hva ungdom+bakhjulstrekk betyr, og Toyota kan vel ikke skade sitt rykte hos den eldre garde :lol:

#255070  av oleb

CelicaTurbo skrev:Spørs om Toyota Norge vil ta inn en slik ungdomsvennlig bil da, det er bare å se til Notodden det for å se hva ungdom+bakhjulstrekk betyr, og Toyota kan vel ikke skade sitt rykte hos den eldre garde :lol:
Ja, faen, det glemte jeg.. Vi bor jo i Norge.. :lol: :evil:

Den var skikkelig lik celica mk7 bakfra, ja.

#255073  av sindrejl

den der var jo faktisk ganske stilig :) men alt for ungdommelig til at det blir en realitet dessverre

#255181  av tommis

Blir sikkert ikke noe av den der heller. Dagens modelprogram hos Toyota er et langt gjesp spør du meg. Så noe burde skje snart.
Hvis den skulle komme synes jeg en 200hk(minst) utgave hadde vært på plass.

#255189  av Syns

Synes den var stlilig! Det går jo an å håpe da :)

#255199  av 4A-GE

Jeg syntes de heller kunne sette igang den originale og freshe den opp litt. Samt sette igang deleproduksjonen igjen. :oops:

#255326  av Anders gullstein

Synes den ser interessant ut på papiret. Kjekt med at den får 120 hk er at en kan ha råd til en, men bør kanskje også være en med mer power i bakhånd. Håper de få gjennværende ildsjelene hos Toyota får grønt lys.

#255389  av aWeX

Jeg blir sjokkert om dette ikke er bullshit, om det viser seg å stemme skal jeg faktisk dra til nærmeste Toyotaforhandler og sette meg på venteliste på sekundet. Dette er ikke første gangen det hviskes rundt om på diverse forum om en arvtager til AE86, og det har (såvidt jeg husker) blitt avkreftet flere ganger fra kilder hos Toyota at noe sånt er på gang. Fake bilder på nettet av diverse bilmodeller som "skal komme" er jo heller ikke akkurat noe nytt. Alle de forskjellige bildene av den nye Nissan GTR er et godt eksempel på dette.

En bakhjulstrekker under 1000kg vil vel kanskje være en liten utfordring med dagens krav til sikkerhet, men om Toyota bestemmer seg for å faktisk satse på noe sånt kan de sikkert lykkes. AE86 er drømmebilen for utrolig mange, og det produseres jo flere festlige og/eller raske biler rundt om i verden nå enn det har gjort på en god stund. Ungdom/bilgale har stor kjøpekraft for tiden, så man kan jo håpe at de tenker litt på oss også. De har lagd litt spesielle biler før, bare se på Scion TB eller hva den jævla brødboksen nå heter, de er jo enormt populære i USA. Jeg blir uansett ikke skuffet om det viser seg å ikke stemme.

Edit:
En kjapp tur innom Club4AG.com bekrefter ihvertfall at bildene er fake. NÃ¥ ble jeg virkelig sjokkert :roll:
http://forums.club4ag.com/zerothread?id=9321

Double edit:
Jeg kjenner jeg blir litt forbannet når jeg leser sånne nyheter. Det er faen meg verre enn å lure en HIV-syk til å tro at en kur er på vei. Alle ae86-fanboys river vel av seg håret om dette viser seg å være fake. Jaja, jeg har heldigvis ikke hår på hodet....

#255404  av CelicaTurbo

på et vis overrasker det ikke nei, så da er artikkelen straks oppdatert. :lol:

#256237  av CelicaTurbo

og jeg oppdaterer den igjen:
Men kanskje det er noe sannhet i ryktet selv om bildet er falskt? Toyota og Fuji Heavy Industries ryktes å samarbeide med en lavt priset sportsbil rettet mot ungdom, med boxermotor? Fuji Heavy Industries = Subaru.

Kilde:
Toyota, Fuji Heavy may jointly develop sports car: report

By Tokyo Bureau
Last Update: 9:40 PM ET Aug 9, 2007

TOKYO (MarketWatch) -- Toyota Motor Corp. (7203.TO) and Fuji Heavy Industries (7270.TO) are considering jointly developing a sports car, the Asahi Shimbun reported Friday.
According to the report, the new car would be sold under the Toyota brand, and may carry Fuji Heavy's horizontally opposed engine. The two firms plan to decide on details of the vehicle by this autumn and aim to market it in 2010, the report says.
The new car would be the first joint project for the two automakers, which formed capital ties in October, 2005. Toyota currently has no sports car in its lineup, since it stopped making the MR-S in late July.
The car would likely be sold for under Y2 million and mainly target younger customers, the report says.