TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen innstallert Cusco Brake Master Cylinder Stopper (Mr2) ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #256584  av Mr2Even

Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJi

#256593  av CelicaTurbo

Har ikke installert den men har sett at en lignende enhet har blitt diskutert et uttall ganger på mr2oc.com, og konklusjonen er at noen merker ingenting og andre merker en stor forbedring. Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje. Det greieste for deg må være å få noen til å måle hvor mye din sylinder flytter på seg når du trykker så hardt du bare klarer på pedalen. Så får du en ide om hvor nyttig dette er for deg ;)
 #256594  av Mr2Even

Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJi
Den der er nok for bremsepedalen på motsatt side. Jeg har en tilsvarende en selv.
Åja, men man får vel til høyere side også? Merket du noe forskjell etter montering? og forresten, jeg har en større hovedsylinder fra en 98modell, vil denne passe på min bil?

#256598  av Mr2Even

CelicaTurbo skrev:Har ikke installert den men har sett at en lignende enhet har blitt diskutert et uttall ganger på mr2oc.com, og konklusjonen er at noen merker ingenting og andre merker en stor forbedring. Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje. Det greieste for deg må være å få noen til å måle hvor mye din sylinder flytter på seg når du trykker så hardt du bare klarer på pedalen. Så får du en ide om hvor nyttig dette er for deg ;)
Ojsann, merkelige greier det der, men jeg har erfart at bilene kan være forskjellig når det gjelder andre ting også. Skulle tro det var produksjonen som gjør dette ja. Er jo noe som heter mandagsbil :wink: Kanskje prøve å legge noe modelerings-leire rundt hovedsylinderen kanskje, også se etter å ha bremset (som mannen med hjåen) og se om det er noe avik der etterpå..
 #256620  av Larsen

Mr2Even skrev:
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Har noen innstallert denne saken for å få mer kontant bremseeffekt ? ; http://www.takakaira.co.jp/asp/template ... MmhjIkgnJi
Den der er nok for bremsepedalen på motsatt side. Jeg har en tilsvarende en selv.
Åja, men man får vel til høyere side også? Merket du noe forskjell etter montering? og forresten, jeg har en større hovedsylinder fra en 98modell, vil denne passe på min bil?
på den jeg har så vil nok ikke type bremseforsterker ha noe å si. Jeg merker forskjell men ingen positiv forskjell. Tror kanskje det kan ha med at det fremdeles er luft i bremsesystemet.

#256728  av Doffen696

CelicaTurbo skrev: Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje.

En statistisk variabel som kanskje har noe med at hver måling blir tatt av forskjellige personer og med forskjelligt utstyr med forskjellig måleteknikk?

#256766  av CelicaTurbo

Doffen696 skrev:
CelicaTurbo skrev: Samtidig har en del folk målt hvor mye bremsesylinderen flytter på seg når de trykker hardt på bremsen, og hos noen flytter sylinderen seg knapt i det hele tatt, mens andre måler en vandring på opp til 1-2cm.. så da er det klart at det er store individuelle variasjoner mellom bilene, og dermed hvor effektiv den modden er. Hvorfor det er slike variasjoner har ikke jeg satt meg inn i, om det skyldes produksjon eller slitasje.

En statistisk variabel som kanskje har noe med at hver måling blir tatt av forskjellige personer og med forskjelligt utstyr med forskjellig måleteknikk?
Det er alltid mulig at folk måler forskjellig ja så man skal ta det med en klype salt, men det er flere som har målt med mikrometer etter spesifisert oppskrift og fått vidt forskjellige resultat, og om de eier og har et micrometer så bør de definitivt vite hvordan de bruker det :D