CelicaTurbo skrev:husk også verktøy for å klemme sammen den orginale fjæren før du skrur av mutteren på toppen av demperen (akkurat den mutteren er kjekk å løsne mens alt fremdeles står i bilen). Det er spenn i den fjæren og fjerner du ikke spennet med klemmer er det nok kraft i de sakene der til å knekke alle fingrene dine
Om du monterer senkefjærer så trenger du sannsynligvis ikke å klemme dem sammen før du skrur sammen satsen siden fjæren er kortere. Ha også en skrustikke tilgjengelig som kake skriver, den er meget kjekk å ha til å sette hele dempersatsen i mens du klemmer fjæren sammen og når du sliter med tangen for å løsne mutteren på toppen av dempersylinderen. Vær forsiktig, det er trykk inni der så løsne sakte, det kan sprute litt olje. Og generelt, pass på å ikke søle oljen inni demperen for det lukter noe helt inni gamperævva dårlig og den lukten går ikke bort med det første 
Hva, kan det sprute olje ut av dempern når jeg skrur den av fjærbeinet? Holder ikke dempern tett selv om den blir skrudd ut da? Jeg har ikke skrudd ut demperne enda, men jeg har tatt av 2 fjærer . Det jeg gjorde var å legge de ned på gulvet, gripe fast med en stor vicegrip tang på skåla, stod åppå den og tok så skralla med en latmannsarm på og da løsna muttern på toppen etter en liten slåsskamp

Ja brukte fjærklemmer ja

Jeg har skrustikke tilgjengelig visst det ikke går med de siste.
Har ikke lengre Mr2 men en Renault Megane.