TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny supra mk3 eier

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #257322  av Topaz

Da ble det bil på meg gitt...
Noe gæærnt med motoren, så det kan nok drøye litt til det blir no cruzz
Vedlegg
Bilde353.jpg
Bilde353.jpg (233.34 kiB) Vist 241 ganger
Bilde359.jpg
Bilde359.jpg (237.61 kiB) Vist 257 ganger

#257324  av James

Gratulerer med fet bil! Strøkent motorrom då!! :wink:

#257341  av Andreazz

Du som handla den ja! Blir glad når jeg ser et slikt strøkent og orginalt motorrom :D Hva er symptomene da?

#257380  av Topaz

banking på tomgang, nesten borte når motoren er kald og ubehagelig å høre på når den er varm. Synes det høres ut som rådebank, høres ut som det kommer fra bånn av motoren......i allefall ikke fra toppen.

#257384  av tojo

Topaz skrev:banking på tomgang, nesten borte når motoren er kald og ubehagelig å høre på når den er varm. Synes det høres ut som rådebank, høres ut som det kommer fra bånn av motoren......i allefall ikke fra toppen.

Pen bil og rent og pent motorrom. :D
Er nok (96%) sikkert rådebank.(gjenganger :evil: )

#257394  av Topaz

Stusset på noe da jeg sjekket olja etter jeg kom hjem, den var så blank og ren at det var vanskelig å se oljenivået på pinnen....ca 25 mil etter service inkl. oljeskift!?? Synes olja pleier å bli "grå" bare den får sirkulert litt i motoren!?

#257395  av TOYPARTS

Topaz skrev:Stusset på noe da jeg sjekket olja etter jeg kom hjem, den var så blank og ren at det var vanskelig å se oljenivået på pinnen....ca 25 mil etter service inkl. oljeskift!?? Synes olja pleier å bli "grå" bare den får sirkulert litt i motoren!?
om den blir grå eller mørk etter noenmil kommer an på hvordan den er holdt fra før av, kan neste si med sikkerhet at det er rådebank,og om det er så kraftig at dety er der på tomgang så må dunok slipe veiven også, de tåler fint lite

#257397  av Topaz

Hva slags alternativer kunne de resterende 4% være da? :?

#257398  av TOYPARTS

Topaz skrev:Hva slags alternativer kunne de resterende 4% være da? :?
toppen og der vil jeg si at på de siste 50 motorene vi har plukket, så har en hatt en dårlig løfter, så jeg vil si 2% sjangs for et topp/ kam problem.

#257408  av Topaz

Hva tar du for å fikse veiv/rådelager da....evt + stålpakning og ARP bolter inkl. sliping av blokk?

#257419  av TOYPARTS

Topaz skrev:Hva tar du for å fikse veiv/rådelager da....evt + stålpakning og ARP bolter inkl. sliping av blokk?
da må du ringe meg, tlf 98286714

#257541  av KK-ma70

Jaggu på tide:) hehe... Så meget pen ut den dær ja;) Gratulerer:)
Håper det ordner seg raskt med motoren da, kjedelige saker det dær...

#257567  av Topaz

Hadde egentlig dytta bilkjøp fram i tid da jeg står i fare for å miste jobben, men prisen gjorde det mulig nå allikevel :D Jo,..den er blank og pen. Tidl. eier hadde en egen fille ved batteriet "tilfelle det skulle være no støv i motor rommet". Har snakket med toyparts, så det blir årnings i bussiness rommet. Blir nok 7m-gte siden han vel ikke har noen 1jz for hånden......men jeg får vel slenge meg på lasset av brautende amerikanere som sier at 1j=no torqe da!!!.....Så fikk du den :wink:
FÃ¥r vel vite ting ang jobben mot slutten av neste uke tror jeg.

#257568  av Topaz

Noen flere bilder
Vedlegg
han har nylig kjøpt nye baklampe glass fordi de gamle begynte å bli matte
han har nylig kjøpt nye baklampe glass fordi de gamle begynte å bli matte
Bilde361.jpg (162.61 kiB) Vist 228 ganger
Bilde360.jpg
Bilde360.jpg (229.12 kiB) Vist 233 ganger
Bilde358.jpg
Bilde358.jpg (187.1 kiB) Vist 237 ganger
Bilde357.jpg
Bilde357.jpg (248.5 kiB) Vist 239 ganger

#257599  av KK-ma70

Topaz skrev:Blir nok 7m-gte siden han vel ikke har noen 1jz for hånden......men jeg får vel slenge meg på lasset av brautende amerikanere som sier at 1j=no torqe da!!!
:P