Da ble det bil på meg gitt...
Noe gæærnt med motoren, så det kan nok drøye litt til det blir no cruzz
Noe gæærnt med motoren, så det kan nok drøye litt til det blir no cruzz
Topaz skrev:banking på tomgang, nesten borte når motoren er kald og ubehagelig å høre på når den er varm. Synes det høres ut som rådebank, høres ut som det kommer fra bånn av motoren......i allefall ikke fra toppen.
Topaz skrev:Stusset på noe da jeg sjekket olja etter jeg kom hjem, den var så blank og ren at det var vanskelig å se oljenivået på pinnen....ca 25 mil etter service inkl. oljeskift!?? Synes olja pleier å bli "grå" bare den får sirkulert litt i motoren!?om den blir grå eller mørk etter noenmil kommer an på hvordan den er holdt fra før av, kan neste si med sikkerhet at det er rådebank,og om det er så kraftig at dety er der på tomgang så må dunok slipe veiven også, de tåler fint lite
Topaz skrev:Hva slags alternativer kunne de resterende 4% være da?toppen og der vil jeg si at på de siste 50 motorene vi har plukket, så har en hatt en dårlig løfter, så jeg vil si 2% sjangs for et topp/ kam problem.
Topaz skrev:Hva tar du for å fikse veiv/rådelager da....evt + stålpakning og ARP bolter inkl. sliping av blokk?da må du ringe meg, tlf 98286714
Topaz skrev:Blir nok 7m-gte siden han vel ikke har noen 1jz for hånden......men jeg får vel slenge meg på lasset av brautende amerikanere som sier at 1j=no torqe da!!!