TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Even's Mr2 GTI

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#259800  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev: jeg vinkler det også slik at rustraderer betyr at det er rustmotvirkende middel i lakken, så mener selv at jobben som jeg har gjort er så bra at det ikke vil komme fuktighet der og dermed ikke rust :) Er veldig nøye på slikt ;)

Bra at du får fikset motorfestene da. Vil nok funke bra det med de urethan greiene ifra biltema. Biltema er redningen ;) :) Men har du motoren ute siden du bytter festene?
Bra du er nøye. Nei satt bare en jekk under, men det virket som motoren henger mest på de motorfedstene på siden. De jeg driver med nå er bare for å ta opp vibrasjonene tror jeg. Blir bra dette tror jeg :) Har hatt en resosnans-lyd når jeg gir på, og tror disse ødelagte motorfestene er årsaken for ulyden, det var jo nesten ikke feste ignen.. Håper det :)
stemmer. Er ikke morro det å ha en slik ulyd i fra motoren, selv når du vet at det ikke er noe galt med selve motoren. Kommer nok til å bli litt behageligere å kjøre etter du har byttet ut de slitte festene ;) Så kan du høre den gode motorlyden uten å bli forstyrret også ;)

Men leste at du har litt problemer med aksen etter 3000omd... vet du noe om årsaken?

#259823  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
stemmer. Er ikke morro det å ha en slik ulyd i fra motoren, selv når du vet at det ikke er noe galt med selve motoren. Kommer nok til å bli litt behageligere å kjøre etter du har byttet ut de slitte festene ;) Så kan du høre den gode motorlyden uten å bli forstyrret også ;)

Men leste at du har litt problemer med aksen etter 3000omd... vet du noe om årsaken?
Hater ulyder :evil: :wink: Nja, tror kanskje årsaken er enten; veivhusventilasjonen, forholdet luft/bensin, clutchen eller sprekk eller lekk i manifolden. Man lærer utrolig mye av å ha feil på bilen da :)

#259892  av Mr2Even

Denne er litt fet..
Vedlegg
Rå kjærre - Tommy.jpg
Rå kjærre - Tommy.jpg (407.69 kiB) Vist 649 ganger

#259912  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Denne er litt fet..
ja den er sykt fin. Liker spess de lowrise lyktene. Gjør at bilen får et mer aggressivt utseende :twisted: Liker disse røde mr2'ene også:

;)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Måtte bare ha med denne også som alle kjenner. Utrolig fet bil 8)

Bilde

Har forressten akkurat polert på undersiden av fører døra nå etter at lakken med rustraderer som jeg tok på over den lille "steinpruten" hadde herdet. Så nå kommer det ikke rust der nei :P ;)

#259994  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Denne er litt fet..
ja den er sykt fin. Liker spess de lowrise lyktene. Gjør at bilen får et mer aggressivt utseende :twisted: Liker disse røde mr2'ene også:

;)...

Har forressten akkurat polert på undersiden av fører døra nå etter at lakken med rustraderer som jeg tok på over den lille "steinpruten" hadde herdet. Så nå kommer det ikke rust der nei :P ;)
Må si meg enig at de mr2'ene er fine ja 8) Det holder egentlig bare å ha den så fin som Lasse sin, han kjøpte turbobremser av meg, og da fikk jeg ta den i nærmere øyesyn, den er virkelig fin også i RL 8)

Ja lowrise er kult, enig i det du sier. Bra du fikset det lille rustproblemet. Bra du tar det så fort du ser noe og ikke drøyern :)

#260001  av GhostRider88

ja tviler ikke på at den er fin i RL ;)

Har lyst på lowrise, men det blir dyrt om man skal kjøpe nye lykter. Om man fikser det selv så får man jo vesentlig mindre lys... :?

Ang det med det lille "problemet" under døra så kan man ikke kalle dette for rust egentlig siden jeg etter nermere ettersyn har sett at det bare var en lite "steinsprut" skade som sikkert har kommet av en gang da døra skulle lukkes. Var akkurat som en bitteliten steinsprut på under 0,5cm. Dvs at det var et sted hvor lakken hadde blitt slått av og det var bittelitt brunt akkutat på dette lille stedet uten lakk. Når jeg ser slikt så handler jeg med en gang for steinsprutskader skal behandles snarest mulig etter de er oppdaget ;)

Så nå er jeg rimelig sikker på at det ikke vil komme rust tilbake der ;) La på lakk med lakkpennen så det skulle se ut som fugemasse og man kan omtrent ikke se det i og med at det er på kanten av fugemassa/valsen ;)

#260982  av Mr2Even

Kanskje et dumt psm, men jeg spør fordet..; når motoren er igang og jeg slår på hovedlysa, da høres det ut som motoren må slite litt ekstra. Er dette vanlig?

#261004  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Kanskje et dumt psm, men jeg spør fordet..; når motoren er igang og jeg slår på hovedlysa, da høres det ut som motoren må slite litt ekstra. Er dette vanlig?
dette vil jeg si er vanlig, da dynamoen begynner å gå og det blir da motstand slik at motoren bruke litt mer kraft. :wink:

noe som har skjedd i prosjektet?

#261039  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Kanskje et dumt psm, men jeg spør fordet..; når motoren er igang og jeg slår på hovedlysa, da høres det ut som motoren må slite litt ekstra. Er dette vanlig?
dette vil jeg si er vanlig, da dynamoen begynner å gå og det blir da motstand slik at motoren bruke litt mer kraft. :wink:

ok men den er grei :) Nei men vurderer å sette på 98 vingen, men jeg klarer ikke å bestemme meg :? Har 2 som vil kjøpe den også, og jeg få en del penger for den, så det gjør det ikke noe lettere. Jeg liker begge vingene egentlig men 98vingen er jo litt råere. Setter jeg den på, så blir jo bilen mer attraktiv når jeg skal selge den også så..

Jeg har litt lyst å beholde bilen og konvertere til turbo etterhvert, så da gjør det seg med 98vingen :)

#261044  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:

ok men den er grei :) Nei men vurderer å sette på 98 vingen, men jeg klarer ikke å bestemme meg :? Har 2 som vil kjøpe den også, og jeg få en del penger for den, så det gjør det ikke noe lettere. Jeg liker begge vingene egentlig men 98vingen er jo litt råere. Setter jeg den på, så blir jo bilen mer attraktiv når jeg skal selge den også så..

Jeg har litt lyst å beholde bilen og konvertere til turbo etterhvert, så da gjør det seg med 98vingen :)

ikke selg! :( Behold den og sett ditt eget preg på den. Enig det at 98 bakvingen er finere kontra 94 vinge ;) Men selv liker jeg best 90-93 vingen. Passer så godt til linjene på bilen, men for all del, 98 vingen er nice.

98 vinge:

Bilde

94 vinge:

Bilde

Jeg liker best denne da ;) :

Bilde

#261054  av Mr2Even

Nei jeg burde kanskje ikke selge.. Å sette eget preg på bilen er et must 8) Kule bilder.. Digger egentlig den vingen best i kombinasjon med toms stylingen(bakfangeren) . Her er samme bil som den første jeg viste bare bakfra.. (den eksosen er fet)
Vedlegg
Mr2 meet 002. rød. et stykke bakfra m 98vinge 94lys. dobbel potte.jpg
Mr2 meet 002. rød. et stykke bakfra m 98vinge 94lys. dobbel potte.jpg (19.3 kiB) Vist 1134 ganger

#261055  av Mr2Even

Det er denne mr2'en som er samme som bilde over.. (Digger den 98vingen i kombinasjon med Toms) :) :
Vedlegg
Mr2 meet. Lys rød .98vinge. stylet og senket. bak i fart.jpg
Mr2 meet. Lys rød .98vinge. stylet og senket. bak i fart.jpg (31.45 kiB) Vist 1129 ganger

#261092  av GhostRider88

:shock: den var sykt nice. Skjønner godt at du vil ha 98 vinge sammen med den stylingen. Om du gjør noe tilnermet den bilen du la ut så er hadde det vært utrolig fett 8)

#261116  av Mr2Even

GhostRider88 skrev::shock: den var sykt nice. Skjønner godt at du vil ha 98 vinge sammen med den stylingen. Om du gjør noe tilnermet den bilen du la ut så er hadde det vært utrolig fett 8)
ja da hadde jeg vært ganske fornøyd 8)

Forresten, er det noen som kan photoshoppe bilen over, bytte farge på den med denne :P (benytt den lyseste fargen/partiet på ferarrien, feks den lyseste fargen på bakskjermen og begynn å legg den på samme sted på mr2'en) :
Vedlegg
Ferrari_f430_scuderia_bak_siden_165.jpg
Ferrari_f430_scuderia_bak_siden_165.jpg (7.58 kiB) Vist 1105 ganger

#261154  av GhostRider88

den fargen er bare helt rå.

Er ikke noe god i PS, men jeg fant en mr2 med ganske lik rødfarge som ferrari sin:

Bilde

skremmende lik ferrari 348 8)

Bilde
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18