Dennis87 skrev:Jeg vil anbefale deg å bruke skikkelige vaskeprodukter på en strøken bil som dette.Takker så mye. Det var sinnsykt hvor blank den bilen ble. Hvor selger de Swissvax Saphir Voks? Tror jeg må gå¨for den, 18 000kr blir litt mye penger
Turte wax color plus er bare et jukse produkt som sjuler riper, den fjerner det ikke slik som andre poleringer gjør. Har testet den Turte greia for lenge siden på en rød bil som var sliten i lakken og ble bare ok men hjalp ikke mye når det ble borte 2 vasker senere.
Når man først polerer bilen hvorfor ikke gjøre det skikkelig?
Det jeg vil anbefale det er produkter fra Meguairs, Autoglym og hvis du vil gi bilen det beste Swissvax![]()
Jeg vil anbefale følgene:
Til vask: Meguiars NXT Wash og Wash mint (vaskevott) (kan også være en god ide å gå over med en Clay bar etterpå for å fjerne asfalt flekker og små nupper i lakken)
når du tørker av bilen ikke bruk billige pusseskinn da disse lager riper og tar opp veldig lite vann.
Meguiars water magnet eller autoglym pusseskinn tar vann av en hel bil uten å matte vries oppde er også veldig snill mot lakken.
Polering: ville jeg ha brukt Autoglym Ultra Deep Shine som er laget spesielt med tanke på sorte biler eller meguiars cold class.
Voks: Meguiars Cold class eller Autoglym Extra Gloss Protection
vil du ha speillakk? da er Swissvax! tingen, ingen over ingen ved siden av![]()
Swissvax Samurai Voks er bra og koster 600kr, denne er laget for Japansk JIS-3 og JIS-4 multilags lakk.
Swissvax Saphir Voks en veldig bra voks men koster nesten 1000kr varer ved vanlig bruk over 2 år. Har du mye penger er Mystery et knall kjøp, koster ca 4000kr og er den beste voksen du får utenom Swissvax Devine.
men driter du penger kan du gå for Devine voksen, koster 18 000kr men da spesial lager de den til deg etter lakktypen på bilen din hehe...![]()
før du tar på voksen dems må man bruke swissvax Cleaner Fluid.
hvor blankt blir det?
ser her: