TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#261183  av GTI R RA

Tok noen målinger med G-Tech Pro i fjor og etter 4-5 forsøk ble gjennomsnittet:

0-100 Km/h - 4.2 Sek
0-402m - 12.8 Sek/177 Km/h sluttfart

Er ikke god på rivstart og drag og er heller ikke glad i kappkjøring.
Det er gjort en del med bilen etter dette så det blir spennende å prøve igjen
etter montering av Quaife kasse og Exedy racing clutch.
Bør være litt mer effekt og mindre vekt også.
Skal også testes på Bilsport superstage og Nürburg samt bremses i løpet av neste sesong.
Dette er forøvrig en Nissan.

Har alltid syntes at hele "raskest bil" greia er litt teit, det viktigste er at man har det artig med det man driver med og er fornøyd selv.
Selv har jeg aldri vært opptatt av å dra fra noen og foretrekker smale, svingete veier der fartsgrensen ofte er mer enn nok.
Er jo litt artig til tider, men jeg vil ikke slite ut bilene og skape farlige situasjoner (i trafikken).
Min menig er at på vanlig vei er det skjelden den raskeste bilen med den flinkeste sjåføren som vinner en kappkjøring,
men den som uansett bil er mest "villmann" og tar flest sjanser.
Dette er ikke tilfelle hver gang, men veldig ofte.
Bedre å rase fra seg på bane.

Er heller ikke så opptatt av bilmerker da jeg mener at mange produsenter
har fine biler i sitt segment og i en viss tidsperiode.
Det at man holder seg til ett merke skaper i mitt tilfelle visse begrensninger.
Sist redigert av GTI R RA den 08 sep 2007 19:34, redigert 1 gang totalt.

#261190  av sleeper

type bil er dette? 2wd eller 4wd?

#261192  av GTI R RA

Gti-R (4WD).

#263304  av Sulun

testa min CS med hks type1 turbotimer.
0-100km/h 6,2sek
0-200m 9,18 sek (måtte prøve etter å ha vært på street leegal)

da har jeg kun powerfilter, mongoose eksos med åpen kat.

synes det er veldig bra igrunn. på 0-100 har jeg målt under 7 sek med stoppeklokke også. og turbotimeren viser helt likt som gps.

#263311  av Dennis87

Testet 3 ganger 0-100 her om dagen med min bil (Celica T23 143hk/170nm), dette er tatt med stoppeklokke av en kompis som satt på så er ikke 100%, stoppet klokken på ca 105 km/t for å få det mer rikktig da speedometeret mitt viser ca 5 km/t feil.

1. Forsøk 8.1 sek
2. Forsøk 7.8 sek
3. Forsøk 7.9 sek

Så klarer vell kanskje komme ned i 7.5-7.7 sek uten en person nr 2 på 80 kg og basskasse på 30-40kg som ekstra vekt da bilen bare har ca 170nm. så merkers ekstra vekt som over 100kg godt.

Ting som er gjort med bilen:
Apexi luftfilter
Grounding kit
Denso Iridium tennplugger
Yokohama AVS Sport 225/30-18 dekk med 18" felger som er ganske lette i vekt. (Dekka sitter veldig bra så sparer mye tid da jeg slipper at hele 1 gir går bort til spinning :P )
Royal Purple girolje
og brukte da Shell V-power 99

#264095  av wickeddark

Da fikk jeg endelig knødd meg til å tørre å teste. Er ikke glad i rivstarter med 4wd etter å ha sett diverse skrekkeksempler av knuste differ osv... Men tok inn slakket i drivverk med clutch og ga gass da, ble for nyskjerrig ;)

5.2 sekunder med 0.9 bars ladetrykk. Syns det er ett rimelig bra tall med tanke på at jeg har orginal turbo enda.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13