KeNsA skrev:BT-GTI skrev:man trenger egentlig kunn ta ned vinduet 2-3cm spørre hva de vill og klistre vongkort og førerkort i ruta. uten ransakelses orde kommer de ikke langt. sier de at du skal ta ned ruta så spørr hvorfor. gjør de noe de ikke har sagt til deg de skal gjøre så bryter de lov ved at de skaffer bevis på ulovelig måte.
de har ikke lov å røre bilen. uten samtykke eller uten tillatelse.
det de derimot kan gjøre hvis du setter deg virkelig i motverge er at du får en time hos statenskverulantvesen.
Hehe...ja..De kan gjøre mye for å ødelegge dagen din! De gangene jeg har blitt stoppet sitter jeg med et smil, åpner døra å venter på Politimannen å svarer pent å høflig på spørsmåla de kommer med! Da blir de så MYE trivligere å ha med å gjøre...så slår vi an en prat om Supran!
Da er det koselig syns jeg! hehe! Poenget er vær grei å høflig, gjerne ydmyk så blir dagen så mye bedre! Det er min erfaring med Politiet! 
har prøvd det men etter den gangen jeg ble stoppa 3 GANGER på samme dag av samme politikonsnabelen så ble jeg sikkelig lei. det jeg mente er hva du kan gjøre innenfor Maos lillerøde eller norgeslover som den også blir kalt. hyggelig og grei funker det men er de der for å ta deg så kan man gjøre det loven tillatter.
MEN for gudskyld ikke vær frek eller kom med nedlatende kommentarer. fleip funker dårlig virker som at politiet og bs mister dette når de drar på jobb.
mitt tips begynn å lese lover og vedtekter så når de begynner å kverulere så dra fram boka siter fra den (gjerne i din fordel da) de lir da litt stille og litt mer furtne.
det med vingen er at det ikke skal være noen skarpe kanter som eks syklister kan kutte&skjære seg på. den skal heller ikke være breiere enn hva bilens breieste mål tilsier. samme med bodykitt. har en kamerat som kjørte med sånn vader eller shogunkit og det mente bs var for skarpe kanter på frontfanger. slik at når du kjører på en fyr så skal han kun få smellen ikke kutte seg på de sylskarpe kantene.