CelicaTurbo skrev:At vi har en off-topic del på forumet betyr ikke at dette området er ment for diskusjoner som omhandler alt annet enn bil, det er ment for emner som ikke passer i de andre kategoriene. En religionsdiskusjon har liten verdi for et bilforum, selv om det i høyeste grad er off topic 
Å ha et sted å poste off topic (i ordets rette forstand) er en viktig del av å bygge et miljø i en gjeng som vi har her, så dersom OT forumet anses som begrenset til bilrelaterte temaer, vil jeg forslå at det opprettes et "umoderert" (merk hermetegn, du skjønner tegninga) off topic forum for alt annet folk måtte ønske å diskutere blant medlemmene her. Kall det Svada, Pisspreik eller hva som helst, men et forum der alle temaer er velkomne, men selvsagt fremdeles underlagt de generelle reglene for forumet.
Nå, jeg liker ikke det jeg leser ovenfor spesielt godt. At jeg ikke leser gjennom en hel diskusjon for å vurdere Andys moderering betyr ikke at jeg lar moderatorer diktere moderering på forumet.
Her misforstod du meg grundig. Jeg siktet til at man skal være forsiktig med å la enkeltbrukere av dette forumet diktere hva man skal låse eller slette. Det har ingenting med deg eller andre bestemte moderatorer å gjøre, men snarere en trend man ikke må la komme igang.
Budskapet var helt enkelt at dere som moderatorer bør være veldig trege på avtrekkerfingeren dersom f.eks jeg kommer og ber om at en tråd stoppes fordi "jeg ikke liker den", slik det ser ut til å ha foregått i dette tilfellet.
Ser ingen grunn til å kommentere resten av avsnittet ettersom det bygger videre på denne misforståelsen.
Dette er et bilforum, der i seg selv ligger det en begrensing i hva vi ønsker at skal bli diskutert her
Ellers kunne vi kanskje ha laget et annet forum, som http://visomlikerprovokasjoner.no eller http://jegharnoejegvilsi.no hvor det er fritt frem å skrive sine meninger om absolutt alt
Det er mer enn et bilforum - det er en eier"klubb" og et miljø. Brukerne her bør etter min mening ha et sted å diskutere temaer ikke relatert til bil. Jeg kunne kjøpt argumentet om ressurser og plassbruk dersom de eksisterte, men det er jo fra mitt ståsted ingenting som skulle indikere det
Uansett ikke opptil meg å avgjøre slikt, det er ikke mitt forum, men vil uansett foreslå at dersom det skal opprettholdes at off-topic forumet ikke er off-topic allikevel, bør det kalles noe mer riktig - f.eks "Andre bilrelaterte temaer". Akkurat begrepet "off topic" har en rimelig klar betydning for de av oss som har brukt nettet i en god slump år, og det er alt annet enn inuitivt at dette delforumet ikke er ment til alle mulige temaer.
Høres sikkert ut som jeg lager en vanvittig big deal ut av ingenting her, men det er slettes ikke meningen.
Så hvorfor da begynne å diskutere mot at diskusjonen blir stengt etter oppfordring når det ikke engang er en diskusjon som hører hjemme her på forumet?
Vi er litt uenige om sistnevnte, men nå var dette uansett ikke meningen å bli en diskusjon i det hele tatt, og spesielt ikke angående denne episoden som sådan, men snarere at jeg så behov for å få oppklaring rundt noen problemstillinger her. Et behov som har bevist sin nødvendighet i denne tråden.
Om du føler at du må klage over at du er blitt hindret fra å komme med videre synspunkter i diskusjonen ved å fortelle oss at vi ikke bør begrense din mulighet til å føre en hvilken som helst diskusjon så er jo det litt synd for deg, men dette er og blir et bilforum.
Det er uansett ikke tilfellet, så ingen fare

Jeg hadde ingen spesielle interesser i den tråden i det hele tatt - dette har ingenting med denne ene tråden å gjøre eller med meg for den del.