Se på bildet. Har laget noen gule piler på en blå slange som går fra hotpipen og inn på vakum systemet igjen.
Bilen var slik når jeg fikk den igjen fra trimming i trondheim, men skjønner ikke helt hvorfor de har sveisa på en nippel på hotpipen og satt slangen der? De snakka noe om at turbo trykket gikk UT igjen der og inn på innsugsiden før turboen? men er ikke det der egentlig inntaket til tomgangsregulatoren som er der orginalt da? eller tar jeg HELT feil her?...
For nå funker ikke dumpventilen slik den skal.. er iallefall en helt annen lyd v den.. høres ut som mye feedback i innsuget fra turboen.
Tenker at om spjeldet lukker seg, og turboen får blåst luft inn i vakum systemet der så vil jo ikke vakumet få dumpventilen til å åpne seg?..
Noen inspill? er jeg helt på bærtur her nå?..
Satt og lurte på om jeg eventuelt bare kan kappe den slangen på midten og blende igjen endene. Dersom det virkelig er til den orginale tomgangsventilen da, har jo ny tomgangsregulator nå med egen vakumslange på andre siden.

Bilen var slik når jeg fikk den igjen fra trimming i trondheim, men skjønner ikke helt hvorfor de har sveisa på en nippel på hotpipen og satt slangen der? De snakka noe om at turbo trykket gikk UT igjen der og inn på innsugsiden før turboen? men er ikke det der egentlig inntaket til tomgangsregulatoren som er der orginalt da? eller tar jeg HELT feil her?...
For nå funker ikke dumpventilen slik den skal.. er iallefall en helt annen lyd v den.. høres ut som mye feedback i innsuget fra turboen.
Tenker at om spjeldet lukker seg, og turboen får blåst luft inn i vakum systemet der så vil jo ikke vakumet få dumpventilen til å åpne seg?..
Noen inspill? er jeg helt på bærtur her nå?..
Satt og lurte på om jeg eventuelt bare kan kappe den slangen på midten og blende igjen endene. Dersom det virkelig er til den orginale tomgangsventilen da, har jo ny tomgangsregulator nå med egen vakumslange på andre siden.

- MR2 TURBO -