Hadde ECU'n min inne til om-programering hos ATS. Etter mye fram og tilbake endte jeg opp med å kjøpe datasprut istedenfor. De klarte ikke å stille inn programvaren riktig pga. CS utgave. Dette hadde jeg konkret spurt om på forhånd og fikk beskjed om at det ikke skulle være noe problem.
Men over til Saken: Var på lodde-kurs med jobben i dag. Åpna opp ECU'n og kikka inni. Som jeg trodde; ATS hadde
-svidd mange hull i lakken på kretskortet.
-Varma såpass mye at anleggsflata til loddetinnet hadde slippi seg løs fra kortet
-Lodda med ekstremt dårlig fukting (loddetinnets utflyting i komponent-bein og kort).
- osv...
Instruktøren kunne fortelle at dette så ut som meget slett arbeid og at denne type jobb aldri ville være bra nok til å bestå loddekurset han holdt.
Han kunne videre fortelle at de sprekkene dere ser på bildene kunne i veldig mange tilfeller føre til brudd i kretsen innimellom. Feks ved vibrasjon osv.
Jeg er ikke god til å forklare men konklusjonen til kursholder var at det holdt overhodet ikke mål. Jeg burde etter hans mening satt meg ned å fiksa på det selv, men blir å sende det tilbake med vedlagte bilder..
Kanskje det ikke var programvaren til ATS som var problemet, men heller dårlig håndtverk.
Min personlige "erfaringsliste" med ATS fikk nok en oppføring. Denne også med
som karakter.
Blir spennende å se åssen respons jeg får hos gutta i Texsas.
Kommer tilbake med mer info når jeg får kontakt med de.
Men over til Saken: Var på lodde-kurs med jobben i dag. Åpna opp ECU'n og kikka inni. Som jeg trodde; ATS hadde
-svidd mange hull i lakken på kretskortet.
-Varma såpass mye at anleggsflata til loddetinnet hadde slippi seg løs fra kortet
-Lodda med ekstremt dårlig fukting (loddetinnets utflyting i komponent-bein og kort).
- osv...
Instruktøren kunne fortelle at dette så ut som meget slett arbeid og at denne type jobb aldri ville være bra nok til å bestå loddekurset han holdt.
Han kunne videre fortelle at de sprekkene dere ser på bildene kunne i veldig mange tilfeller føre til brudd i kretsen innimellom. Feks ved vibrasjon osv.
Jeg er ikke god til å forklare men konklusjonen til kursholder var at det holdt overhodet ikke mål. Jeg burde etter hans mening satt meg ned å fiksa på det selv, men blir å sende det tilbake med vedlagte bilder..
Kanskje det ikke var programvaren til ATS som var problemet, men heller dårlig håndtverk.
Min personlige "erfaringsliste" med ATS fikk nok en oppføring. Denne også med

Blir spennende å se åssen respons jeg får hos gutta i Texsas.
Kommer tilbake med mer info når jeg får kontakt med de.
Vedlegg
sprekk 3.JPG (18.53 kiB) Vist 1245 ganger
sprekk 2.JPG (35.73 kiB) Vist 1245 ganger
Sprekk 1.JPG (50.6 kiB) Vist 1245 ganger
-GT4 CS prosjekt
-GT4 1991 bruksbil
-GT4 1991 bruksbil