TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skumle bilder av elektronikk i GT4 (ATSmod)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #265416  av donk2k

Hadde ECU'n min inne til om-programering hos ATS. Etter mye fram og tilbake endte jeg opp med å kjøpe datasprut istedenfor. De klarte ikke å stille inn programvaren riktig pga. CS utgave. Dette hadde jeg konkret spurt om på forhånd og fikk beskjed om at det ikke skulle være noe problem.

Men over til Saken: Var på lodde-kurs med jobben i dag. Åpna opp ECU'n og kikka inni. Som jeg trodde; ATS hadde
-svidd mange hull i lakken på kretskortet.
-Varma såpass mye at anleggsflata til loddetinnet hadde slippi seg løs fra kortet
-Lodda med ekstremt dårlig fukting (loddetinnets utflyting i komponent-bein og kort).
- osv...

Instruktøren kunne fortelle at dette så ut som meget slett arbeid og at denne type jobb aldri ville være bra nok til å bestå loddekurset han holdt.
Han kunne videre fortelle at de sprekkene dere ser på bildene kunne i veldig mange tilfeller føre til brudd i kretsen innimellom. Feks ved vibrasjon osv.

Jeg er ikke god til å forklare men konklusjonen til kursholder var at det holdt overhodet ikke mål. Jeg burde etter hans mening satt meg ned å fiksa på det selv, men blir å sende det tilbake med vedlagte bilder..
Kanskje det ikke var programvaren til ATS som var problemet, men heller dårlig håndtverk.

Min personlige "erfaringsliste" med ATS fikk nok en oppføring. Denne også med :( som karakter.

Blir spennende å se åssen respons jeg får hos gutta i Texsas.
Kommer tilbake med mer info når jeg får kontakt med de.
Vedlegg
Sorry dårlig kvalitet. Mobil+Microskop er ikke lett. He he
sprekk 3.JPG (18.53 kiB) Vist 1246 ganger
sprekk 2.JPG (35.73 kiB) Vist 1246 ganger
Sprekk 1.JPG (50.6 kiB) Vist 1246 ganger

#265456  av Speeder

I alle dager. Her har det gått fort i svingene.
Er dette overgangen mellom loddelandet, og standar komponentben?

#265470  av Tiendreal

ikke lett og se nei, men ut ifra den beskrivelsen du ga der høres det ut som det har vært en som hadde det innmari travelt... å lodde noe ordentlig tar da ikke lang tid....

#265924  av donk2k

Speeder skrev:I alle dager. Her har det gått fort i svingene.
Er dette overgangen mellom loddelandet, og standar komponentben?
Det er imellom loddeland og en slags skjøte-dings for ic. Sånn de har satt på for å kunne bytte IC uten å lodden inn og ut for hver gang.

Har tatt fler bilder. legger de ut når jeg får muligheten.

#266086  av Speeder

Skjønner hva du mener.

Dette er helt håpøst, om det fungerer når det blir satt inn er en ting. Men etter timer med vibrasjoner, er det der dømt til å svikte.

Slett arbeid! No more, no less