TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NOS OCTANE BOOSTER

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#265905  av defred

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke ser på muligheten til og bygge om bilene til E85. Der vil man få effekt gevist utsen at det koster fletta. Stort sett må dyser byttes(ikke de som allerede har "store" dyser") og tenning justeres. Det er nå gitt tillatelse til og bruke det i rally så bilen min skal nå bygges om til det, blir faktisk mer effekt og høyere moment en det er på 102 oktan racefuel, E85 har opp mot 106 oktan. Ulempen blir ca.20-30% høyere drivstoff forbruk på vanlige biler, men hva gjør vel det, min bruker ca. 7 liter pr. mil på full gass og race fuel koster 40 kr. liter`n, E85 ca. 8 kroner. :D Nesten miljøvenlig er det også!

#266001  av ThorT18

Merket en del forskjell etter prøvekjøringa i stad! Effekten tror jeg neppe økte noe særlig, men merket at bilen gikk mer roligere og smånøkking var helt borte. Merket at ting ble annerledes ved giring og. Ble aldri noe nøkking på noen slags måte :) Dette har vel sikkert med at den pakken også skulle gi en slags rensevirkning?

#266065  av evneveik

Jeg merket akkurat det samme når jeg hadde noe "injection cleaner" oppi tanken, to ganger med sånn behandling og bilen gikk renere.

#266106  av Mr2Even

essopus skrev:fyllte en hel flaske på litt under halv tank skjedde ikke noe spes med min bil .merket heller ikke noe spes forandring på effekten heller
viktig å ha i akkurat riktig mengde, ellers blir det ikke noe bra. En flaske er til 60liter tror jeg.

#266120  av cryptor

octanboosteren fungerer veldig bra på turbobiler hvis du skal kjøre på bane eller feks kjøre høyere turbo trykk. den gjør at det skal mye mere til før du får tenningsbank. bensin med høyere octan tall tåler vesentlig høyere trykk. har selv vært med å kjøre biler i bremsebenk og sett at du kan kjøre mye høyere trykk med octanbooster enn uten. personlig tror jeg octanbooster på sugemotor er bortkastet penger men flaka er jo tøff...

#266136  av ThorT18

Vurderer jo sterkt å teipe fast noen slanger til den tomme flaska å pakke den inn i motorrommet en plass...slik at naboguttene sikler når de ser i motorrommet mitt :lol: Dog, de får ikke se når jeg skal kjøre :oops:

#266162  av T23 Turbo

MUHAHAHAHAHAHAHAH NEJ DET VIRKER IKKE.
Kun hvis du har en programerbar motorstyring, og du så kan give den lidt mere tænding.

#266263  av ThorT18

Glemte å si at det har oppstått MAX med kvit røyk fra eksos etter påfylling! Motoren spruter ut kvitrøyk som f..., men alt virker normalt ellers...what? :shock: