TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica GTi '87 Cab - Go'bilen fÃ¥r noen velfortjente upgrades

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#264123  av k_one

Ny radiator ble også montért tidligere i sommer da den gamle så omtrent slik ut:

Bilde

Fatter'n mente at litt kanel ville gjøre susen da jeg fortalte om at bilen hadde en lekkasje i radiator. Det ble faktisk en lengre diskusjon på om det var noen vits i å "kaste bort penger" på en ny radiator.(Som forøvrig kostet snaue 2300,- hos Toyota) :shock:
Men, pipa fikk fort en annen låt da jeg plukket den ut. Tror ikke det finnes nok kanel i verden til å lappe de hullene der...hehe. Kjøleribbene datt rett og slett ut av seg selv når man så vidt kom borti de. Hvor vannet har gjort av seg de siste årene og hvordan bilen har holdt såpass kald motortemperatur forblir et mysterium for meg, for den gamle radioatoren kan ikke ha gjort særlig mye nytte den siste tiden.
Det høres med til historen at vanntemp. sank omtrent 1cm på måleren etter installasjon av ny radiator.
Og jeg har forløpig ikke byttet kjølevæske da jeg forventer nytt Samco slangesett på døra i morgen.

:P
Sist redigert av k_one den 10 mai 2008 12:23, redigert 1 gang totalt.

#264305  av k_one

Nok en pakke stod i garasjen da jeg kom hjem fra jobb i dag :D
Den inneholdt følgende:
Vedlegg
SuperFlex Polyurethane foringer
SuperFlex Polyurethane foringer
SuperFlex Polyurethane Kit.jpg (44.69 kiB) Vist 1092 ganger
Samco radiator slanger i rødt
Samco radiator slanger i rødt
Samco Hose Kit.jpg (34.24 kiB) Vist 1543 ganger
Oversized Servostyringshjul m/belte
Oversized Servostyringshjul m/belte
Power Steering Pulle#2A36C3.jpg (25.96 kiB) Vist 1543 ganger
NGK Iridium Tennplugger
NGK Iridium Tennplugger
NGK Iridium Spark Plugs.jpg (25.48 kiB) Vist 1543 ganger
Fensport Sportsfjærer
Fensport Sportsfjærer
Fensport Coil Springs.jpg (44.89 kiB) Vist 1093 ganger

#264307  av k_one

Jeg hadde også følgende liggende klart fra før:
Vedlegg
Ferrodo DS2500 bremseklosser
Ferrodo DS2500 bremseklosser
Ferrodo DS2500.jpg (39.41 kiB) Vist 1090 ganger
K&N Sport oljefilter
K&N Sport oljefilter
K&N Oil Filter.jpg (38 kiB) Vist 1092 ganger

#264831  av TommR

ser konge ut. gleder med til å komme og se på deler en dag. ;)

#266274  av 2r-e-rik

det er kristoffer du heter sant?
bilen din står i garasjen til naboen for tida?

#266275  av 2r-e-rik

TommR skrev:ser konge ut. gleder med til å komme og se på deler en dag. ;)
du tommr: du som jobber på toyota asker å bærum?

#266281  av k_one

2r-e-rik skrev:det er kristoffer du heter sant?
bilen din står i garasjen til naboen for tida?
Nope, jeg heter Kenneth :)
Men lillebroren min heter Kristoffer.
Stemmer nok at bilen står hos Odd ja!
Hvordan går det med Supra'n din forresten? Har du solgt den eller har du den ennå?

#266282  av k_one

2r-e-rik skrev:
TommR skrev:ser konge ut. gleder med til å komme og se på deler en dag. ;)
du tommr: du som jobber på toyota asker å bærum?
Nope igjen...Tommy jobber som heismontør ;)

#266284  av Andreazz

Er poenget med større reimhjul på servopumpa å få ned trykket, og på den måten få bilen litt tyngre på rattet?

Mye fine deler her, men du har ikke noen bilder av bilen da? :D

#266296  av k_one

Andreazz skrev:Er poenget med større reimhjul på servopumpa å få ned trykket, og på den måten få bilen litt tyngre på rattet?

Nei, poenget med det større reimhjulet er å minske tap av motorkraft ved bruk av servopumpa(det er forøvrig også lettere enn det originale for å hjelpe på).
Vet ikke om du noen gang har lagt merke til at når du vrir rattet helt om på bilen din når den står å går på tomgang så får du et fall i motor RPM?
Et større og lettere reimhjul vil virke litt på samme måte som et lettere gir på en trådsykkel. Det blir rett og slett lettere for motoren å levere riktig trykk og du slipper at motorhastigheten faller.
Men, jeg skjønner forøvrig hva du sikter til når du mener lavere trykk og det er en interessant teori jeg ikke har tenkt over før du skrev det nå. Skal gi deg en tilbakemld på dette når jeg har fått testet.
Nå skal det sies at dette antagelig har en forholdsvis liten virkningsgrad, men jeg tenkte at når jeg først handlet deler hos Fensport i England så kunne jeg jo like så godt kjøpe med det de hadde av moro til bilen min i og med at det ikke kryr av after-market deler til ST162.
Sist redigert av k_one den 08 okt 2007 01:44, redigert 1 gang totalt.

#266297  av k_one

Bilder av bilen kommer forøvrig så fort jeg er ferdig med å installere delene og får tid til å vaske den...hehe

#266308  av Andreazz

k_one skrev:
Andreazz skrev:Er poenget med større reimhjul på servopumpa å få ned trykket, og på den måten få bilen litt tyngre på rattet?

Nei, poenget med det større reimhjulet er å minske tap av motorkraft ved bruk av servopumpa(det er forøvrig også lettere enn det originale for å hjelpe på).
Vet ikke om du noen gang har lagt merke til at når du vrir rattet helt om på bilen din når den står å går på tomgang så får du et fall i motor RPM?
Et større og lettere reimhjul vil virke litt på samme måte som et lettere gir på en trådsykkel. Det blir rett og slett lettere for motoren å levere riktig trykk og du slipper at motorhastigheten faller.
Men, jeg skjønner forøvrig hva du sikter til når du mener lavere trykk og det er en interessant teori jeg ikke har tenkt over før du skrev det nå. Skal gi deg en tilbakemld på dette når jeg har fått testet.
Nå skal det sies at dette antagelig har en forholdsvis liten virkningsgrad, men jeg tenkte at når jeg først handlet deler hos Fensport i England så kunne jeg jo like så godt kjøpe med det de hadde av moro til bilen min i og med at det ikke kryr av after-market deler til ST162.
På Supraen er det en trykkstyrt ventil på servopumpa som bypasser litt luft rundt gasspjeldet for å unngå drop i turtall når man svinger. Stjeler jo helt klart effekt-....på tomgang ja! Men har du problem når det kommer litt turtall på motoren har du rett å slett for liten motor! hehe.. :D Men det er jo sikkert morrsomt å prøve et større hjul å se om det blir noen forskjell!

#266318  av EXS

ser du kjøre samme oppsett på bremsene som jeg gjør.. :) (du vil ikke bli skuffet)

men hvor mye ga du for skivene bak?? på min bil så ville de ha over 6000kr for skivene bak

#266325  av FireFox

Ser bra ut dette her.. må få se noen bilder av bilen snart da ;)