Ok, det har ikke vært så mye updates i det siste da bilen så og si har stått i garasje i hele vinter.
Litt kjøring har det dog blitt, nok til å resultere i en bulket venstre forskjerm...(men det er en heeeelt annen historie...)
Uansett, ingen fare, for jeg har nå bestemt meg for å restaurere bilen innenfra og ut...alt skal skrues fra hverandre, alt skal sandblåses/syrebades/pusses/byttes (alt etter hva som må til), ny lakk skal på, nytt interiør(skinn, oppdatert dash etc) skal inn og til slutt skal det monteres motor. Litt usikker på om jeg skal sette i en nyere 3S-GTE eller om jeg skal overhale 3S-GE'n...
Først på tapetet er karosseri og målet er å ha den ferdig før året er omme. I og med at dette er en cabriolet og dermed den perfekte sommerbil begynner jeg nok ikke demonteringen før til høsten.
I mellomtiden har bilen fått seg nye sko som ser slik ut:
Compomotive 8 x 18"
Kjøpte de hos Kollevold i dag og er ganske så fornøyd med det!
Den obeservante leser har kanskje lagt merke til at det mangler noe essensielt for å få dette på bilen, så dermed blir det en desperat jakt i morgen på 4 stk dekk i dimensjonen 215/35 18, som det ikke er veldig mange produsenter som lager og enda færre importører som lagerfører. Dette vil gi meg en 3% økning i størrelse sammenlignet med originalhjul. Ikke ideelt, men innfor lovlig grenser.
215/30 18 hadde vært så og si perfekt, men dette ser ut til å være en ennå sjeldnere dekkvariant så hvis noen har noen tips så mottaes de med takk!
Målet er å få bilen klar til treffet på Våler på mandag (og i og med at mandag er helligdag betyr det at dekk MÅ ordnes i morgen eller aller senest lørdag...)
Hvis noen for øvrig har noen gode tips på lakk og eller restaureringsverksteder så hadde det vært fint å fått noen linker.
Ser for meg at mye av demonteringen av bilen blir gjort av meg selv m/litt hjelp, men selve jobben med pussing, sveising, lakking etc. er ikke noe jeg føler jeg kan ta på meg så dette blir nok satt bort.
Hvis det er noen her på forumet som vil ta på seg jobben (og som er FLINKE!!) så er det bare å sende PM med pris.
Er også på utkikk etter folk/firmaer som gjør interiør, så det er bare å skrike ut her også...dette blir dog neppe før til neste år.