TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• registrering av us-spec med mods, hva trengs?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #266359  av sunbug

hva trengs av papirer for å få registrert en us-spec supra med for mye hester og widebody som gjør den noe brdere en orginalt?

Jeg er ikke interisert i unntaksregelen. Og rener med at det er et helvete, men hva trenger jeg!

På forrhånd takk!
 #266363  av TOYPARTS

sunbug skrev:hva trengs av papirer for å få registrert en us-spec supra med for mye hester og widebody som gjør den noe brdere en orginalt?

Jeg er ikke interisert i unntaksregelen. Og rener med at det er et helvete, men hva trenger jeg!

På forrhånd takk!
en us spec bil får du kun registrert på unntaksregel paragraf 115, dvs bilen må fremstå i 100% original stand.
 #266366  av sunbug

TOYPARTS skrev:
sunbug skrev:hva trengs av papirer for å få registrert en us-spec supra med for mye hester og widebody som gjør den noe brdere en orginalt?

På forrhånd takk!
en us spec bil får du kun registrert på unntaksregel paragraf 115, dvs bilen må fremstå i 100% original stand.
Det sa de om mr2'n min og, men fikk da den inn på normalt vis da jeg kom med TUV på den. ;)

edit: Kan sikkert fikse TUV på en supra. Men det var dette med at den ikke er orginal da.

edit2: I hvilke lover står det om dette? :)
 #266368  av TOYPARTS

sunbug skrev:
TOYPARTS skrev:

På forrhånd takk!
Det sa de om mr2'n min og, men fikk da den inn på normalt vis da jeg kom med TUV på den. ;)

edit: Kan sikkert fikse TUV på en supra. Men det var dette med at den ikke er orginal da.

ring tilsynet i drammen og snakk med de der, det er kun de og haugesund som kan ta disse bilene, du får ikke tuv på den med mindre det er falske papirer.
 #266374  av sunbug

TOYPARTS skrev:
sunbug skrev:
TOYPARTS skrev: en us spec bil får du kun registrert på unntaksregel paragraf 115, dvs bilen må fremstå i 100% original stand.

ring tilsynet i drammen og snakk med de der, det er kun de og haugesund som kan ta disse bilene, du får ikke tuv på den med mindre det er falske papirer.
Blir vel ikke falske om en registrerer bilen i tyskland og printer pairene der før en tar den videre til norge?

Sorry at jeg maser litt her, men må jo være mulig å få godkjent ting normalt bare en fikser alle nødvendige pairene?
 #266382  av TOYPARTS

sunbug skrev:
TOYPARTS skrev:
sunbug skrev: Det sa de om mr2'n min og, men fikk da den inn på normalt vis da jeg kom med TUV på den. ;)

Blir vel ikke falske om en registrerer bilen i tyskland og printer pairene der før en tar den videre til norge?

Sorry at jeg maser litt her, men må jo være mulig å få godkjent ting normalt bare en fikser alle nødvendige pairene?
om du registrerer den på en tysk person, og betaler tysk moms på kjøpesummen for så å få tuvpapirer og registrere den her hjemme og betale en bøtte med unødvendige tusenlapper for å få det til så lykke til, hva er problemet med å registrere bilen på 115 regelen da? alle driter jo i de fleste regler hva gjelder ommbygging og trimming likevel, og på en annen side så tror jeg du sliter med å registrere en slik supra uten videre i tyskland også, men det er jo bare til å prøve.
 #266384  av sunbug

TOYPARTS skrev: om du registrerer den på en tysk person, og betaler tysk moms på kjøpesummen for så å få tuvpapirer og registrere den her hjemme og betale en bøtte med unødvendige tusenlapper for å få det til så lykke til, hva er problemet med å registrere bilen på 115 regelen da? alle driter jo i de fleste regler hva gjelder ommbygging og trimming likevel, og på en annen side så tror jeg du sliter med å registrere en slik supra uten videre i tyskland også, men det er jo bare til å prøve.
Vil ha ting i orden om jeg skal ta inn en slik bil. Surt å bli stoppet når ingen ting i vognkortet stemmer. ;)

#266385  av TurboKnut

Biltilsynet vil nok ikke godkjenne en bil med modifikasjoner på 1-15 regelen siden det er så mye innskjerpinger nå for tiden.

Skal du registrere bilen i Tyskland så må du ha papirer på alle forandringer som er gjort med bilen, de er mye strengere på slikt enn det vi er her i Norge. Du trenger feks kollisjonstest-papir på en stylingfanger (om det er uorig fanger på bilen) samt at du må kunne bekrefte at fangeren henger på i toppfart over lengre tid. - Kan du ikke det må du betale en TüV-betjent for at han skal kjøre fort og lenge med bilen din og det er ikke akkurat billig.

Har vært med på akkurat dette, og det tok nesten en hel dag.

Videre må du også ha papir på felger og dekk, eksos (+ støytest), avgass et.c, så om du vil registrere den i Tyskland først så værsågod...

Det aller enkleste er vel å håpe på at BT-gutta har en god dag og lar deg slippe igjennom med bilen som den er nå - gjør de det ikke så er det bare å begynne å fremskaffe de dokumenter du trenger for å få den registrert...
Problemet er bare at de fleste som jobber hos BT "vet" hva en bil er.