Biltilsynet vil nok ikke godkjenne en bil med modifikasjoner på 1-15 regelen siden det er så mye innskjerpinger nå for tiden.
Skal du registrere bilen i Tyskland så må du ha papirer på alle forandringer som er gjort med bilen, de er mye strengere på slikt enn det vi er her i Norge. Du trenger feks kollisjonstest-papir på en stylingfanger (om det er uorig fanger på bilen) samt at du må kunne bekrefte at fangeren henger på i toppfart over lengre tid. - Kan du ikke det må du betale en TüV-betjent for at han skal kjøre fort og lenge med bilen din og det er ikke akkurat billig.
Har vært med på akkurat dette, og det tok nesten en hel dag.
Videre må du også ha papir på felger og dekk, eksos (+ støytest), avgass et.c, så om du vil registrere den i Tyskland først så værsågod...
Det aller enkleste er vel å håpe på at BT-gutta har en god dag og lar deg slippe igjennom med bilen som den er nå - gjør de det ikke så er det bare å begynne å fremskaffe de dokumenter du trenger for å få den registrert...
Problemet er bare at de fleste som jobber hos BT "vet" hva en bil er.
Knut Fossum.
tilbake etter en liten pause
