TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#266378  av GhostRider88

_speedy skrev:Hvorfor du ikke skal bruke svamp:

http://www.cleanyourcar.co.uk/forum/viewtopic.php?t=27 :wink:

hehe ja sett dette, men jeg er alltid nøye på å ha en helt rein svamp til å vaske flatene på bilen og jeg bruker GODT med vann. Bruker også alltid to svamper- en til hjulbuer, kanaler og felger og en til alle flatene samt vinduene. Jeg vasker alltid løst med svampen også. Gnir aldri. Kan gjøre dette da jeg aldri lar skitt og smuss sette seg på lakken ;)
Bruker også bilshampo med voks ;)

Vasker alltid flater først og sidene etter på, alså ovenfra og ned.

Har ikke fått noen riper av denne metoden enda ihvertfall.

Når jeg skal tørke bilen så drar jeg løst med et helt reint syntetsik pusseskinn.

#266381  av _speedy

GhostRider88 skrev:

hehe ja sett dette, men jeg er alltid nøye på å ha en helt rein svamp til å vaske flatene på bilen og jeg bruker GODT med vann. Bruker også alltid to svamper- en til hjulbuer, kanaler og felger og en til alle flatene samt vinduene. Jeg vasker alltid løst med svampen også. Gnir aldri. Kan gjøre dette da jeg aldri lar skitt og smuss sette seg på lakken ;)

Når jeg skal tørke bilen så drar jeg løst med et helt reint syntetsik pusseskinn.
Men HVA gjør du den dagen du er uheldig og bilen blir skitten? :wink:
Bilshampo med voks? Den var ny..

MEN, hvis du skulle finne på å investrere i bedre utstyr engang vil jeg anbefale mikrofiber-produkter som mikofiber vaskehanske og water magnet. Lover deg at du blir MYE bedre fornøyd, samt bilen din da..hehe

#266383  av GhostRider88

_speedy skrev:
GhostRider88 skrev:

Men HVA gjør du den dagen du er uheldig og bilen blir skitten? :wink:
Bilshampo med voks? Den var ny..

MEN, hvis du skulle finne på å investrere i bedre utstyr engang vil jeg anbefale mikrofiber-produkter som mikofiber vaskehanske og water magnet. Lover deg at du blir MYE bedre fornøyd, samt bilen din da..hehe
den blir ikke skitten da jeg ikke kjører i regnvær hehe 8)

Jeg bruker microfiberklut når jeg polerer (Supreme Shine Microfiber ifra Meguiars, sammen med NXT Tech wax'en ;) )

#266467  av BrennaRacing

Det legger seg jo møkk på bilen selv om du ikke kjører i regnvær. Er jo støv å sand å sånn som legger seg på lakken. Er jo derfor det blir riper når man drar det ut med svamp

#266475  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Det legger seg jo møkk på bilen selv om du ikke kjører i regnvær. Er jo støv å sand å sånn som legger seg på lakken. Er jo derfor det blir riper når man drar det ut med svamp
ja er jo klart at det kommer støv O.L på bilen selv om du ikke kjører i regnevær, men om du skyller av bilen godt opptil flere ganger under vask bruker godt med vann når du vasker og passer på at svampen alltid er full av vann og at den er rein, så riper det minimalt. Enda mindre om du vasker forsiktig med svampen. ;) Men skal aldri si aldri når det gjelder at jeg tar ibruk microfiber vaskehanske og klut ;)

#267129  av GhostRider88

da har jeg tatt dette med microfibersvamp på alvor og kjøpt meg en slik ;) Brukte den i dag og må si at den falt i smak ;) Kan brukes til både til vasking og tørking og det beste er vel at den kan/burde vaskes etter bruk. Jeg har tatt den på vask så den er 100% ren neste gang jeg skal bruke den.

Legger ut noen bilder etter vask i dag. På bildene ser man hvor lett vannet preller av også etter poleringen ;)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

#267259  av Mr2Even

Wow, ser veldig bra ut :shock: Tror du trygt kan ta jobben som bilklargjører :)
Polerer du for hånd eller med maskin? Har du bare vasket og polert, eller har du også brukt lakkrens, scratchremover ol ?

#267265  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Wow, ser veldig bra ut :shock: Tror du trygt kan ta jobben som bilklargjører :)
Polerer du for hånd eller med maskin? Har du bare vasket og polert, eller har du også brukt lakkrens, scratchremover ol ?
Tusen takk for det Even :D

Jeg polerer for hånd og brukte den medfølgende poleringssvampen som fulgte med poleringen. Tørket av poleringen med microfiber klut så det ikke skulle ripe ;)

Før jeg la på polering vasket jeg med god bilshampo som fjerner smuss og asfalt ifra lakken. Brukte ikke avfetting da bilen ikke var ru, men glatt på sidene. Brukte heller ikke scratchremover heller siden denne poleringen fjerner små riper i lakken og lakken var heller ikke ripete før jeg begynte ;)

NÃ¥ ser bilen som jeg skrev tidligere nermest nylakkert ut :D

#267266  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Wow, ser veldig bra ut :shock: Tror du trygt kan ta jobben som bilklargjører :)

Jeg polerer for hånd og brukte den medfølgende poleringssvampen som fulgte med poleringen. Tørket av poleringen med microfiber klut så det ikke skulle ripe ;)

Før jeg la på polering vasket jeg med god bilshampo som fjerner smuss og asfalt ifra lakken. Brukte ikke avfetting da bilen ikke var ru, men glatt på sidene. Brukte heller ikke scratchremover heller siden denne poleringen fjerner små riper i lakken og lakken var heller ikke ripete før jeg begynte ;)

Akkurat.. Ja den ser utrolig blank og fin ut.. Du har utført et godt stykke håndarbeid der gitt :) Jeg Polerete med maskin igår, ble fint. Jeg brukte Meguirans, og den er bare helt utrolig bra.

#267310  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:

Akkurat.. Ja den ser utrolig blank og fin ut.. Du har utført et godt stykke håndarbeid der gitt :) Jeg Polerete med maskin igår, ble fint. Jeg brukte Meguirans, og den er bare helt utrolig bra.
tusen takk :) Ble meget fornøyd med ressultatet etter 6 timer med knikking og en sovende høyrehånd :shock: :P Brukte selv NXT Tech wax - Med ESP(Engineered Synthetic Polymers),
Dette er hva det står om denne poleringen på MEGUIAR'S:
fremtidens lakkbeskyttelse. Gir et meget bra og langvarig resultat. Renser lakken, demper riper og gir maksimal beskyttelse til lakken med en sterkere polymeroverflate.

kommer til å holde meg til produktene ifra MEGUIAR'S heretter ;)

#267648  av GhostRider88

hadde en liten photoshoot i dag ;)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

TRD delene kommer mest sansynelig denne uken. De ble gjort klare for sending mandag 15 oktober. Kommer en liten update da ;)

#267991  av GhostRider88

Blir som kjent et lite prosjekt på bilen femover nå.

Ting som kommer er:
TRD delene (fått bekreftelse på at delene er sent ifra japan og ankommer om kort tid.)
Nytt mongoose eksosanlegg bestillt/under bestilling ifra Kollevold :D Venter bare på svar...

Vet ikke om jeg skal montere dette anlegget før til våren, da jeg snart skal sette inn bilen for vinteren (kommer litt an på når snøen kommer :? )

Gleder meg til det nye anlegget 8)

bilde av anlegget
(Corolla GT sin 1990 gti)
Vedlegg
etter min mening det fineste eksosanlegget til mr2 gti
etter min mening det fineste eksosanlegget til mr2 gti
IMGP0408.jpg (74.26 kiB) Vist 2024 ganger

#269133  av GhostRider88

Da var omsider mongoosanlegget montert :D Tok en del lengere tid enn jeg hadde trud for de to boltene mellom flexirøret og katalysatoren satt utrolig godt og jeg skrudde de runde :? . Måtte ty til vinkelsliper og slipe ned den nederste bolten. Den øverste bruke jeg en hammer for å slå på leddnøkkelen så denne satt skikkelig. da disse var av så måtte jeg bruke vinkelsliper på dette festet som er sveiset fast mellom anlegget og katalysatoren. Da disse festene var av så tok jeg ¨å skrudde ut festeboltene som holdt anlegget til karoseriet. Dette gikk bra og boltene var like fine. Så skrudde jeg på Caterstatteren med pakkningen lagt på plass til mongoosen før jeg hang det opp i karoserifestene. Skrudde så fast de to boltene som holder flexirøret og caterstatteren sammen etter at jeg la pakningen imellom. Det siste jeg gjorde var å skru til festeboltene til karoseriet.
Benyttet også anledningen til å techtylere alle de stedene som ikke ble tatt under techtyleringsbehandlingen. Samt skiftet olje, filter og festet ts-ogn merkene i sidetutene.

Finishen og lyden på anlegget er bare helt rå og jeg merker at bilen nå er sterkere og sparker litt bedre ifra 3500 og opp til rødmerkingen i 2.gir 8) Anbefaler på det varmeste mongoos anlegget til alle som skal ha effektanlegg til mr2 mk2

Her er noen bilder: Flere bilder kommer i morgen etter en god vask. Da kommer også bilder av TRD delene.

Bilde

Bilde

Bilde

legger også ut link til en post jeg la ut under "lakkering og karosseri" ang utbedring av dreneringskanal under førerdør:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=25902
Setter stor pris om dere svarer på dette spørsmålet

#270104  av GhostRider88

Da har jeg fått tatt noen bilder etter vask ;) Glemte å ta bilde av TRD girkula, men det kommer det også hehe ;)

Trd benisn lokk:

Bilde

TRD radiotor og olje lokk: (skulle ha tørket før jeg tok bilde... :?

Bilde

Mongoos anlegget:

Bilde

Bilde

Bilde

SÃ¥ noen helhetsbilder :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Mørket senker seg:

Bilde[/img]

#270241  av Mr2Even

Nydelig mr2 du har Thomas og eksosen passet perfekt til bilen din. NÃ¥ mangler det bare hvite blink og 98baklys.. Hehe :wink:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 102