Hei,
Jeg er ingen ekspert på DIFF. Men tror det er litt slark i alle.
Du har nok en LSD diff på din (du ser det lettest på et klistremerke bak der det står "LSD OIL only".
Jeg byttet nylig Diff på min bil pga stor slark. Det var så mye at det klanger i diffen når du slipper gassen. Verst er det når du rygger med lite gass. Byttet først olje til en tykk olje (85-140) med LSD tilsettning. Syntes den ble litt bedre, men ikke god nok.
Når jeg prøde å spinne hoppet bilen. Prøvde jeg å spinne i en sving gikk det innderste hjulet i spinn bare.
Nå har jeg en annen brukt diff som er mye bedre. Det er lett å legge bilen sidelengs. Så dette er et nytt liv for meg med sperre som funker
Men da jeg hadde begge diffene liggende på gulvet ved siden av hverandre kunne jeg kjenne at det var slark i begge når du vrir på der mellomaksel kommer inn og kjenner ut på divstenger bak.
I praksis har jeg litt slark i den jeg har byttet til og, men jeg vil si at det er halvparten så mye som i den gamle.
Jeg har ikke målt slik du har gjort.
PÃ¥ Toyota har de innmaten.
Å kjøpe en ny diff er en utfordring. Varenummet på diff til min bil har gått ut. Jeg fant ett annet på nettet. Vet ikke om utveksling er lik på denne.
Men den skulle de ha 21000 + mva for på Toyota Drammen.
Så om jeg ikke hadde fått tak i den andre ville jeg fått noen som kan det (f.eks Toyparts) til å oppgradere den jeg hadde med TRD innmat.
1986 Toyota Supra Turbo
2008 Toyota Landcruiser 8 seter ( link til prosjekt:
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?f=37&t=11883&start=0 )=