Generelt har ct20b en keramisk turbin som har lavere vekt og er fysisk mindre enn stålturbinen på ct26, noe som fører til at den både spinner fortere opp og at den tillater bedre flyt av eksosgasser på høyt turtall. En ct20b kan produsere trykk bare ved å ruse motoren mens bilen står stille, det kan definitivt ikke ct26. Når min tidligere celica var utstyrt med en ct26 og jeg kjørte på motorvei 80-sone og kom til en motbakke som krevde litt ekstra pådrag så måtte jeg gi ekstra med gassnoen sekunder for å få turboen til å lade for så å lette pådraget igjen; nålen på trykkmåleren stoppet opp på 0-merket en liten stund rett og slett, det gjorde den ikke etter at ct20b ble montert

I tillegg ble motoren mer turtallsvillig med den nye turboen og falt ikke så mye på trynet over 5000 o/min som før, og ikke minst klarte den å holde fullt ladetrykk helt ut turtallet. Etter hva jeg har sett andre rapportere så klarer en ct20b fremdeles å levere 1.3 bar trykk på biler med høynet turtallsgrense og kamaksler, og det er en ganske stor forskjell fra ct26 som ikke klarer å holde standardtrykk engang
men... hvor mye effekt en ct20b gir på en ellers standard bil og lavt turtall vet jeg ikke, men tror gevinsten blir større dess flere pustemodifikasjoner man gjør med motor etc..