TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hva tÃ¥ler en 4a-gze?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #268096  av <RuPerT>
 
Mine "mods";

2mm cometic toppakning
ARP head studs
Eagle råder
ARP råde bolter
Frontmontert IC
Autronic datasprut

Motor er og overhalt.

 #268107  av tojo
 
Tror nok motoren din vil tåle mer en det du klarer å trykke ut av den med f.eks oppdrevet org. kompressor.
4a-gze har blitt turbokonvertert med gode resultat(kommer ann på hvilken versjon av motoren du har gen1 8:1 gen 2og3 8,9:1),da denne har en forsterket bunndel i forhold til 4age.
250-300hk vil jeg tippe.

 #268122  av erling
 
Egon kjørte med 540 hk i en sånn med org. bunndel. :)

 #268153  av <RuPerT>
 
Fine tall det da :D satser på 540 HK området :twisted: hehe. neida, vil ha litt mer ut av denna. :?

 #268177  av lexusmann
 
Hvor mye gir den da?Har ikke fått det med meg... :lol:

 #268246  av <RuPerT>
 
min? 8) bremset til 182.2 hos VS motor :)

 #268321  av SuperZite
 
Hvilken gen. motor har du og har du byttet reim hjul?

Tenkte bare å høre hva min muligens kan yte, har ikke vært på rulle, men kommer opp i 1 bar lade trykk.

 #268323  av <RuPerT>
 
har byttet reimhjul ja. Min lå på rundt 0.9-1.0 bar, nå ligger den på 0.8-0.9 siden jeg har satt på tykkere toppakning. Var bremset til 182.3 med original IC. Har nå frontmontert. Blir muligens å bygge om til turbo :shock:

 #268325  av SuperZite
 
Har du org 145 hk i din motor eller hva? Og lade trykket skal vel ikke gå ned etter at du bytter toppakning. Eneste du gjør da er jo å få lavere comp.

 #268331  av <RuPerT>
 
Ladetrykket gikk ned etter toppakning byttet. Men når motoren får skikkelig turtall så beveger den seg sakte oppover mot 0.9