TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • D2 dempere, dritt eller kun til banebruk?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

 #269122  av Geir
 
Hvis noen ikke føler de går seg til noe særlig, så kan det hjelpe å spraye dem med litt fett, slik at de "kommer igang". Det funket for min del, hvertfall. På min bil føles de ikke stive for fem øre.

 #269125  av Christian
 
Hehe, jeg fant ut at grunnen til at mine myknet var at lenkearmene var revet av :lol: Satte på nye og hurra, like potte stivt! :roll:

Men på bane er de greie...

 #269134  av Geir
 
Såpass, ja! Det er tydeligvis forskjell på hvordan coiloverne føles på forskjellige typer biler.

Det er nok ikke det beste du får, og det er nettopp derfor de kommer til å stå på min midlertidig. Kommer til å kjøpe Tein, KW eller TM (TTE) etterhvert.

 #269144  av Insanity
 
må bare kaste meg på her.

jeg har en MR2 mk1, og monterte D2 coilovers i sommer. og har nå kjørt over 6000 km på dem.
Det dere snakker om at det ikke er noe forskjell på innstillingene på demperene, det kjenner jeg meg ikke igjen på. her kan det merkes forskjell på en omdreining.

settet er stivt, men det virker som det blir litt mykere etter hvert.

har testet det på rudskogen og på gardermoen (superstage)
på tørt så sitter det meget godt, men har ikke funnet noe godt oppsett på vått enda.

men det som er meget viktig her også er å ha riktige hjulvinkler. jeg har ikke det nå. og bilen er nesten ukjørbar. spes på vått.

Jeg må også gå opp på dimensjonen på stabstaget bak. 10mm er for pinglete. for hvis jeg stille demperene bak på maks så har bilen en tendens til å "stusse"

skal også øke kjørehøyden med 10mm til neste sesong...

men det er viktig at stette blir montert riktig. tenker da spesiellt på at fjærene ikke sakl være under noe som helst belastning når bilen er av bakken.

så jeg er veldig fornøyd med settet mitt. stivt og godt feste.

 #269150  av Christian
 
Mine er montert etter anvisning, så alt skal være greit.
Uansett er de alt for stive til vei bruk. Greit at de ikke er komfortable, men jeg er fysisk sliten etter en lang tur. Har faktisk hatt vondt i ryggen flere ganger etter en lengre tur i bilen , og så gammel er jeg ikke :lol:

Leverandøren skriver også at de kun er godkjendt på bane, så det er ikke så lett å gå på de :wink:

 #269151  av Insanity
 
nei levrandøren står nok på sitt at dette kun er til racing..

klart det er stivt. men på det mykeste har jeg ikke noe problem med å bruke bilen hver dag. og har nå kjørt noen timer i strekk uten problem.

men etter en runde på rudskogen, med max negativ camber, og myye toe out. og nesten ikke bremser, så var turen hjem til drammen gaaanske lang ;)

 #269152  av sleeper
 
Christian skrev:Mine er montert etter anvisning, så alt skal være greit.
Uansett er de alt for stive til vei bruk. Greit at de ikke er komfortable, men jeg er fysisk sliten etter en lang tur. Har faktisk hatt vondt i ryggen flere ganger etter en lengre tur i bilen , og så gammel er jeg ikke :lol:

Leverandøren skriver også at de kun er godkjendt på bane, så det er ikke så lett å gå på de :wink:

har en kammerat som hadde samme problemet med noen k-sport coilovers... ( samme fabrikk som d2)
de var STEINHARDE...

 #269154  av Christian
 
sleeper skrev:
Christian skrev:Mine er montert etter anvisning, så alt skal være greit.
Uansett er de alt for stive til vei bruk. Greit at de ikke er komfortable, men jeg er fysisk sliten etter en lang tur. Har faktisk hatt vondt i ryggen flere ganger etter en lengre tur i bilen , og så gammel er jeg ikke :lol:

Leverandøren skriver også at de kun er godkjendt på bane, så det er ikke så lett å gå på de :wink:

har en kammerat som hadde samme problemet med noen k-sport coilovers... ( samme fabrikk som d2)
de var STEINHARDE...
Jepp. De er steinharde. På siste Dagalitreff flyttet faktisk fremre krengestag seg 90 grader (whiteline, så det er ikke sikkert det er demperene sin'es skyld) ....men styringa låste seg90%. Den som får det etter veien har ett skikkelig problem :roll:

 #269155  av Christian
 
For å forklare....om krengestaget vrir seg opp 90grader, og den forsterkede lenke armen fortsatt henger på...hvor mye svingradius har du å gå på? Demperen vil helst ikke vri seg i det hele tatt og alt blir plutselig kjempekult :lol: Nå hadde jeg en 50m bred flystripe, så alt gikk fint ,enm fy f*** om noe slikt skulle skje etter vanlig vei i en normal sving! :shock:

 #269157  av sleeper
 
er nok en grunn til at det er billig....

trur nok de fleste har det bedre hvis de legger noen kr ekstra i et demperoppsett som ikkke bare skrur av dempinga... ( kan jo nesten sveise inn noen stålrør istedenfor..)

 #269158  av Insanity
 
ahh...

det har jeg opplevd også.. med de lenkearmene som fulgte med....

men har laget egne selv. da er det ikke noe problem.

tror årsaken er at de lenkene som følger med ikke takkler svingradiusen så bra som originale eller custom made...

 #269162  av Christian
 
Insanity skrev:ahh...

det har jeg opplevd også.. med de lenkearmene som fulgte med....

men har laget egne selv. da er det ikke noe problem.

tror årsaken er at de lenkene som følger med ikke takkler svingradiusen så bra som originale eller custom made...
Hvordan fikset du det? Forlenget de?
Skal selge bilen og er interessert i å sørge for at dette ikke skjer igjen. :)

 #269166  av Insanity
 
Christian skrev:
Insanity skrev:ahh...

det har jeg opplevd også.. med de lenkearmene som fulgte med....

men har laget egne selv. da er det ikke noe problem.

tror årsaken er at de lenkene som følger med ikke takkler svingradiusen så bra som originale eller custom made...
Hvordan fikset du det? Forlenget de?
Skal selge bilen og er interessert i å sørge for at dette ikke skjer igjen. :)
bruker M10 uniballs i hver ende av en 10mm rustfri aksel.
med venstre og høyre gjenger så jeg kan justere lengden og dermed vinklen på staget...

og skulle det skje noe med det hodet så vil du ha så mye monent i styringen til å løssne kontra mutteren i den ene enden...

men ja... skjønner du vil unngå det.... faen skulle liksom legge noe breiere... men alt låste seg og bilen gikk rett frem....... den understyrte som ett helvette... og gikk i ring etterpå kan du si.....

:o

 #269173  av Insanity
 
Terjen skrev:Har også Whiteline på MK1en min, de lenkestaga som fulgte med var tragiske, klarte å halvveis låse styringa jeg og.
Men alt ordnet seg da jeg kjøpte disse:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... 7d21934931
ja det kan virke som de ikke har tatt helt høyde for hvor mye dette virir seg ved fullt rattutslag.....

men de funker sikkert bra bak