TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger avgass dokumentasjon pÃ¥ 96 mod Euro/US spec!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #271465  av tvaksvik

Var på BT i dag med en J-Spec Supra og fikk mangellapp på dokumentasjon på avgass/støy. Siden det er praktisk talt er umulig å fremskaffe slik dokument på J-spec lurte jeg på å prøve meg med Euro/US spec for å se om dette kan funke.

Er det noen som kan hjelpe meg med å fremskaffe slik dokumentasjon på en 96 modell?
Sist redigert av tvaksvik den 16 nov 2007 14:31, redigert 1 gang totalt.

#271473  av bjornalf

er det skilt på den? eller driver du å skal regge?

#271486  av tvaksvik

Jeg driver å regger den. Den har svenske skilter fra før, og jeg tror også det er derfor jeg ikke har fått mere pes en bare den avgass dokumentasjonen som mangel. Trenger ikke å vise bilen igjen, den ble faktisk GODKJENT.

Egentlig ville han BT fyren også ha dokumentasjon på bremser og lys, men etter noen telefonsamtaler klarte jeg å prute det ned til den avgass/støy dokumentasjonen..hehe. Bilen er jo tross alt regga i Sverige så hvor fuckings vanskelig har de tenkt å være liksom. Nå er det altså bare dette som står mellom meg og skilter, og dette er på en BPU trimmet og senket J-spec med uoriginale fjæringer og eksos som ikke er TUV godkjent + som har blitt konvertert til venstreratt, så dersom jeg kommer igjennom det siste nåløyet nå så blir det ganske sensasjonelt :wink:

Siden dokumentasjonen bare trenger å være en generell dokumentasjon på en Supra MKIV TT 96 modell, burde det vel være mulig å få tak i eller lånt (for en penge :)) et slik dokument av noen, bare slik at jeg får regga den? Regner med at denne dokumentasjonen ikke er noe BT skal beholde?

#271503  av lexusmann

Toyparts har sikkert...eller @lpher, har/har hatt supra begge to... :wink:

#271507  av tvaksvik

lexusmann skrev:Toyparts har sikkert...eller @lpher, har/har hatt supra begge to... :wink:
Takker for tipset.

#271553  av tvaksvik

Bare å komme med flere forslag dersom dere sitter inne med info.

Tror det er viktig at dokumentasjonen ikke inneholder rammenummeret på en spesifikk bil. Det bør være en generellt godkjenningsdokument som gir informasjon om 96 modellen og som gjerne også inneholder info om bremser, lys osv i tillegg til avgass/støy, men som da helst ikke inneholder mere utover det som f.eks HK og vekt, dersom det da finnes et slikt dokument vel og merke.

#271566  av Tevosupra

tvaksvik skrev:Bare å komme med flere forslag dersom dere sitter inne med info.

Tror det er viktig at dokumentasjonen ikke inneholder rammenummeret på en spesifikk bil. Det bør være en generellt godkjenningsdokument som gir informasjon om 96 modellen og som gjerne også inneholder info om bremser, lys osv i tillegg til avgass/støy, men som da helst ikke inneholder mere utover det som f.eks HK og vekt, dersom det da finnes et slikt dokument vel og merke.
Jeg holder på med det samme på en 1993 model jdm supra. Min har norske skilter i dag, men den er regga på untakk og kan ikke endres utsendemessig eller konstruktiv.

Følgende må jg gjøre for og få bilen godtjent uten untakk.

1, E merka seler
2, E merka lys
3, komplett motor syklose(grunnet bygd om i motorom)
4, Konventering fra høyre til venstre styring.(skifte av torpedovegg)
5, bremser.(eurospec holder her)
6, Avgass/støy for en 1993 Supra Twin turbo.

Punkt 3. Motorsyklose.
Når mann tar dette for mann all verider du trenger på motor/støy/utslipp/effekt.. Her får mann en atest på motoren og på bilens chassi nr. Dette må gjøres enten til Tuv eller Dekra osv.

Jg tror ikke det finnes noen papirer på jdm supraer her i norge.
Side de fleste ble registrert med dokumenter fra en eurospec. men mann vet aldri hva folk har der ute ;)

#271570  av tvaksvik

Tevosupra skrev:
tvaksvik skrev:Bare å komme med flere forslag dersom dere sitter inne med info.

Jeg holder på med det samme på en 1993 model jdm supra. Min har norske skilter i dag, men den er regga på untakk og kan ikke endres utsendemessig eller konstruktiv.

Følgende må jg gjøre for og få bilen godtjent uten untakk.

1, E merka seler
2, E merka lys
3, komplett motor syklose(grunnet bygd om i motorom)
4, Konventering fra høyre til venstre styring.(skifte av torpedovegg)
5, bremser.(eurospec holder her)
6, Avgass/støy for en 1993 Supra Twin turbo.

Punkt 3. Motorsyklose.
Når mann tar dette for mann all verider du trenger på motor/støy/utslipp/effekt.. Her får mann en atest på motoren og på bilens chassi nr. Dette må gjøres enten til Tuv eller Dekra osv.

Jg tror ikke det finnes noen papirer på jdm supraer her i norge.
Side de fleste ble registrert med dokumenter fra en eurospec. men mann vet aldri hva folk har der ute ;)
Jepp, det er sant. Sikkert mye papirer i omløp på akkurat dette. Har sendt mail til Tom Ole Svendsen i JapanAuto også for å høre om han har noe på lur iogmed at han har hatt en god del med TUV å gjøre. Regner med jeg kommer til å ta kontakt med TUV selv også. Føler vel egentlig at jeg har lyst å bli ferdig med denne saken jo før jo heller. Kjenner jeg blir mentalt nedbrutt av å kjempe denne kampen her :(

#271587  av Lørnings

Følelsen av nedbrutthet kan jo til gjengjeld ikke måle seg med følelsen av oppstemthet når du cruiser rundt på norske skilt :wink:

#271608  av tvaksvik

Lørnings skrev:Følelsen av nedbrutthet kan jo til gjengjeld ikke måle seg med følelsen av oppstemthet når du cruiser rundt på norske skilt :wink:
Ja, det er vel egentlig det jeg håper på. The sweet taste of victory over BT`s onde imperium. Det hadde smakt :twisted: