TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan oppdage sivilpurk?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #27225  av Danni

Jeg brukte å se etter lys, antenner, personer i bilen, bagasje, biltype. men dette hjalp meg jo mye. kom kjørende fra danmark og var ganske fartsblind. t5 minutter etter jeg hadde passert grensen til Norge ble jeg liggende bak en kollone med biler. jeg prøvde å se om jeg kunne se noe som lignet sivilbil, men så ikke det, så jeg bestemte meg for å kjøre forbi kollonen. jeg hadde en blå impreza stasjonsvogn foran. jeg girte ned i tredje å suste forbi dem. ca 15 min senere la jeg merke til at det kom en bil nærmere og så blinket blålysene i speile:( utrolig nok så var det imprezaen som var sivilbilen. jeg fikk lappen beslaglagt for at farten var beregnet til 195 km/t og fikk masse kjeft for at han måtte bruke så lang tid for å ta meg igjen. der ser dere hvor feil man kan ta! skal i rettsak på fredag og få min dom :cry:
 #27226  av Mr2 Mk2

Danni skrev:jeg fikk lappen beslaglagt for at farten var beregnet til 195 km/t og fikk masse kjeft for at han måtte bruke så lang tid for å ta meg igjen. der ser dere hvor feil man kan ta! skal i rettsak på fredag og få min dom :cry:
Drit kjipt :cry: Der kan man se så snart ,man ankommer Norge ryker lappen :(

Men hva var farten da?
 #27242  av chris

Danni skrev:Jeg brukte å se etter lys, antenner, personer i bilen, bagasje, biltype. men dette hjalp meg jo mye. kom kjørende fra danmark og var ganske fartsblind. t5 minutter etter jeg hadde passert grensen til Norge ble jeg liggende bak en kollone med biler. jeg prøvde å se om jeg kunne se noe som lignet sivilbil, men så ikke det, så jeg bestemte meg for å kjøre forbi kollonen. jeg hadde en blå impreza stasjonsvogn foran. jeg girte ned i tredje å suste forbi dem. ca 15 min senere la jeg merke til at det kom en bil nærmere og så blinket blålysene i speile:( utrolig nok så var det imprezaen som var sivilbilen. jeg fikk lappen beslaglagt for at farten var beregnet til 195 km/t og fikk masse kjeft for at han måtte bruke så lang tid for å ta meg igjen. der ser dere hvor feil man kan ta! skal i rettsak på fredag og få min dom :cry:
Oj oj oj.. la oss nå håpe at du ikke blir dømt for denne farta da. Etter det jeg har hørt, kan de ikke komme med fartsmåling hvis du er ute av syne.. La oss få vite hvordan dette går da! Lykke til.
 #27251  av jumbo

funkes skrev:Vel..en politimanns ord stiller alltid sterkt i slike saker, og ting blir jo også loggført i laseren. Og en politimann har like mye myndighet selv om han er alene.

Ser jo ofte snutesykler kommer alene og hiver ut forelegg etc!
Dette er stort sett helt feil. En politimanns ord rekker ikke spesielt langt i det hele tatt, DERSOM vedkommende som er tatt har vett og guts til å stå på sitt. Det er nettopp her det som regel svikter. Dette, kombinert med at politimannen det er snakk om som regel unnlater å gjøre sin plikt når det gjelder å opplyse vedkommende om at man slettes ikke trenger å godta forelegg/bot/inndragelse dersom han er alene og mangler juridisk bevis.

Bare en slik forsømmelse alene er nok til å gå klar, bare man er klar over det og vet å utnytte det.

NRK ... politiet ... skattevesenet.. hva er felles? 99% av alt de gjør baserer seg på innbilt autoritet og myndighet, og folks manglende bevissthet om sine egne rettigheter og kravene som stilles til myndighetene. Så enkelt som det. Sørgelig men sant.

#27253  av jumbo

Danni, vær trassig, og benekt mest mulig, inkludert mye av det de bastant kommer til å påstå. Du burde glatt klare å presse den påstanden ned under miste-lappen-fart dersom du ikke gir etter altfor lett, og de ikke har altfor gode videoopptak av deg...

#27254  av jumbo

Update, sivilbiler i Kongsberg og Drammen:

2 stk mondeo stasjonsvogn. Ene er hvit den andre er lys blå. Disse bilene flyttes litt frem og tilbake mellom Drammen og Kongsberg. Sikkert også Mjøndalen og Hokksund.

#27359  av Danni

jeg er ikke helt sikker. kanskje rundt 160-170. husker ikke så mye fra episoden. forsvant nesten i koma når han så at han beslagla lappen..

#27400  av sindrejl

auda kjipt :( :(

#27407  av MR2turbo

huff det blir fort en liten ferie med pallespikring av sånt.. håper at det går din vei da...

#27425  av MRQuoc

det er kjipt ! :\
selv ble jeg nylig tatt i fartskontroll men unnslapp med 4000,- . (bare* ) men ser jo at jeg kunne vært uheldig å bli tatt i betraktelig mye høyere hastighet . så 4000,- er lite i forhold til det som du går igjennom tenker jeg :\

#27439  av funkes

Jeg passert fartskontroll i litt over 80 på speedometeret her en dag...i 50 sone. Men kjørte rett gjennom. Det var litt kjekt :)

#27440  av Erlend

Kjørte forbi politikontroll på Brokelandsheia i sommer jeg, med 3-4 BMWer og en lite lass Audier bak meg...

Det fete var at jeg cruisa gjennom, og da jeg så i bakspeilet, så jeg at politimannen gikk ut i veien og vinka inn HELE flokken med tyskerstål bak meg :D DET var ultrafett det... :twisted:

#27456  av chris

Erlend skrev:Kjørte forbi politikontroll på Brokelandsheia i sommer jeg, med 3-4 BMWer og en lite lass Audier bak meg...

Det fete var at jeg cruisa gjennom, og da jeg så i bakspeilet, så jeg at politimannen gikk ut i veien og vinka inn HELE flokken med tyskerstål bak meg :D DET var ultrafett det... :twisted:
hehehe. kanskje han polisgubben var japsefan? :D

#27464  av Lady_in_MR2

Jeg ble tatt av sivilpurk engang. Jeg kjørte forbi en..
Og han la seg etter meg.."hmmm er det purk da??"tenkte jeg
"Nei sikkert ikke" så crusa jeg videre,
tok en litt drøy forbikjøring og låg i ca 110 i 80n...
Så etter en god stund nådde han meg igjen og blinka med lysa sine...
Han hadde jo verken blålys eller noe...
Lata som jeg ikke skjønnte noe og kjørte videre jeg,hehe..
Men måtte nesten stoppe da, når han ikke gidde seg...

Han ramsa opp alle lovbrudda jeg hadde gjort og sa:
Jaja tar jo bare en ting jeg da, du får forelegg for ulovlig forbikjøring!!
Jeg var letta over at ikke lappen rauk så jeg godtok bota på 3000..

Men har skjønt i ettertid at det burde jeg ikke ha gjort!
Han var jo alene i bilen og hadde ingen bevis...

#27468  av CelicaTurbo

er ikke lett å tenke på slikt når man har en sinna politimann på nakken, du slapp ihvertfall uansett billig unna :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7