TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterbilen TAsexy(60)!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #272354  av Lørnings

Etter forespørsel fra Turbokjell om ikke jeg kunne lage en prosjekt tråd på vinterbilen også, siden han ikke var fornøyd nok med supra prosjektet :P Så får jeg slenge inn noen bilder av denne gamle haugen også :wink: Har jobba litt med denne også da, men er blitt lite bilder. Kan se hva jeg finner, også ta noen flere bilder, så dere får se resultatene ihvertfall :wink:

Dette var utgangspunktet ihvertfall:
'82 Carina med 105 000km på telleren, et panhard stag som mangla og rustne 13" :P
Bilde

Uten panhard staget er det som å kjøre båt omtrent, vugger fra side til side. Bakakselen henger jo tross alt da kun fast i demperne og 2 små tynne stag som går fram i karrosseriet :P Så første prioritet ble å få på plass det staget, så viste det seg at festet til staget som skulle sittet på bakakselen var rusta vekk. Så da ble det sveising av nytt feste. Har ikke bilder, kan ta bilde av resultatet når jeg har bilen hengende oppe en dag :wink:

Ble nye alufelger og vinterdekk på bilen da..måtte ha litt stas vinterfelger, siden det er en vinterbil :wink:
Bilde Beklager at bildene er dårlig kvalitet :roll:

Holdt på med et stereobygg. Lagde hattehylle, med spacere til høytalerne så de ikke skulle ta nedi fjærene til bagasjelokket. Stappa inn en basskasse med 3 10" Hjelper med litt vekt bak der til vintern. :wink: Skal ta bilder av anlegget snart. Er pioneer spiller og frontsett, kicker 6x9 og Lanzar bånnpass kasse.
Bilde

#272356  av Lørnings

Prøvde et sett 16" jeg har liggende her forleden. Det ble kult, men de er for breie, så passer ikke foran.
Bilde
Felgene er til salgs forresten!Løp å kjøp! :D

#272437  av FireFox

den ble jo ganske grom med nye felger da hehe :)
må jo vise et bilde av motor rom syntes jeg :)

#272462  av turbokjell

Se her ja, god bil dette å da, Er vel Firefox sin gamle? Kom aldri så langt at jeg fikk kikka på den. Men ser jo veldig hel ut.

#272475  av Lørnings

Jepp, det er FireFox sin gamle. Det er han som kjører så gris at hele bak akselfeste bare ramler av selve akselen :twisted: Har ikke gjort noe i motor rommet, bortsett fra å legge strømkabel til basser'n, også har jeg montert gule 1000metere da, det synes ikke på bildene, det må jeg få med, skikkelig rally stuk :D

Motor rommet ser fortsatt omtrent slik ut:
Bilde

Ellers så har jeg trukket om baksete til svart med blå striper,sportsratt. Rust sveisa begge hjulbuene bak har jeg også gjort.. Jeg håper å få tak i en ae86 diff brems, den passer rett i klokka :wink: Det hadde vært stas :lol:
Bilder kommer 8)

#272504  av FireFox

Haha, gris.. har du hørt :lol: jeg kjører da så forsiktig atte ;)
lå liitt sidelengs forrige vinter, men det var ikke med vilje :roll:

hehe få få bilde av de nye trekkene da.. og lyktene

#272511  av AE86 Drifter

Og sånn her bruker LØRNINGS Carinan sin om vinteren .(øøø Kan man kalle det tørtrening)til Sommeren,da det er supra som gjelder [/img]
Vedlegg
DSC_0173.JPG
DSC_0173.JPG (283.2 kiB) Vist 2172 ganger
DSC_0172.JPG
DSC_0172.JPG (295.29 kiB) Vist 2169 ganger
Henrik Toyota Carina.JPG
Henrik Toyota Carina.JPG (311.41 kiB) Vist 2187 ganger

#272562  av Lørnings

Det var skuffende lite bilder på tvers her :P Det siste er en tanke brei da, best vi kjører flere turer på tryvann vel petters. :D Så skal jeg knipse noen bilder av jerngjedda sidelengs jeg tenker jeg :wink:

#272591  av Lørnings

Her kommer det flere bilder folkens :wink:
Gule 1000 metere :wink:
Bilde

Trukket om baksetet til svart og blått:
Bilde

Hattehylle med spacere til høytalerne. Prøvde å få vippa høytaleren litt opp i bakkant for å få lyden mer fram. Spacerne måtte til for at ikke magneten skulle ta nedi fjærene til bagasjelokket som går på tvers under hattehylla. Tusen takk til mamma, som hjalp meg å trekke hattehylle og spacere :D
Bilde

Bassern sett fra utsiden. 3 10" i en bånnpass kasse. Spiller greit. Refleksrørene går bakover, så all lyden kommer inn mot kupeen, det er digg! :)
Bilde

#272650  av Levin GT

Nå må du ikkje fylle bagasjerommet med så mye anlegg at du ikke klarer å sladde med den i vinter...Du har bare 75 slitne hestekrefter vettu... :)

Levin GT

#272703  av Lørnings

Hehe..blir ikke mer anlegg nå. Dette for holde, skulle jo være budsjettbil detta, derfor jeg solgte rolla'n (+at den trakk i feil ende :P ).

#273042  av Lørnings

Fikk nye LED parklys idag (Thank you, slayer :wink: ) Tok bildet med en orginal og en LED pære montert, litt forskjell=)
Vedlegg
Gjett hvilken som er LED=P
Gjett hvilken som er LED=P
Bilde023.jpg (291.07 kiB) Vist 2154 ganger

#274146  av tojo2

Litt carina reklame :lol:

Ikke helt samme drivlinje...

#274149  av Lørnings

Heftig!! :lol:
1,8 l og 130 hk, hvilken motor er det tro?

#274152  av tojo2

82 modellen var en 3t-gteu på 1800cc og 160 hk w55 kasse og IRS.
83 modellen var en 1600gt-r 130 hk kan ha vert 2t-geu eller
4a-geu .Ser ut som begge ble levert dette året.