TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Alternativ drivstoff for turbo motorer (E85)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#273372  av Larsen

Det som flere gjør da de monterer inline pumpe er å beholde den orginale. Da får man litt mer trykk og drivstoff uten å måtte ta ned tanken. Ellers så er det vel bare gå for å bytte ut til walbro.

Tanken var å bytte ut de orginale 440 cc injectorene til 550cc. Hvis du regner det om så finner man at det gir circa 25% drivstoff til motoren. Ved å øke bensintrykket litt så kan man tippe det over til de 30% man trenger. Da må en også ha en bredbåndslambda som kan manipulere signalet til E85 AFR.

Bilen er jo nå solgt :( , men jeg har injectorer liggende hjemme. Ombygging blir bortimot permanent (siden det tar litt tid å forandre alt), men hvis du er intresert så kan jeg lage en liste over alt du trenger og sende deg link.

#273450  av WaxFraq

oi..kondolerer..visste ikke at du hadde solgt bilen...!
meneh..det er ikke noe stress i grunn da..tenkte kanskje bare et lite overslag med tanke på ny fuel rail osv...
bor jo midt i norges land, så kan vel ikke regne med å se E85 på sikkert enda 10-15 år sikkert.. (da får midt-norge ei pumpe på deling...å den blir montert i Tr.heim sikkert...) :lol:

#273451  av WaxFraq

oi..kondolerer..visste ikke at du hadde solgt bilen...!
meneh..det er ikke noe stress i grunn da..tenkte kanskje bare et lite overslag med tanke på ny fuel rail osv...
bor jo midt i norges land, så kan vel ikke regne med å se E85 på sikkert enda 10-15 år sikkert.. (da får midt-norge ei pumpe på deling...å den blir montert i Tr.heim sikkert...) :lol:

litt off topic men,
noen her inne som kjøpte bilen din eller?
hvor i landet går den nå?? (eventuellt står i garasje da..) 8)

#273466  av Larsen

Du trenger
bredbåndslambda
Bensintrykksregulator
550cc dyser
Anbefales
Walbro pumpe
oppgradert fuel rail

Den går i oppland/hedemark et sted nå (ble solgt på lørdag så er ikke så lenge siden). Eieren sa han skulle melde seg inn på forumet etterhvert. Tror han skal jobbe litt på den frem til sommeren så er spent på om den blir værre en den alerede er...

#273514  av sleeper

husk at wolbro pumpa ikke tåler e85 over tid! og den vil mest sansynlig ta kvelden etter en stund..

( vet det er mange som får den til og holde en stund men så er det en del andre som det ikke funker for..)
etter de diskusjonene jeg har sett så kan det virke som at det har en del og si hvordan pumpa er montert ( om den er jordet eller ikke) og hva tanken er laget av.
dette grunnet at ethanol leder strøm, noe bensin ikke gjør.
og dermed så får du strøminger som eter opp kobber..

#274690  av Insanity

da har jeg kjørt en tank med 50/50 E85 og 95 blyfri. på en Celica GT-4 CS.

årsaken til at jeg "turte" å gjøre dette helt uten vidre. er at den bruker 2-3 liter på mila. pga en helt gal map og en defekt vanntemp føler.

jeg merker på bilen at det er mer respons, og at den ikke går å kutter så mye på lavt turtall. effekt messig er det vanskelig å si. må få den på rulla for å se hvordan dette slår ut.

jeg kommer til å prøve en tank eller to til. skal også se litt på om jeg får laget to forskjellige map'er på bilen. så jeg kan velge mellom 50/50 og bare vanlig bensin.