....men det er ikke så pes å skifte selv egentlig.
Jeg hadde aldri gjort det før jeg satte i gang, og det var ikke noe stress.
Bare kjøp et lufteslangekit, koster ca 50 kr. Du trenger ikke å demontere bremseslanger eller noe, etter at du har løsna de to hovedboltene som holder hele caliperen på plass så skrur du av bremsevæskeslangen (putt den oppi en ren flaske så bremsevæska lekker ut i den).
Så bare skifter du klossene og monterer på den nye caliperen og fester boltene.
Når det gjelder å lufte systemet så er det ikke så vanskelig egentlig.
Bare få noen til å sitte og trampe på bremsepedalen mens du lufter.
Gjør det slik: 1. Åpne lufteventilen. 2. Tramp inn pedalen helt i bunn (IKKE pump, da drar du luft INN i systemet). 3. Lukk ventilen før pedalen slippes opp (IKKE stram for hardt, for kobberringene som fungerer som tetning er VELDIG skjøre og lette å ødelegge med for mye press. Det gjorde jeg, og det resulterte i lekkasje...

). 4. Slipp opp pedalen.
Gjenta prosedyren til bremsepedalen er helt stram og fin, og gjør det gjerne på alle fire bremsene hvis du har luft fra før. Og når du er ferdig så bare etterfyller du DOT4 bremsevæske.
Burde ikke ta mer enn et par timer dette.
Klarer jeg så klarer du
Her er et par bilder av da jeg skifta: