lurer på om det er noen som har montert fmic på sin st205 her innpå, og om de eventuellt måtte fjerne tåkelysene?
Toyota Celica GT4 -94
ivers skrev:var ikke helt sånn jeg tenkte, vil helst ikke fjerne noe fra fangeren. Men takk allikevel. Pluss at jeg trenger en større når jeg først må bytte. Men kom over dette på nettet, hvor eieren skriver at bilen hans har en stor front montert IC.Sindrejl er på forumet hær.
http://www.bilforumet.no/celica/99472-b ... st205.html
ivers skrev:var ikke helt sånn jeg tenkte, vil helst ikke fjerne noe fra fangeren. Men takk allikevel. Pluss at jeg trenger en større når jeg først må bytte. Men kom over dette på nettet, hvor eieren skriver at bilen hans har en stor front montert IC.Var seriøst stor den icen gamle bilen min hadde ja. Men var så godt skjult bak fronten at jeg ikke har noen gode bilder av det.
http://www.bilforumet.no/celica/99472-b ... st205.html
sindrejl skrev: Var seriøst stor den icen gamle bilen min hadde ja. Men var så godt skjult bak fronten at jeg ikke har noen gode bilder av det.Hvordan var rørene lagt opp? siden du ikke måtte fjerne grøftelysene? ser at alle andre som monterer FMIC må fjerne dem pga rørene.
Amund skrev:Er det egentlig nokon fordeler med fmic på st205? Den orginale w2a ic'en skal jo vere rimelig effektiv. Kenneth kjører med ein sånn på sin CS, og har vel omtrent nada problemer med heatsoak.. Tenker då på effekter opp til 350hk +-De sier at den originale IC`n skal holde opp til ca 400 hk. Men jeg synes ikke den kjøler nok, tempen på innsugslufta er for høy mener jeg, i forhold til å yte maks effekt. Jeg skal prøve å isolere den og lage et varmeskjold mot eksosmanifolden, eventuelt montere en større radiator. Men tror fortsatt at det vil kjøle bedre med en luftavkjølt. Fordelen med den vannavkjølte er at rørene mellom innsug og IC og turbo og IC blir veldig korte, slik at det blir mindre turbolag.
ivers skrev:Hva ligger innsugstempen din på ved normal kjøring? Min ligger rundt 30 grader.Amund skrev:Er det egentlig nokon fordeler med fmic på st205? Den orginale w2a ic'en skal jo vere rimelig effektiv. Kenneth kjører med ein sånn på sin CS, og har vel omtrent nada problemer med heatsoak.. Tenker då på effekter opp til 350hk +-De sier at den originale IC`n skal holde opp til ca 400 hk. Men jeg synes ikke den kjøler nok, tempen på innsugslufta er for høy mener jeg, i forhold til å yte maks effekt. Jeg skal prøve å isolere den og lage et varmeskjold mot eksosmanifolden, eventuelt montere en større radiator. Men tror fortsatt at det vil kjøle bedre med en luftavkjølt. Fordelen med den vannavkjølte er at rørene mellom innsug og IC og turbo og IC blir veldig korte, slik at det blir mindre turbolag.
ivers skrev:rørene gikk inn på baksiden såvidt jeg husker, grøftelysene er nok skubbet noen cm til hver side og langlysene måtte dyttes noen cm til siden og monteres på nyttsindrejl skrev: Var seriøst stor den icen gamle bilen min hadde ja. Men var så godt skjult bak fronten at jeg ikke har noen gode bilder av det.Hvordan var rørene lagt opp? siden du ikke måtte fjerne grøftelysene? ser at alle andre som monterer FMIC må fjerne dem pga rørene.
CelicaST205 skrev:skal du ha ein stor FMIC (600X300X76Mm )må du fjerne tåkelysene. det måtte eg iallefall på min st205. den orginale ic'n funger veldig bra men viss du har tenkt å trimme bilen din meir enn 350hk ville eg ha byttet den ut. den orginale funker greit nok til gatebruk men ikkje banekjøring på ein varm sommerdag. har ikkje merka noke turbolag.Har du bilde av fronten på bilen din?