Mr2Even skrev:Fler burde hatt et ønske og et riktig syn og prinsipp om ikke å gå i krig eller verve seg i millitæret men dere har ikke noe riktig fundament å stå på.
Dere som tror millitæret er noe godt, noe oppbyggende, noe som skaper fred eller noe som helst bra er i sannhet ikke bevisst og har ikke kunnskap av hva dette innebærer.
Jeg vil si det så sterkt at dere er onde mennesker som gjør hva den onde sier.
Visst du må inn i militæret, så nekt! Si at du heller vil sitte i fengsel enn å lære å drepe andre mennesker, for det er noe av det minst meningfyllte og godt noen kan gjøre i denne verden! Utrolig at jeg må si dette til dere men slik er verden. Den blir bare mer og mer fordervet og umoralsk av politikk, media og falsk religion! Disse mediene forteller dere løgner og verver du deg i militæret er du et offer!
føler me ikke akkurat som et offer da.. tjener ca 600k i året på å være skipselektriker, konge arbeidsmiljø å for sett meg litt rundt i verden i samme slengen.. hvor mye tjener du?
Hvor du får disse oppfatningene om at milletæret kun trener på å drepe uskyldige sivile..
Jeg seiler fregatt, og våre oppgaver er å lede search and reschueoperasjoner, hevde norsk suverenitet i eget kongerike, eskortere lasteskip o.l. , samt bekjempe undervanns, overflate eller luft trussel i en fiendlig situasjon.. keyword trussel!
krig er ikke lenger mot "tyskerne" eller en klart definert fiende, krig i dag er mot terrorisme..
folk rundt om i verden blir fra de er små lært opp til å hate akkurat deg! fordi at du er i fra "vesten" treningsleirer lærer opp en hau med folk til å drepe så mange om gangen, da helst sivile.. primæroppgaven til forsvaret vil i fremtiden bli å skjerme uskyldige mot terrorangrepp.. hvordan hadde du likt å bli sprengt i fillebiter av en tulling med håndkle på hodet? Tror du at hvis alle land legger ned alt som heter forsvar, at det da blir fred i verden? Eller kansje hvis vi legger ned politiet så forsvinner all kriminalitet? Tvert i mot! Det vil alltid være folk som hater hverandre og dreper hverandre uansett.. legge ned forsvaret hadde snarere fremmet anarki! Makan til blåøyd..