TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp til Ã¥ slippe unna militæret

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#263570  av Mr2Even

BrennaRacing skrev:Diskusjonen om kristendom kan vi flytte hit:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 565#263565 8)
Hehe 8) Bra, jeg skal svare deg på de spørsmålene i den tråden senere, må ut en tur nå.

#264830  av kvassheim

Mr2Even skrev:Fler burde hatt et ønske og et riktig syn og prinsipp om ikke å gå i krig eller verve seg i millitæret men dere har ikke noe riktig fundament å stå på.

Dere som tror millitæret er noe godt, noe oppbyggende, noe som skaper fred eller noe som helst bra er i sannhet ikke bevisst og har ikke kunnskap av hva dette innebærer.

Jeg vil si det så sterkt at dere er onde mennesker som gjør hva den onde sier.

Visst du må inn i militæret, så nekt! Si at du heller vil sitte i fengsel enn å lære å drepe andre mennesker, for det er noe av det minst meningfyllte og godt noen kan gjøre i denne verden! Utrolig at jeg må si dette til dere men slik er verden. Den blir bare mer og mer fordervet og umoralsk av politikk, media og falsk religion! Disse mediene forteller dere løgner og verver du deg i militæret er du et offer!
føler me ikke akkurat som et offer da.. tjener ca 600k i året på å være skipselektriker, konge arbeidsmiljø å for sett meg litt rundt i verden i samme slengen.. hvor mye tjener du?
Hvor du får disse oppfatningene om at milletæret kun trener på å drepe uskyldige sivile..
Jeg seiler fregatt, og våre oppgaver er å lede search and reschueoperasjoner, hevde norsk suverenitet i eget kongerike, eskortere lasteskip o.l. , samt bekjempe undervanns, overflate eller luft trussel i en fiendlig situasjon.. keyword trussel!
krig er ikke lenger mot "tyskerne" eller en klart definert fiende, krig i dag er mot terrorisme..
folk rundt om i verden blir fra de er små lært opp til å hate akkurat deg! fordi at du er i fra "vesten" treningsleirer lærer opp en hau med folk til å drepe så mange om gangen, da helst sivile.. primæroppgaven til forsvaret vil i fremtiden bli å skjerme uskyldige mot terrorangrepp.. hvordan hadde du likt å bli sprengt i fillebiter av en tulling med håndkle på hodet? Tror du at hvis alle land legger ned alt som heter forsvar, at det da blir fred i verden? Eller kansje hvis vi legger ned politiet så forsvinner all kriminalitet? Tvert i mot! Det vil alltid være folk som hater hverandre og dreper hverandre uansett.. legge ned forsvaret hadde snarere fremmet anarki! Makan til blåøyd..

#264936  av chris

kvassheim skrev: føler me ikke akkurat som et offer da.. tjener ca 600k i året på å være skipselektriker, konge arbeidsmiljø å for sett meg litt rundt i verden i samme slengen.. hvor mye tjener du?
Hvor du får disse oppfatningene om at milletæret kun trener på å drepe uskyldige sivile..
Jeg seiler fregatt, og våre oppgaver er å lede search and reschueoperasjoner, hevde norsk suverenitet i eget kongerike, eskortere lasteskip o.l. , samt bekjempe undervanns, overflate eller luft trussel i en fiendlig situasjon.. keyword trussel!
krig er ikke lenger mot "tyskerne" eller en klart definert fiende, krig i dag er mot terrorisme..
folk rundt om i verden blir fra de er små lært opp til å hate akkurat deg! fordi at du er i fra "vesten" treningsleirer lærer opp en hau med folk til å drepe så mange om gangen, da helst sivile.. primæroppgaven til forsvaret vil i fremtiden bli å skjerme uskyldige mot terrorangrepp.. hvordan hadde du likt å bli sprengt i fillebiter av en tulling med håndkle på hodet? Tror du at hvis alle land legger ned alt som heter forsvar, at det da blir fred i verden? Eller kansje hvis vi legger ned politiet så forsvinner all kriminalitet? Tvert i mot! Det vil alltid være folk som hater hverandre og dreper hverandre uansett.. legge ned forsvaret hadde snarere fremmet anarki! Makan til blåøyd..
Helt riktig! Du har skjønt det. I motsetning til denne bibelfyren her. Er det mulig å være så naiv og blåøyd ??

#264969  av sindrejl

Christian skrev:*slettet selv*

Moderer hardere! :roll:
du sleit med å holde deg? :lol:

#265032  av CelicaTurbo

Er folk enige om å stenge denne diskusjonen? Den stoppet jo av seg selv i en ukes tid før diskusjonen nå har fortsatt igjen..

#265036  av Marcus

Synes tråden bare skal få ligge i fred. Kommer det noen poster om militæret (som det gjør noen få ganger) så har vi hvertfall en tråd for de..
Men blir det noe mer off-topicposter er det jo bare å stenge hele greia..
Skulle egentlig ikke ha skrevet dette innlegget engang.
La den dø, til en eller annen stakkar blir innkalt igjen :lol:

#265062  av CelicaTurbo

17 sider med innlegg om å unslippe militæret føler jeg er litt uvanlig i seg selv :lol:

#276000  av pkgrette

du greier alt om du vill vis du spiller på holdet kommer det på rullebladet
men vis du spiller på rygg nakke

da går det vanlig vis bra. men du må spille lenge

#277138  av Stølen

kvassheim skrev: hvordan hadde du likt å bli sprengt i fillebiter av en tulling med håndkle på hodet?
...Synes likevel at det er SKREMMENDE at folk som jobber i millitæret ikke får mer undervisning i toleranse og likeverd enn at de kommer med utsagn som det her...

Og det er akkurat derfor jeg ikke liker millitæret. Hvis de hadde satt fokus på megling og forståelse for fremmede kulturer og heller slengt AG'en på ryggen et kvarters tid (jeg ber ikke om å kaste våpnene) så hadde det skjedd mye bra på verdensbasis.

PROBLEMET er at gutta i millitæret i den vestlige verden er lært opp til å tro at det er en REELL TRUSSEL mot oss...! Vi er mer trua av skoleungdom som går berserk enn en muslim med ekstreme holdninger.

Det viser seg igjen og igjen at de mest ekstreme holdningene sitter hos de som sender tropper til midtøsten, og driter seg ut gang på gang.
Dessverre så gjelder dette også Norge, som har valgt å støtte dette sirkuset.

SÃ¥ Kvassheim, jeg synes du skal tenke litt over hvordan du ordlegger deg. Det er akkurat slike uttalelser som fyrer oppunder den allerede idiotiske fremmedfrykten vi sliter med i dag.

SKJERPINGS...

#277186  av CelicaTurbo

Jeg trodde denne diskusjonen var død nå? :roll:

#277192  av Stølen

Joda, men jeg var bare litt satt ut av at det ikke var noen andre som hadde reagert på den uttalelsen....
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17