TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tilbake fra Tyskland med ny bil...!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#277067  av Stølen

Hahahaaaa, flisa en Volvo 850R i Rælingstunnelen nettopp :lol:

Ulv i fåreklær er gøy..!!

...he never knew what hit him 8)

#277071  av rx300

Stølen skrev:Hahahaaaa, flisa en Volvo 850R i Rælingstunnelen nettopp :lol:

Ulv i fåreklær er gøy..!!

...he never knew what hit him 8)
Hehe, kjenner følelsen, det er like gøy hver gang å gjøre slikt med Camry GX'en min også. Særlig oppover. :twisted:. Hva er spesifikasjonene på Aerodeck'en din?

#277108  av Stølen

Specsa er som følger:

-1,8 liter b18c4 VTEC-motor henta fra Integra GSR
(litt lavere kompresjon, ca 169 hk stock)
-Girkasse fra Integra GSR (så vidt jeg har blitt fortalt) med 25% diffsperre og Limited Slip (genial patent :D )
-1235 kilo uten sjåfør (ekstremt lite til å være stv.....!)

0-100 (fabrikk): ca 8,0 sek.
Toppfart ca 230 km/t.

Her er det montert filtersats fra Honda S2000 samt 2,5" Supersprint eksos fra kat og bak.

Planen er å fullføre jobben og montere 2,5" Supersprint Headers i tillegg, slik at det er likt hele veien. Etter det skal Redrum Performance i Sverige få tukle litt med den, installere Hondata motorstyring og mappe bilen.

Forhåpentligvis ender jeg på 185-190 hk... Da er jeg fornøyd 8)

#277115  av k_one

Stølen skrev:Hahahaaaa, flisa en Volvo 850R i Rælingstunnelen nettopp :lol:
No offence, men han som kjørte den må vel ha sovna i timen??
Selv om det er en überfet sleeper av en stasjonsvogn du har kjøpt så er det 169hk vs 240/250hk (T5-R/ R).Det gjør vel at det ikke burde være noe stress for en 850R å kjøre fra deg?
Eller er jeg helt på jordet nå? Er den virkelig så sprek? :shock:
Stølen skrev: Forhåpentligvis ender jeg på 185-190 hk... Da er jeg fornøyd
Man blir aldri fornøyd...hehe

#277124  av Stølen

Han kjørte forbi meg med et drønn akkurat ved inngangen av tunnelen og la seg foran meg, og da la jeg meg ut og hamra gassen inn. Tror nok at med det lille forspranget jeg hadde og tom bil (hans var stapp full av folk) så hadde jeg overtaket der. Han hadde nok glatt tatt meg hvis han hadde holdt gassen inne litt lenger og dratt ut mer på gira, men han ga seg cirka midtveis i tunnelen... Hjelper jo å ha turtallet gående til 8000 omdreininger, slipper å gire så ofte :D

Jeg er heller ikke typen til å drive med kappkjøring, men det var vel akkurat derfor dette var så gøy 8)

#277149  av Terjen

Kul bil, men du hadde ikke tatt en 850R om sjåføren var oppegående.
Alle banker jo på det R-merket samme hvilken motor det skulle være.
850R har 250hk og gjør 0-100 på ca 7sek med toppfart på 240km/t.

#277218  av Stølen

Jepp... Tipper det var en styla 2,0 eller noe sånt... Den var i alle fall sjokklakkert. Lots of show, no go.
Sist redigert av Stølen den 15 jan 2008 15:37, redigert 1 gang totalt.

#277219  av Stølen

Da var endelig alt strevet over, bilen er godkjent hos Biltilsynet og engangsavgift betalt.... I morra kommer skilter...! Yeeeeey! :D

....var litt svett på biltilsynet må jeg innrømme, de liker ikke senkesett, ettermontert eksos og tona ruter.... og min har alle tre :roll:

Fikk godsnakka med dem og vist til TÜV-papirer på hele smæla, så årna det seg etter hvert. Bilen var 1 cm innenfor grensa for tillatt senking :lol:

Men fikk i alle fall mye skryt for at bilen var helt plettfri og fin både uttapå, inni og under... Denne bilen har hatt et godt liv, og det skal den få videre og 8)

Eneste spørsmål som gjenstår er:
Oslo-skilter eller Akershus-skilter??? :lol:

#277222  av Geir

Stølen skrev:Da var endelig alt strevet over, bilen er godkjent hos Biltilsynet og engangsavgift betalt.... I morra kommer skilter...! Yeeeeey! :D

....var litt svett på biltilsynet må jeg innrømme, de liker ikke senkesett, ettermontert eksos og tona ruter.... og min har alle tre :roll:

Fikk godsnakka med dem og vist til TÜV-papirer på hele smæla, så årna det seg etter hvert. Bilen var 1 cm innenfor grensa for tillatt senking :lol:

Men fikk i alle fall mye skryt for at bilen var helt plettfri og fin både uttapå, inni og under... Denne bilen har hatt et godt liv, og det skal den få videre og 8)

Eneste spørsmål som gjenstår er:
Oslo-skilter eller Akershus-skilter??? :lol:
Grattis med skilter :)

Hva mener BT er "grensen for tillatt senking"?

#277232  av Stølen

Vel, det skal være minst 10 cm fra bakken og opp til det laveste punktet på bilens underside... Min var 11 8)

Blir litt høyere med 16" dekk på sommern.

#277233  av rx300

Stølen skrev:Vel, det skal være minst 10 cm fra bakken og opp til det laveste punktet på bilens underside... Min var 11 8)

Blir litt høyere med 16" dekk på sommern.
Hvorfor det, er ikke profilen på dekkene tilsvarende lavere?

#277274  av Stølen

Nei, profilen er den samme på sommer og vinter. Det er bare tallene som lurer en litt.

Vinterdekk: 185/55-15 - Profil = 55% av 185, altså ca 10 cm.
Sommerdekk: 215/45-16 - Profil = 45% av 215, altså 9,6 cm.

Så høyden på vinterdekkene blir 15"/37,5 cm + 10 cm = 47,5 cm.
Og sommerdekkene blir 16"/40 cm + 9,6 cm = 49,6 cm.

Så bilen er nøyaktig 2,1 cm høyere på sommerdekk enn vinterdekk.

:D

#277286  av Amund

Må du tenke på at det blir kun radiusen på felgen som teller på høgden av bilen :wink: Eller har du ein ny type oppheng/felg som eg ikkje har hørt om? :lol:
Så høyden på vinterdekkene blir 15"/2 + 10 cm = 29,05 cm.
Og sommerdekkene blir 16"/2 + 9,6 cm = 29,92 cm.
(målt frå senter av felg, som vil bli riktig med tanke på forskjell i bakkehøyde)
SÃ¥ nesten 1cm forskjell...

Trudde minimum bakkeklaring var 5cm eg, var det dei maste om på tilsynet her i Bergen for et års tid sida... (10cm er det vel ein del orginale biler som sliter med og vel?)

Uansett, feit og morsom bil! Veldig godt å sjå at ikkje alle går samme veien! 8)

#277298  av Stølen

Ja, jeg tenkte på det etter jeg posta regnestykket... Men poenget var at profilen er lik, så det er bare hjulradiusen som er ulik (høyere på sommern). But thanks..! :D