TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • lednings probs

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #278285  av sinkz
 
noen som har koblings skjema over ecu og strøm til ecu fra bil nettet mr2 gti 3sge og til mr2 turbo 3sgte begge er 91 mod

takk. mvh . christian

 #278366  av Larsen
 
Amerikansk eller japansk motor?
 #278370  av mr2storbrua
 
Er det forskjell på amerikansk og japansk utgave av turbo-ecu? Fikk nettopp turbotimer som jeg tenkte jeg skulle koble neste helg, der fulgte det med koblingsskjema, er dette for amerikansk utgave da? Da trenger jeg i så fall koblingsskjema for ECU til 3.gen 3SGTE.
 #278458  av sinkz
 
japansk motor i norsk bil
 #278484  av Fred
 
skal se hva jeg finner på mandag når jeg er tilbake på jobb...
 #278575  av BT-GTI
 
mr2storbrua skrev:Er det forskjell på amerikansk og japansk utgave av turbo-ecu? Fikk nettopp turbotimer som jeg tenkte jeg skulle koble neste helg, der fulgte det med koblingsskjema, er dette for amerikansk utgave da? Da trenger jeg i så fall koblingsskjema for ECU til 3.gen 3SGTE.

heheh jeg har bytta fra 91us 3sgte til 92 jdm 3sgte er vel en del ting ja. ca 8-10 ledninger som må bytte plas og 2-3 som du må klippe og skjøte sammen pga tjukkelsen på diametern på ledningene helt til høyre på 26pinner(tror jeg ) var tjukkere enn de som skulle ditt..

du må lage ditt eget skjema det er lettest.

lag en oversikt over din ecu øverst på arket som vist med den filen her http://www.ts-ogn.no/files/3sgte-ecu-pinout.htm .

og så tegner du den du skal bytte til nederst. så tegner du opp hva som skal hvor. (noen fra 16pinern skal til 26 pinnern osv.)

så er det å begynne å flytte men husk å ta en ledning om gangen og et tips er å skrive på arket hvilken farge ledningen du flytter har. eks 16pin-hull12 blå men gul stripe osv..



Ox1 og ox2 er til lamda men på noen av skjemane er 0x2=te2 og t=tei

THG er "exhaust gas resirculation gas temp sensor", den er sannsynlighvis ikke i bruk for din motor for den eksisterer bl.a. kun på biler i California, biler som ikke har dette har ofte ECU med pinnen men det er da koblet til en resistor som skal forhindre feilkode 71. Dvs, la denne pinnen være utilkoblet, den vil sannsynlighvis gjøre ingen forskjell på hvordan motoren går

PS og PSCT er for servostyringenens ECU

LYKKE TIL! ER EN SIKKELIG DRITT JOBB!!!

men resultatet er kjempe artig og verdt jobben. STOR forskjell på us 3sgte og jdm 3sgte. og men fri eksos går det bra.
 #278598  av mr2storbrua
 
Trenger kun å vite hvor jeg skal koble på speed-pulse og rpm-signal, så trenger ikke koble så mye. Går ut fra at SPD betyr Speed-pulse, men hvilke er RPM da?
 #278746  av sinkz
 
det er ikke til ecu jeg men den lille hvite pluggen i bagarsje rommet med 10 ledninger på turbo ledningsnettet og 6 på na. ledningsnettet som går framm i bilen. er det noen som forstår hva jeg mener ?
 #278751  av aneriks
 
ja du trenger ikke alle de der, jeg gjorde i alle fall ikke. var noe til aircondisjon og servo osv..
 #278804  av GoodSpeed
 
nei det går ikke ifølge det jeg har hørt hos andre sier er det div tenings signaler. er dette riktig
 #279465  av sinkz
 
bump