mr2storbrua skrev:Er det forskjell på amerikansk og japansk utgave av turbo-ecu? Fikk nettopp turbotimer som jeg tenkte jeg skulle koble neste helg, der fulgte det med koblingsskjema, er dette for amerikansk utgave da? Da trenger jeg i så fall koblingsskjema for ECU til 3.gen 3SGTE.
heheh jeg har bytta fra 91us 3sgte til 92 jdm 3sgte er vel en del ting ja. ca 8-10 ledninger som må bytte plas og 2-3 som du må klippe og skjøte sammen pga tjukkelsen på diametern på ledningene helt til høyre på 26pinner(tror jeg ) var tjukkere enn de som skulle ditt..
du må lage ditt eget skjema det er lettest.
lag en oversikt over din ecu øverst på arket som vist med den filen her
http://www.ts-ogn.no/files/3sgte-ecu-pinout.htm .
og så tegner du den du skal bytte til nederst. så tegner du opp hva som skal hvor. (noen fra 16pinern skal til 26 pinnern osv.)
så er det å begynne å flytte men husk å ta en ledning om gangen og et tips er å skrive på arket hvilken farge ledningen du flytter har. eks 16pin-hull12 blå men gul stripe osv..
Ox1 og ox2 er til lamda men på noen av skjemane er 0x2=te2 og t=tei
THG er "exhaust gas resirculation gas temp sensor", den er sannsynlighvis ikke i bruk for din motor for den eksisterer bl.a. kun på biler i California, biler som ikke har dette har ofte ECU med pinnen men det er da koblet til en resistor som skal forhindre feilkode 71. Dvs, la denne pinnen være utilkoblet, den vil sannsynlighvis gjøre ingen forskjell på hvordan motoren går
PS og PSCT er for servostyringenens ECU
LYKKE TIL! ER EN SIKKELIG DRITT JOBB!!!
men resultatet er kjempe artig og verdt jobben. STOR forskjell på us 3sgte og jdm 3sgte. og men fri eksos går det bra.