TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TG Bil slÃ¥r til igjen....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #278811  av hmsilset

Stølen skrev:her har mister Gabrielli overgått seg selv.
Han prøver å selge denne bilen som en sen 94-modell...... christ!

http://www.finn.no/finn/completeviewima ... Hovedbilde
Jeg har sagt fra til han.Det er jo en 1993 modell sikkert da,som er registrert første gang i 1994 :)
Min er det gjort det samme med,men da slipper jeg jo unna 20 hk om jeg trimmer bilen en gang :wink:
 #278812  av Marcus

Man begynner vel kanskje å lure hvis man leser spesifikasjonen litt nærmere.
Førstegangsreg. i norge: 1994.
Ã…rsmodell: 1994.

:roll:
 #278819  av Abramz

Va ikke særlig fin heller da..
Syns den va overprisa.. :shock:
 #278830  av CelicaTurbo

Det er ikke uvanlig at MR2'er har stått lenge hos forhandlere i utland før de blir registrert og solgt. Noen har stått som utstillingsbiler og andre har rett og slett ikke blitt solgt. Så, det er fullt mulig at en 92-93 modell kan selges som en 94-modell. Det er dessverre vanlig at forhandlere tar utgangspunkt i førstegangsregistrering enn i produksjonsdato, men det er igrunn ikke urimelig siden det ikke alltid er like lett å finne produksjonsdato med mindre du har tilgang til å kjøre chassikoden gjennom produsentens egne systemer. For en forhandler som selger et uttall forskjellige bilmerker så er ikke det spesielt praktisk...

Nå, når denne omtalte bilen er førstegangsregistrert aner jo ikke jeg, men om Gabrieli kaller det en 94 modell og den fremdeles kun har 156hk så er det ganske vanlig. Se bare på nybilmarkedet nå, enkelte forhandlere begynner jo å selge neste års modeller allerede tidlig høst året før, og da er det jo naturlig at produksjonsdatoen for denne nye bilen er minst ett år unna hva modellåret er.. Det er solgt bøttevis av "2008-modeller" lenge før vi passerte nyttår ;)
hmsilset skrev:Min er det gjort det samme med,men da slipper jeg jo unna 20 hk om jeg trimmer bilen en gang :wink:
....så det vil si at du har feilaktig 129kW oppgitt som effekt i vognkortet ditt da (standard for 94+), noe som medfører at TG Bil har betalt ekstra avgifter for bilen ved import, eller står det 114kW (standard for -1993 modellen) ;) Ved effektøkning er det effekten oppgitt i vognkortet som er utgangspunktet for avgiftsberegning, og ikke hvilken effekt den oppgitte årsmodellen skulle ha hatt :)
 #278831  av Fred

og er det bare meg, eller står den girkula feil vei? :P
 #278842  av Insanity

omfg! det var jo en litt stiv pris.... hmmm.....

men men... TG bil er jo blitt ett symbol på lureri ang bilsalg.....ikke rart bruktbilsalg i drammen er regnet som ekstremsport.
 #278845  av Mr2Even

Ja den var overprisa. Jeg solgte min til 83, 36000kr billigere med motor som hadde gått 65000km, girkasse 60000km, gule koni og mye annet.. den ville jeg mye heller ha kjøpt enn den , men de driver bissniss i verdens-stil så man kan ikke forvente noe annet. Jeg kjenner litt til de på TG og jeg har ikke noe galt å si om de i forhold til andre i den bransjen.
 #278889  av Stølen

Kan garantere at mr. Gabrielli har full kontroll over hvilke årsmodeller som har hvilken effekt... Han har garantert momset på 156 hk og med full intensjon annonsert denne bilen som 1994-modell for å presse prisen opp for mindre opplyste kjøpere. Og hvis han kommer ut for noen som vet forskjellene, så spiller han bare dum: "jamen det står jo i vognkortet jo!"... Standard.
 #278890  av Stølen

En annen detalj... Legg merke til at den ikke har airbag i rattet en gang...! Var ikke dette standard etter 1992???
 #278905  av CelicaTurbo

Stølen skrev:En annen detalj... Legg merke til at den ikke har airbag i rattet en gang...! Var ikke dette standard etter 1992???
Akkurat den biten var vel igrunn det jeg reagerte mest på også, men vi kan vel ikke være sikker på at dette ble standard i alle europeiske land selv om det er vedtatt "sannhet" på diverse internetfora... Frontleppen tyder i det minste på en bil produsert etter desember 1991, men slikt kan jo monteres på tidligere modeller også (ikke at jeg antyder at TG Bil har gjort noe slikt så klart).
 #278911  av PÃ¥l

Det rattet er standard 92+ ratt, men har aldri sett en 94+ uten airbag.
 #278913  av Abramz

PÃ¥l skrev:Det rattet er standard 92+ ratt, men har aldri sett en 94+ uten airbag.
har det rattet der i min 92 mod :)
 #278957  av Helgeland

ang. rattet.. jeg har en 92 mod. me litt "tykkere" ratt med airbag.. men har aldri sjønt helt når dette rattet kom..

noen som vet det? har sett en 92 mod til med dette rattet men forstår mange 92 mod har det rattet som er på bildet. noen som vet?
 #278975  av jumbo

hmsilset skrev:
Stølen skrev:her har mister Gabrielli overgått seg selv.
Han prøver å selge denne bilen som en sen 94-modell...... christ!

http://www.finn.no/finn/completeviewima ... Hovedbilde
Jeg har sagt fra til han.Det er jo en 1993 modell sikkert da,som er registrert første gang i 1994 :)
Min er det gjort det samme med,men da slipper jeg jo unna 20 hk om jeg trimmer bilen en gang :wink:
Det er ikke DET engang... det der er 90/91

Rattet er vel forsåvidt vanlig helt frem til 94, men om jeg ikke ser helt feil, er det der både rev. 1 leppe og girspak