TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Medlemskort

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#27939  av CelicaTurbo

best å ikke gjøre det alt for komplisert, bruk det tallet som står i url-en til profilen direkte, vi trenger ingen medlem nr 1 :)

#27948  av Goose

la oss si at forumet i seg selv er medlem nr 1. :)

#27949  av Mr2 Mk2

Goose skrev:la oss si at forumet i seg selv er medlem nr 1. :)
Kristian er jo satt opp som medlem nr 1

#27950  av Goose

nope. nr 2. :)
medlem nr 1 er en test medlem på phpbb2 forumer tenker jeg..

#27953  av Mr2 Mk2

ahh ok det er slik det virker ja :lol:

#27954  av VeilSide

NÃ¥ tenkte jeg at jeg kunne kanskje komme med et lite forslag her.

Nå er jo ts-ogn blitt relativt stort med over 300 medlemmer (selv om noen helt sikkert har falt ifra). Hvorfor ikke da heller gjøre litt mere over til en slags organisert klubb? Medlemskort og rabattavtaler er vel ett steg mot dette. Husker også en post som gikk i noe som hadde med klister på bilen?

Ts-ogn vil som en klubb stå mye sterkere etter slik som jeg ser på det. Nå tenker jeg litt på slikt som har med treff å gjøre, rabattavtaler og andre generelle medlemsfordeler.

Tenker da på at det heller ville vært bedre å bruke fremsiden som ett utgangspunkt en forumet. Dette er vel egentlig den løsningen som Club-Honda og 200sx-ogn har benyttet seg av. Begge disse forumene er fremdeles gratis for alle sammen mens fordelene og medlemskapet kommer gjennom selve hovedsia.

Er det ikke postnuke som er brukt på Ts-ogn eller er det phpnuke? Dette er jo meget lett å tilpasse til en klubb som krever medlemskap. Eneste er vel at det er litt tungt for en person å gjøre dette alene. Jeg tror at webmasteren er med på hvor jeg egentlig vil hen selv om jeg er ufattelig dårlig til å greie å formulere meg.

Men jeg lufter bare forslag jeg. Kanskje det også vil få flere til å registrere seg hvis en har fordeler med å være medlem at Ts-ogn? Jeg kommer iallefall til å kunne tilby ts-ogn-rabatter etterhvert som tinga tar seg til ;)

Urk dette var dårlig skrevet men dere fatter sikkert poenget ;)

#27955  av jumbo

Klubb har vært luftt før, men sine fordeler og ulemper. Tror ikke Kristian var begeistret over å innføre noe særlig pengegallopp inn i bildet i det hele tatt.

#27957  av Goose

Jumbo ja og nei, nå har vi alerede login å fremsiden, eneste som igjenstår er så sperre enkelte deler av den til de som har betalt de 50kr for medlemskortet.

Uansett så må vi sperre litt siden jeg mener at omverden trenger ikke å vite hvor vi har rabatt of hvor mye. Det skal jo være internt mellom oss er ikke det?

#27962  av CelicaTurbo

Dette har vært oppe til diskusjon tidligere ja, og det stemmer at rammeverket er postnuke som støtter medlemsskap på et slikt hvis, men, skal man sperre av områder av websidene som kun betalende medlemmer har tilgang til så må man også ha noe å tilby på disse sidene, samt all administrasjonen som ligger rundt det. Slik det er nå føler jeg ikke at jeg har noe spesielt å tilby i et slikt lukket område uten å legge vannvittig arbeid i å fylle det med informasjon og filer for nedlastning..

det som er enklere er faktisk å dele forumet slik at man skiller mellom medlemmer og ikke-medlemmer og ha et lukket område for medlemmer, da mener jeg lukket for klubbinformasjon og informasjon om rabattavtaler osv, ikke lukket til bruk i vanlige diskusjoner...

#27964  av VeilSide

_DOH_

*slår seg i hodet*

Det hadde jeg jo helt glemt av...sorry men var litt kortenkt der. Å dele forumet er jo en mere lettere løsning. Krever relativt lite arbeid også.

#27965  av Goose

Vi blir nok med gammel løsning en stund til.

I første omgang så får vi ta medlemskorter vi får se hvordan videre ting vil utvikle seg...

#27995  av CelicaTurbo

tenker det ja... det jeg om mulig kan gjøre etterhvert er å sette forbrukertester, filer og artikler for medlemmer only, men først må det fylles med mer info..

oppfordrer alle herved til å bruke "Produkttester" under menyen på forsiden og skrive sine egne, er ikke så nøye om teksten ikke er 100% for jeg kan rette på det, send meg bilder på epost om dere ønsker dette med, hvis ikke vil jeg selv prøve å finne et bilde av produktet :)

#27997  av Goose

Snakket med Funnemark Toyota i Kongsberg i dag.
Dem ser ikke noe problem at vi skla få en rabatt hos dem. Det eneste er at vi må skrive et brev som kan godt være fra meg på vegne av TS-OGN om at vi ønsker rabatt.
Det skal ikke være sånn kjempe graie, bare liten brev som dem kan ta stilling til.
Sjefen der mente også at vi brukt samme brevet til å levere til forskjellige Toyota Forhandlere i Norge. eks. Stavanger, Bergen osv..

Kristian, kan du skrive en sånn brev? Du er mye bedre enn meg til å formylere ting. Så kan jeg printe den ut, underskrive og levere hos Toyota her i Konsgberg og da får vi i så fall evartfall rabatt i Kongsberg men også progrunn, hokksund og notodden siden Funemark eier også de avdelingene...