TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Geir's IS200 - Før, nÃ¥ og fremtidige modifikasjoner [SOLGT]

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#273881  av Geir

galx skrev:Artig tråd du har laget. Oversiktlig og fine foto. Nydelig bil.
Spennende å følge med på hva du finner på med tanke på styling. Helt enig med deg når det gjelder styling, det fins så mye styling som rett og slett ødelegger bilens utseende. Agressivt utseende, men med pene linjer som ikke blir overdrevet :) Men så var det å finne det da..

Fikk for en uke siden montert på ny TTE-fanger/front, TTE-senking, helt nye modda frontlykter og karbon panser (OEM - Seibon). Sjørt og bakstykke til bakfangern må vel også til. Først og fremst er tårnstag frem/bak det neste på lista.
Lurer litt på om jeg bare går for TTE selv. Akkurat passe diskré.
sindrejl skrev:bare leste noe morsomt her:

[....]Du er klar over hvor ufattelig mye enklere det er bare å ta ut hele sulamitten og SÅ presse sammen fjærene? ;) Skru av skruene på toppen, og de nederst og ta ut demper og fjær i et stykke :P
Amund skrev:Presse sammen fjærene? hmmm, Måtte ikkje det på min.... :roll:
Skru av, skru på. Blir ikkje enklere 8)
Det er første gang jeg har gjort noe slikt selv, og jeg hadde med en som hadde gjort det før, og vi slet veldig uten fjærklemmene, så ikke vet jeg :lol:

Nå er jo jobben gjort uansett, og neste gang blir det jo planke, men om jeg kjøper en original IS igjen, så går det jo tydeligvis an å løse det på en annen måte ;)

#273883  av Geir

Tenkte jeg kunne slenge ut et par "stemningsbilder" fra garasjen vi vanligvis koser oss i.
Vedlegg
CIMG1475.jpg
CIMG1475.jpg (66.42 kiB) Vist 3561 ganger
CIMG1473.jpg
CIMG1473.jpg (66.59 kiB) Vist 3567 ganger
CIMG1472.jpg
CIMG1472.jpg (69.32 kiB) Vist 3562 ganger
Sist redigert av Geir den 08 des 2007 15:58, redigert 1 gang totalt.

#273885  av sindrejl

feiende flott garasje :D

#273886  av tojo

:P Jævlig pen garasje,flere bilder:-)

#273962  av Ollie

Trodde fjærene var presset sammen slik at de ville sprette ut når man løsnet dem uten uten fjærklemmene. Dessuten var det sinnsykt dårlig plass når vi tok de ut.

#273964  av csstian

Du tar av heile fjærbeinet i en enhet.3 muttrer oppe og en bolt nede.

#273970  av sindrejl

Ollie skrev:

Trodde fjærene var presset sammen slik at de ville sprette ut når man løsnet dem uten uten fjærklemmene. Dessuten var det sinnsykt dårlig plass når vi tok de ut.
er ikke det, de sitter fast i demperen :)

#274061  av Ollie

Jammen da så :D Da vet vi det til en annen gang ;) :oops:

#274092  av Geir

Ollie skrev:Jammen da så :D Da vet vi det til en annen gang ;) :oops:
Til en annen gang? Not on my car! :P

#274096  av sindrejl

Geir skrev:
Ollie skrev:Jammen da så :D Da vet vi det til en annen gang ;) :oops:
Til en annen gang? Not on my car! :P
:lol: :lol:
 #280150  av Geir

Hvordan tror dere hvit perlemor vil gjøre seg på en IS200? Den passer jo utmerket på IS220d og andre moderne biler, men hva med en "gammel" IS200?

Har falt litt for hvit perlemor det siste året, og tanken på den fargen med sotede ruter og sorte felger får meg til å sikle litt....
 #280215  av Geir

Var disse deilige, eller er det bare meg :mrgreen: :mrgreen:
Vedlegg
enkei_lf10_b_ci3_l.jpg
enkei_lf10_b_ci3_l.jpg (18.26 kiB) Vist 3872 ganger
 #285898  av QuiNlan

Fete felger ja, til lys bil vel og merke. Tror det hadde blitt litt overkill på min bil.

Denne helga er jeg i Larviksområdet, så hvis du ser en annen IS200 kan det hende at det er meg.
 #286204  av Geir

Skal holde øya oppe. Må jobbe på søndag, så det blir nok ikke like mye kjøring som vanlig denne helga. Søndag er alltid en fin cruisedag, men denne helga blir den ødelagt pga overtid :)

Nå vurderer jeg å selge denne for å bytte til IS220d. Sort, hvit eller sølv. Sier ikke nei takk til noen gode argumenter for eller mot en eller flere av fargene! Vanskelige greier det der. Ønsker å få ny bil på plass til juli\august, så jeg har da litt tid på meg ennå, hehe..