Jeg har begynt å bygge motor (som man kan se under prosjektrådene), og vil nok nærme meg 350-400hk på motoren avhengig av hva jeg tør å lade. Har begynt å tenke på ekstern oljekjøleløsning da jeg mener jeg allerede på tilnærmet original motor hadde alt for høye oljetempverdier.
Etter kanskje 2-3 runder på ARC var oljetempen oppe i 140 grader og fortsatte og stige. Da måtte jeg rett og slett bare kjøre nedkjøling og komme meg inn i pitten igjen.
Ved vanlig kjøring (cruising - ingen boost) lå tempen på rundt 110 grader. (mener dette er for høyt?)
Det jeg lurer på er hva slags temperaturer andre opererer på med original oljekjøler på normal og banekjøring?
Er det noen som vet om et greit oljekjølingskitt til 3s-gte?
Temp målingen er hentet ut fra en sandwitch plate mellom oljekjøleren og oljefilteret, så en tanke er jo om sensoren blir varma opp av eksosen/turboen som sitter 5cm unna? Noen formeninger? Jeg skal flytte sensoren ned i bunnpanna før sommeren for å få en mer korrekt måling.
Vil bare forsikre meg om at oljekjølinga er som den skal være, slik at jeg ikke tar livet av motoren på ACR.
Etter kanskje 2-3 runder på ARC var oljetempen oppe i 140 grader og fortsatte og stige. Da måtte jeg rett og slett bare kjøre nedkjøling og komme meg inn i pitten igjen.
Ved vanlig kjøring (cruising - ingen boost) lå tempen på rundt 110 grader. (mener dette er for høyt?)
Det jeg lurer på er hva slags temperaturer andre opererer på med original oljekjøler på normal og banekjøring?
Er det noen som vet om et greit oljekjølingskitt til 3s-gte?
Temp målingen er hentet ut fra en sandwitch plate mellom oljekjøleren og oljefilteret, så en tanke er jo om sensoren blir varma opp av eksosen/turboen som sitter 5cm unna? Noen formeninger? Jeg skal flytte sensoren ned i bunnpanna før sommeren for å få en mer korrekt måling.
Vil bare forsikre meg om at oljekjølinga er som den skal være, slik at jeg ikke tar livet av motoren på ACR.
1999 MR2 SW20 GTI