TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica CS eller Mr2 turbo?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #280014  av PÃ¥l

Er ikke noe problem å kjøre en MR2 turbo på vinteren. Har kjørt den på vinteren i et par år, før jeg skaffa meg vinterbil. Hadde først rev1-"leppa", den er en del høyere enn rev2. Etter at jeg satte på rev2-leppa skrapa den lettere nedi hvis det var litt mye snø på veien. nå er min senka ganske mye også da, men hvis du får tak i et originalt eksemplar, er det ikke noe problem i det hele tatt å kjøre på vinter. Har ikke kjørt Celica Turbo, men vil tro at det er verdt å kjøpe MR2, spesielt når sommeren kommer, og du kan ta av T-taket. Blir halvveis cab det :) Og i tillegg oppleve midtmontert motor :) Men hvis du er mye på fjellet, er det jo tryggere med 4wd, men ikke et "must", egentlig. Celica'n er mer all-rounder, som sikkert er sykt morsom på vinteren. MR2 er en litt mer kompromissløs bil som du må være forsiktig med på vinteren, men som er så sykt morsom på sommeren at det er verdt det. Synes jeg da :)
 #280120  av Larsen

Mr2en er helt klart en bil med litt mer særpreg. Topp kjøregenskaper, men den blir fort upratisk hvis du skal flytte store ting til tross for at det er god plass til bagasje.
 #280171  av Daniel HS

Fikk beskjed i dag om at Celicaen jeg har (hadde) nå blir kondemnert. Så da var det bare å få forsikringspengene og i banken for å få nytt lån... Så må bestemme meg nå snart :P
 #280207  av CelicaTurbo

Kan også si at jeg har kjørt MR2'en over fjelloverganger og det er ikke noe problem, fremkommeligheten er ganske bra men man må jo vise litt forsiktighet i svinger da, spesielt når det er dyp sørpe man kjører i. Det kjipeste jeg husker fra fjelltur var en gang veien var dekket av is-svuller tett i tett som en eneste kontinuerlig ku-rist, og det ristet noe jævlig og gikk ganske sakte :lol:
 #280213  av Daniel HS

CelicaTurbo skrev:Kan også si at jeg har kjørt MR2'en over fjelloverganger og det er ikke noe problem, fremkommeligheten er ganske bra men man må jo vise litt forsiktighet i svinger da, spesielt når det er dyp sørpe man kjører i. Det kjipeste jeg husker fra fjelltur var en gang veien var dekket av is-svuller tett i tett som en eneste kontinuerlig ku-rist, og det ristet noe jævlig og gikk ganske sakte :lol:
Høres ut som en dyr massasje stol :P Men må si at Mr2 Turbo frister mer og mer... 8)
 #280593  av Daniel HS

Mr2Even skrev:Sjekk med Nordic Insurance, de er de billigste jeg har kommet over.
Fikk beskjed om at de ikke forsikret personer under 25 år... :? Jeg er så heldig å være 20 år pr dags dato....

Sjekket pris på CS hos Gjensidige, de skulle ha ca 19k for full kasko og 10% bonus. Ikke så ille siden jeg betalte ca 12k, med 40% bonus, i året for Celica GTien.