TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Baklamper til Celica st205?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #280434  av stian876

Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse?
Har hørt noe om at toyota kan skaffe dem? har prøvd hos dem, men med ingen sukses.
Noen som har serie nr på disse lampene? hvis de er å få tak i hos toyota?
Vedlegg
st205laterlight.jpg
st205laterlight.jpg (6.49 kiB) Vist 678 ganger
 #280448  av Martin J

Dette er baklykter til JDM utgaven.

Disse skal kunne skaffes fra Toyota. Skal se om jeg har delenr..
 #280455  av castman

Jeg kjøpte mine fra http://www.cheaptoyotaparts.co.uk uten tull med betaling eller levering. Disse selges også på ebay stadig vekk, brukte eller nye.. kanskje mulig å spare noen kroner ved å sjekke litt der først..
 #280472  av stian876

Kanskje dumt spm. men de passer på st202 også?
Har funnet dem på ebay, men hvis de var å oppdrive her i norge så hadde det var like greit.
har en kompis som jobber hos toyota så får hans ansatt rabatter :D

Så på PROJECTOR STYLE FRONT LAMPER. men det er flere det står at passer kunn til hørestyrte biler?'
Er det så mye forskjell på dette altså?
 #280534  av peterK

Lyktene er originale toyota-deler. De passer kun på hatchback-utgaven av celica, uavhengig om det er 1,8 2,0 gt eller gt-four, altså;
Bilde
Venstre; hatchback
høyre; coupe

Delenr. på lyktene er
81561-2B240 - Venstre lykt, sett bakfra
81551-2B300 - Høyre lykt, sett bakfra

Toyota FÅR tak i de, men du får de billigere fra ebay. Jeg kjøpte mine på ebay, og de var så gode som nye. Sørg kun for å handle av en med gode referanser.
LINK Han her har jeg handlet med før, og har alltid levert det han sier. Kanskje det har kunnet vært noe?

De lyktene som finnes i Norge, er somregel PÅ bil, og skal sjelden ( les; aldri ) selges, fordi de er ganske enkelt mye penere enn de orig. for eur-markedet. Kjøp de fra utlandet, min anbefaling.

Når det gjelder projector-framlyktene så er de noe som var på lux-varianter av celica som ble levert i japan. ss-iii f.eks. De ble levert med mye ektrautstyr, og andre motorer. Lysbildet er ment for høyrerattete biler, dvs at de lyser opp speilvendt av det som de SKAL gjøre i Norge. Dette går det an å fikse på, det er bare å endre lysbildet. Litt stress, men da har du hvertfall noen lykter som er vanvittig fine, og lyser opp mye bedre.

Delenr på lyktene;

Kjøre/parklyshus:
høyre; 81012-20100
venstre; 81014-20100
Fjernlyshus:
høyre: 81170-20050
venstre: 81130-20050

Koster vel rundt 7000.

--------

Litt ekstra info og bilder som kanskje kan hjelpe;

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde
Bilde

Hvordan endre lysbildet til venstreratt
 #280612  av stian876

Tusen takk! Kan kanskje skaffe front lampene billigere et annet sted. men må høre om de er for auropeiske versonen eller hva de er for først.
Ebay var heller ingen dum idè, så et par til slags der igår kveld faktisk. ikke så gærne priser heller når jeg regnet med tollen. Har du noen ca pris på hva de koster her i norge?
 #280633  av Tomera

Har både baklyktene og frontlyktene som blir referert til hær. Veeldig pene og se på!
Frontlyktene finnes kun som JDM spec (altså med lysbryting feil vei i forhold til Euro lykter)
Fåes værtfall fra Fensport.
 #280679  av stian876

Er dette vanskelig å bygge omm eller? Var hos toyota idag anngående baklyktene, da var det bare glasset de kunne få tak i?
Er det lett å bytte dette også eller? Ellers lurer jeg på å kjøpe på ebay.

Hvis jeg bestiller ifra ebay,Er det da det samme ledningsnettet som passer på de nye lampene da`?
Eller er det annet ledningsnett og pærefeste osv oxo?
 #280684  av Tomera

Vell. Disse er jo orginale Toyotadeler, så er nok plug and play, altså ingen ombygginger. Lyktene ser helt like ut ellers.
 #280735  av peterK

stian876 skrev:Er dette vanskelig å bygge omm eller? Var hos toyota idag anngående baklyktene, da var det bare glasset de kunne få tak i?
Er det lett å bytte dette også eller? Ellers lurer jeg på å kjøpe på ebay.

Hvis jeg bestiller ifra ebay,Er det da det samme ledningsnettet som passer på de nye lampene da`?
Eller er det annet ledningsnett og pærefeste osv oxo?
hvis du kun kan få glasset, kan du likesågreit droppe toyota... pærene sitter på andre steder, så kun glasset vil ikke hjelpe deg. kjøp fra ebay, enkelt og greit. det er pur plug n play, fjern ledninger herogder, sett på herogder. sjekk om lys funker, voila !