Hei. Har akkurat fått i stallen en Celica GT4 som etter telleren bare har rulla 107.000km
Har litt problemer med turboen virker det som.. Det er litt slark i den. Slarken er så stor at om jeg holder akslingen nedover så langt slarken går er det såpass at kompressorhjulet tar inn i kompressor huset. Det kommer også innimellom litt skrape/gnikke lyder når jeg snurrer akslingen rundt for hand. Dette virker skremmende og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre videre med dette. Noen tips?
Ang. oljelekkasjen så er innsugsrør før og etter turbo fullt av olje. Det virker som det er store mengder det er snakk om. Tenkte å kjøre litt med veivhusventilasjonen koblet bort for å se om det kan være der det kommer fra. Om det er der det kommer olje ut, er det da snakk om store påkostninger på motor eller er det normalt. Har ikke hatt bilen lenge så jeg veit ikke hvor fort det bygger seg opp. Han jeg kjøpte den av mente den ikke brukte olje så om man skal tro det er det ikke veldig stor lekkasje. Bare at den har vært der ei stund. Noen som har noen erfaringer eller tips rundt dette?
Kan også nevne at bilen virker litt treig. Men har hørt rykter om at det løser seg med Downpipe uten katalysator, boostkontroller, luftfilter og kaldere plugger. Hvor mye kan jeg skru opp trykket før jeg får fuelcut? Greit å koble bort det eller kjøpe noe justerbart? Burde vel etter dette fylle 98oktan bensin også vil jeg tro?
Har fjerning av EGR systemet noe innvirkning på måleverdier for utslipp (EU-Kontroll osv.)?
Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt en god bok over bilen slik at skruinga går litt lettere?
Hmmm, tror det var det i først omgang. Kommer nok tilbake med fler spørsmål.
Kjører forresten en klin original GT4 1990mod.
Har litt problemer med turboen virker det som.. Det er litt slark i den. Slarken er så stor at om jeg holder akslingen nedover så langt slarken går er det såpass at kompressorhjulet tar inn i kompressor huset. Det kommer også innimellom litt skrape/gnikke lyder når jeg snurrer akslingen rundt for hand. Dette virker skremmende og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre videre med dette. Noen tips?
Ang. oljelekkasjen så er innsugsrør før og etter turbo fullt av olje. Det virker som det er store mengder det er snakk om. Tenkte å kjøre litt med veivhusventilasjonen koblet bort for å se om det kan være der det kommer fra. Om det er der det kommer olje ut, er det da snakk om store påkostninger på motor eller er det normalt. Har ikke hatt bilen lenge så jeg veit ikke hvor fort det bygger seg opp. Han jeg kjøpte den av mente den ikke brukte olje så om man skal tro det er det ikke veldig stor lekkasje. Bare at den har vært der ei stund. Noen som har noen erfaringer eller tips rundt dette?
Kan også nevne at bilen virker litt treig. Men har hørt rykter om at det løser seg med Downpipe uten katalysator, boostkontroller, luftfilter og kaldere plugger. Hvor mye kan jeg skru opp trykket før jeg får fuelcut? Greit å koble bort det eller kjøpe noe justerbart? Burde vel etter dette fylle 98oktan bensin også vil jeg tro?
Har fjerning av EGR systemet noe innvirkning på måleverdier for utslipp (EU-Kontroll osv.)?
Noen som veit hvor jeg kan få kjøpt en god bok over bilen slik at skruinga går litt lettere?
Hmmm, tror det var det i først omgang. Kommer nok tilbake med fler spørsmål.
Kjører forresten en klin original GT4 1990mod.