TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #282390  av Lørnings
 
Jeg for min del har egentlig aldri likt breddinga på e30 m3'en :P Men kanskje noe alla BDA escort breddere/rs2000 :D Men jeg har en følelse at hvis du først får igang den 8'eren baki der, så spiller det ingen rolle med åssen breddinga ser ut, blir fortsatt råeste mr2'en norge har sett på lenge :wink:
 #282435  av Amund
 
celicat23 skrev:Så firkanta som bilen er i formen så kan jeg se for meg at det og bredde skjermene som på en bmw e30 m3 kunne blitt pent.
Enig! :twisted: (Har tenkt tanken sjølv et par tre ganger ja...)
 #283192  av Arne rebel
 
Når det gjelder bredding blir det kun det enklesteste og det er å forlenge de orginale hulbuene ut til dekk-kanten, jeg må jo få kjørt litt i år også :wink:
Jeg fikk en fin forsendelse fra sør-vest landet idag(Takk Markus), og den er stor....men tyngden var overraskende lett, gear kassen var nesten tyngre enn motoren 8) Må også si at hadde jeg ikke fått hjelp til å borre opp svinghulet(Takk Eivind), svinghjul og clutch (Takk Morten) hadde dette ikke gått så glatt, så jeg er veldig takknemlig, for kunskapen har jeg ikke, bare ambisjoner og pågangsmot :PFikk også hentet en turbo kasse(Takk Christian)så da har jeg nesten alt i hus. Da får jeg dra ut imorgen å handle aluminiums plate slik at jeg får laget en adapterplate, for den løsningen jeg hadde tenkt å bruke tror jeg kommer til å ryke med tiden, så det er like lurt å lage en solid adapter først som sist.
Noen stemnings bilder:
Bilde
Bilde
 #283196  av ArildM
 
Stemningen stiger i takt med antall bilder du legger ut :)
 #283234  av AE86 Drifter
 
:shock: :twisted:
 #283255  av Amund
 
:twisted: :twisted:

(Har ikkje glemt deg arne, berre litt problemer med å få tak i rett man på min side her :? )
 #283360  av Morten
 
Hihi, så at akslingene ikke fikk ligge lenge i fred på posten de heller :lol: Har du "alt du trenger" nå? Eller er det noen store kjente hull fortsatt?

PS! gleder meg *stort* til å følge med i denne tråden fremover, så du bør være snill med oppdateringer og bilder Arne! :mrgreen:
 #283433  av Tommy R
 
Har hørt vinkelsliperen i hele dag så jeg tror det er noen som har skulket jobben for å drive med bilen;)
 #283482  av Arne rebel
 
Morten: Denne gutten er ikke flink til å vente :D
Tommy R: Hadde du hatt flinke gutter som jobbet selvstendig så hadde du også hatt muligheten tid til å ta litt "fri" :wink:
Igår brukte jeg hele dagen på adapterplaten fordi jeg laget den i 9mm stålplate isteden for aluminium. Hovedgrunnen til at jeg valgte stål var fordi jeg følte det ble mere solid og det var bestilligsvare på alu. platen og min 2m2 plate(4790,-+mva for 1000x2000x10mm). Den andre grunnen er at jeg laget en "bastard" løsning mot diffen som jeg faktisk tror kommer til å fungere. Jeg kan love dere at jeg er lei vinkelsliperen idag :lol: Parring av 1uz`en mot kassa neste...kommer forresten til å bruke starteren til gte kassen visst noen lurte (forlenget slag med 8mm)
Akslingene i hus:
Bilde
Plate lagt oppå motor:
Bilde
Kassen sentrert på motor slik at en kan merke av ytterkantene:
Bilde
Adapteren ferdig lakkert:
Bilde
Adapteren på kassa, med rør på tappen slik at jeg treffer midt i svinghjulet:
Bilde
Løsningen mot diffen med utfresing i aluplaten samt stålet slik at en får feste rundt hele:
Bilde
 #283773  av Arne rebel
 
Christian: Jeg ser klokken er 1940 når du skrev dette, og jeg synes det er litt tidelig å drikke på den tiden, men jeg skal printe ut den uttalelsen og legge fram den under hver sammenkomst vi har :D
Da har jeg fått et par ufrivillige kvelder på verkstedet da jeg har en gravid samboer som har blitt mannevond :wink: , men det har jo gjort at jeg har fått kommet et stykke videre på bilen.
Modifisering av bolten som holder utløserlageret slik at jeg får lengre vandring pga at svinghjulet ligger nørmere motoren her en på en 3sdgte
Bilde
Brukte en del tid på fundering av motorfestene, og bestemte meg for en løsning å bruke 1uzfe festene med modifiserte understellsdeler. Bruker 2 fester på gearkassen, 2fester i de orginale motorfesten og 1stk oppe på passasjersiden som går i løfte kroken. Dvs jeg har 2fester bak, 1feste framme, 1feste førerside og 1feste passasjeside. Jeg håper det holder uten at ting vrir seg.
Bilde
Bilde
Bilde
Har et problem når det gjelder drivakslingen på passasjersiden. Skjøten tar inni motoren med ca 2-3mm, denne skal skjøtes med 20 cm så da kan den komme utenfor motoren, men da får jeg flytte dynamoen....
Bilde
Da var motoren montert på egne motorfester, men nå må motoren ut for å helsveise festene...
Bilde
Bilde
 #283774  av Supramk3turbo
 
Se der ja...rått. Virkelig flink du :) Blir spennende å se, men ikke minst høre denne til sommeren :D
 #283780  av tojo
 
Helt rått hva du får til,er mildt sagt imponert :D Good Work :D regner med at du blir å se skrensende på ACR til sommeren :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17