TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#270259  av GhostRider88

Mr2Even skrev:Nydelig mr2 du har Thomas og eksosen passet perfekt til bilen din. NÃ¥ mangler det bare hvite blink og 98baklys.. Hehe :wink:
Tusen takk for det Even :D

Ang hvite blinkere og baklys så kommer jeg til å beholde de jeg har, siden jeg liker disse veldig godt ;) Det neste som evt skjer med bilen er nye dempere og fjærer, men dette skal jeg ikke gjøre før til våren evt. Skal jo snart sette den inn for vinteren.

Nå kan jeg ikke kjøre før veiene er helt tørre, siden de har begynt å salte... Ikke noe salt som skal få lov til å snike seg inn på bilen min nei :wink: :lol:

#270266  av Mr2Even

GhostRider88 skrev:
Mr2Even skrev:Nydelig mr2 du har Thomas og eksosen passet perfekt til bilen din. NÃ¥ mangler det bare hvite blink og 98baklys.. Hehe :wink:

Ang hvite blinkere og baklys så kommer jeg til å beholde de jeg har, siden jeg liker disse veldig godt ;) Det neste som evt skjer med bilen er nye dempere og fjærer, men dette skal jeg ikke gjøre før til våren evt. Skal jo snart sette den inn for vinteren.

Nå kan jeg ikke kjøre før veiene er helt tørre, siden de har begynt å salte... Ikke noe salt som skal få lov til å snike seg inn på bilen min nei :wink: :lol:
Bra du tar godt vare på vidunderbilen 8)

#270280  av GhostRider88

Mr2Even skrev:
GhostRider88 skrev:

Bra du tar godt vare på vidunderbilen 8)
hehe ;) Til tider litt for godt... :roll:

Men på den annen side så er det veldig morro å ha en bil, som du smiler fra øre til øre av, hver gang du skal ta ut får å kjøre :D
Neste på programmet blir å utbedre en lyd i fra framdemperene og jeg trur det er smøring av demperbenene som er det som skal til. Det er en slik plastikk knirkelyd som kommer ifra framdemperene når jeg kjører over humpler. den "plastikk knirkelyden" i fra fordemperene mener jeg at jeg vil bli kvitt om jeg smører selve demperbeine. Eller hva trur dere? Ble borte en stund etter at jeg smørte de med kjedespry (hadde ikke noe annet for hånd), men etter at dette har tørket så har lyden kommet tilbake, så det tyder på at det kun er snakk om smøring. Denne knirkelyden kommer kun når selve demperen blir presset ned, altså når jeg kjører over dumper og fartsdumper osv.

Som du/dere sikkert ser så er jeg vedlig opptatt av at bilen skal vere strøken og i tipp topp stand. Synes det er viktig å ta vare på en så fin og gjennomført sportsbil som mr2. For meg så er mr2 på linje med NSX, Lotus esprit og andre etterhvert aldrende sportsbiler. Mr2 fortjener å bli behandlet bra :)

#270283  av GhostRider88

er forøvrig ganske mange likheter mellom mr2, nsx, esprit, 355, 348, 3000gt ;)

Er ikke uten grunn at jeg valgte mr2 :D

toyota mr2 mk2 sw20:

Bilde

lotus esprit:

Bilde

honda nsx:

Bilde

Ferrari 355:

Bilde

Ferrari 348:

Bilde

3000gt:

Bilde

nissan 300z

Bilde

Nobel:

Bilde

Bilder sier mer enn tusen ord ;)

#270865  av GhostRider88

da har jeg kjøpt noe mer snacks innen bilprodukter til bilen min. ;) Dette skal jeg bruke på bilen min til våren når den skal shines og poleres før sesongen :D

Kjøpte produktene på bilmessa og fikk et godt avslag ;)

Dette er hva jeg kjøpte: (NXT wax har jeg)

Quik Clay Detailing System - Fjerner raskt og effektivt alle forurensninger og avfallstoffer i lakken. Gir en krystallblank og glatt overflate. En spesialkonstruert leirklump hjelper til med å gjøre resultatet "outstanding" uten å skade lakken. NOK 285,00

Quik Detailer - Forsterker glansen og beskytter lakken mellom poleringsintervallene. Ideelt som en rask gjenoppfrisking av alle typer lakk. Bare spray på og tørk av. Gir lakken den våte og dype nypolerings looken tilbake.

Innhold: 473 ml

Supreme Shine Microfiber - Poleringsklut i vaskbar microfiber av meget høy kvalitet. Absorberingsevne uten sidestykke, ripesikker, og den bidrar til en dyp og klar, skinnende glans. NOK 124,00

Quick whet shine. et helt nytt produkt som enda ikke er på siden til MEGUIAR'S. Dens virkemåte er at den skal spryes på lakken etter at bilen er vasket og så skal du bare tørke av med Supreme Shine Microfiber kluten. Da får lakken den dype og våte glanseeffekten som den får etter at bilen er nypolert ;) Prisen vet jeg ikke.

vaskevott som jeg fikk med på kjøpet.

Fikk alt dette for 700kr :)

#271691  av GhostRider88

jaja, da var bilen offesielt satt inn for vinteren. Nå er batteriet tatt ut, garage lemmen lukket og parafinovnen satt på så M'ern ikke skal fryse ;)
Kommer til å ha det tørt og godt gjennom mørketia...

her er noen bilder jeg tok rett før jeg satt den inn..... huff, savner å kjøre allerde... :(
Vedlegg
S2010033.JPG
S2010033.JPG (234.96 kiB) Vist 2078 ganger
S2010028.JPG
S2010028.JPG (256.25 kiB) Vist 2078 ganger
S2010026.JPG
S2010026.JPG (232.83 kiB) Vist 2078 ganger
S2010025.JPG
S2010025.JPG (212.02 kiB) Vist 2082 ganger

#271850  av Mr2Even

NÃ¥r skal du til oslo og polere bilen min sa du?? :wink: :lol:

#271852  av GhostRider88

Mr2Even skrev:NÃ¥r skal du til oslo og polere bilen min sa du?? :wink: :lol:

hehe takker for komplimentet :D

Jeg jobber faktisk med vasking og polering av biler i sommerferien, så det er ingen umulighet ;) hehe. Ta deg en tur da vett 8) :D
 #283554  av GhostRider88

-magnus- skrev:Fått ut bilen eller? Er snart tid for det nå. :D

jepp nå er bilen på veien igjen :D Vasket og ordnet litt småting i dag etter en lang vinter. Dette var blant annet noen få steinspruter under venstre hjulbue foran... var litt lakk som hadde gått av helt inne ved plast skjermen, så jeg pusset vekk litt overflate "irr" og tok på 3-4 strøk med lakkpennen (202) ;) Så nå er alt i tipp topp stand. Dette kunne jeg egentlig bare overse siden det ikke ville ha utvikklet seg til noe rust, men er man så nøye som meg så er ikke dette noe man overser ;) var forøvrig samme stedet som ble fikset opp av lakkverkstdet, så det var nok et lite område som de ikke lakkerte over da de grunnet.

Det var litt kjørlig da jeg la på lakken, men det er litt varmegrader i garasjen uansett, så mener selv at det var forsvarlig og at det ikke vil flasse av. Nå får bilen stå inne å langtidstørke litt ;) Det passer jo egentlig ganske bra også i og med at det melder litt snø og kulde grader fremover....

Nye bilder kommer vel en av de nermeste dagene :) Kanskje med et opptak av lyden også 8)
 #283714  av GhostRider88

da har jeg tatt et aldri så lite lydopptak av mongoose anlegget mitt :) Syns lyden ganske stilig og den bråker verken for mye eller for lite ;)

Oppsettet er som følger: Mongoose eksos og cat-erstatter (strakt rør)

http://www.mediafire.com/?ylmluyx21bo

Når det gjelder dette med forskjermen så har jeg nå sett det at det hele er helt ufarlig og langt ifra rust. Det er bare et resultat av at de som lakkerte opp forskjermen sist vinter (utbedret en steinsprut) ikke har fått lagt på lakk mellom skjøten ifra skjermen og plastdekselet under hjulbua. Dette er nå utbedret ved at jeg pusset vekk litt løs lakk med en liten stålbørste og la på lakk (202 lakkpenn) langs kanten så det ble forseglet :) ergo jeg satt prikken over i'en på lakkererens jobb. ;)
Det var som sagt litt kaldt når jeg la på lakken, men sto inne i en garasje med litt varmegrader og lakken dannet en fin hinne etter bare 5 min så jeg er rimelig sikker på at det er tilstrekkelig.

Kom gjerne med kommentarer på lyden og "jobben" jeg gjorde med skjermen. :)
 #283771  av GhostRider88

ja da har jeg lagt noen fremtidsplaner som jeg skal gjøre med bilen i årets sessong.

jeg har planer om å:

Lakkere bremse calipperene i rød calipper farge.
skikkelig lakkbehandling (vask, clay, polering, voks)
mulig 92+ frontleppe.

dette er noen av de tingene som jeg nok kommer til å gjøre. Vet at jeg kommer til å lakkbehandle den og meget mulig lakkere calipperene, men 92 frontleppe er jeg litt tvilenes til.. spørs om jeg får tak i en rimelig en.

om noen vet om en ikke så altfor dyr 92 leppe så si gjerne i fra ;)
 #283826  av GhostRider88

hmsilset skrev:Heftig lyd da:)
takk for det :D Ble en del bedre enn original eksos lyden ja 8)

da har jeg akkurat vært oppe å skjekket om lakken som jeg la på der det manglet litt lakk etter lakkjobben på lakkverkstedet i fjor vinter hadde tørket. Og det hadde det selv om det bare var noen få varmegrader da jeg la på lakken med lakkpennen. La for sikkerhets skyld på et ekstra lag med lakkpennen mellom skjøten av skjermen og plastskjermen under hjulbua. Dette gjorde jeg for å være sikker på at det er blitt forseglet.
Jeg la som sagt ikke på noe grunning her siden denne lakkpennen er beregnet på steinsput og så lenge man får vekk det løse og det brune så er det bare å legge på.
Moddet også et bilde i PS med rød bremse-calipper og det ble stilig, så det blir nok røde calippere ;)

Og når snøen igjen har gått så skal bilen få en reall lakkbehandling ;)

noen bilder fra i dag:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

TRD shift nob:
Bilde

bilde av der hvor det manglet lakk:
Bilde

man må flagge litt når det er påskeaften ;)
Bilde

rød bremse-calipper:
Bilde

original calipper:
Bilde
 #284316  av GhostRider88

har tatt noen flere bilder i solskinnet

legger ved en video også.

http://www.filelime.com/upload/files/26032008003.mp4

kommentarer motas ;)
Vedlegg
mr2mk2.jpg