TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt ceilica ST185 2.2L turbo prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #284994  av jorniolsen

takk for de... når motoren kommer i bilen kommer luftfiltere der batterie pleier å stå...
har komt litt videre i benken.. de viste seg at å bruke så store dyser på eit så dårli sprut
var ein dårli ide... DTA Fast E48 kjører alle dysene på likt.. så kvar gang ein innsugs ventil oppner har dysen fyrt 3 ganger for mye.. så å mape lave turtal var nesten umuli... så nå blir de Autronic SM4... ein smule bedre!!! tening og dyser blir sekvensielt... er snart ferdi å montere sprute, så håper å få komt i gang i slutten av veken...
 #285046  av sleeper

Greide virkelig ikke DTA sprutet og kontrollere 750cc dyser??? det var da utrulig dårlig\merkelig....

men autronicen greier ivertfall og kontrollere de...det greier ivertfall 1200cc dyser uten at det er noe forskjell fra og kjøre med org dyser... ( har sett mange som kjører 1600cc dyser på det sprutet uten at det er noe som helst problem på lavt turtall..)
 #285097  av jorniolsen

SM4 er produsert for racing så store dyser er ingen problem...
orginal hjerne er sekvensiel så de bør ikkje vere noe problem..
men gjkk de ikkje veldi fett på lavfart me så store dyser og original hjerne??
har ikkje hørt om e-manage før??? er de bra greie eller???

har litt flere bilder...
 #285115  av celica_st185

E-manage er ett piggyback, som du kobler opp på orginalhjernen... Styrer bensin og tenning, så du kan bruke opptil 150% av orginaldysene tror jeg det er...

Begynner å bli klar i benken nå ser detut som :) Benkes i morgen eller?
 #285123  av a_amland

Ser på bilde med crank position sensoren at ECUen får 2 signal når veiven har gått 1 runde. Er dette rett? Orginalt får den et signal.
Viss den får 2 signal i stede for et kan det føre til at dysene åpner 2 ganger i stede for en gang fordi ECU tror veiv har gått 2 runder og ikke 1. Men jeg kjenner ikke til dette datasprutet så utaler meg om ting eg egentlig ikke har peiling på. Var bare en tanke som slo meg.....
 #285351  av jorniolsen

de er to tapper på veiven for at sprute skal vite de er syl1-4 eller syl.2-3 så er på topp.
og ein på kammen for at de skal vite om de er syl.1-2 eller syl.4-3 som er på tennig...
meiner de var slik de var, må sette meg litt mer inn i dette sprute...

fekk mapet litt i går kveld.. 335HK på 6800omd/min å 1bar. å eg skal lade mer mape mer
å øke turtallsperren til 7500....
skal prøve å skremme fram noen ponnier til på mandag...
 #285356  av sleeper

jorniolsen skrev:de er to tapper på veiven for at sprute skal vite de er syl1-4 eller syl.2-3 så er på topp.
og ein på kammen for at de skal vite om de er syl.1-2 eller syl.4-3 som er på tennig...
meiner de var slik de var, må sette meg litt mer inn i dette sprute...

fekk mapet litt i går kveld.. 335HK på 6800omd/min å 1bar. å eg skal lade mer mape mer
å øke turtallsperren til 7500....
skal prøve å skremme fram noen ponnier til på mandag...

husk og legge ut dyno chart når du er ferdig da.. :D

( og hvis du er vedig snill så hadde det vært veldig morsomt om du sendte meg mapet til autronicen.. så jeg kan samenligne det med det jeg har laget til min egen motor :D ( på PM eller mail. )
 #285673  av jorniolsen

ca 02:00 natt til mandag var bremsingen ferdi... resultate ble mye bedre en forventet
419.7HK og 515.6NM på 21PSI... da var de ikkje så mye mer å hente fra turboen...
men eg har fått eit langt regiser å leke me, noe som er vanseli å få i så små motorer...
på 3500 er de fult ladetrykk, noe som gjør den veldi fin å kjøre... me prøvde litt på 109okt
men de var ikkje så mye å hente... siden turboen var tømt... legger ved dyno papirene, de ser litt rart ut på grunn av at de er to pull som er limt over verandre... INJOY!!!
Vedlegg
dyno test 3s-gte 2.2 T jorn. 98OKT
dyno test 3s-gte 2.2 T jorn. 98OKT
Jorn_Toyota_3SGTE_FIN_20-68_2008-04-07_@_00-18-43.jpg (89.2 kiB) Vist 1272 ganger
 #285674  av James

Fine tall! må jeg si! :)
 #285682  av Lørnings

Strøøkne tall!Gratulerer! :D Hvor mye er egentlig 21PSI omregnet til bar?. Jeg er ikke så inni PSI skalaen, noen som har en smart måte å regne det på forresten?
 #285706  av Amund

Lørnings skrev:Strøøkne tall!Gratulerer! :D Hvor mye er egentlig 21PSI omregnet til bar?. Jeg er ikke så inni PSI skalaen, noen som har en smart måte å regne det på forresten?
21psi = 1.44bar

Gode tall, må bli morro å kjøre med så jevn og fin momentkurve :twisted:
 #285756  av jorniolsen

takk takk..de skal bli kjekt å få de i bilen...
neste beskymring er drivlinjen. har lest at bak diffen har ein tildens til å ryke.. så de er bestilt... men va me transfer og gear kassa???
noen som har noen forslag/ider/tips??? ( hadde vert kjekt om de ikkje kosta sjorta )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10