TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 pÃ¥ autodb

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #284863  av KK-ma70

adrian skrev:
skal bare bekrefte å si at jeg HAR en mr2 med automat den har 2,2l 136hk det er en 5s-fe motor i den
Ja, men din har ikke turbo. OrginalTurbo + automat = usant :wink: enkelt regnestykke :D
Et annet spørsmål om US modellen: Leveres 2.2l med turbo eller er det bare 3s-motorene som har det?
 #284906  av adrian

KK-ma70 skrev:
adrian skrev:
skal bare bekrefte å si at jeg HAR en mr2 med automat den har 2,2l 136hk det er en 5s-fe motor i den
Ja, men din har ikke turbo. OrginalTurbo + automat = usant :wink: enkelt regnestykke :D
Et annet spørsmål om US modellen: Leveres 2.2l med turbo eller er det bare 3s-motorene som har det?
Hvor har du den turboen i fra? det har jeg ikke nevnt. jeg har en 2,2l 5s-fe motor. MR2 kom ut med 5s-fe 3s-fe og 3s-gte motorer. håper jeg ikke har glemt noe, dette er snakk om mk2
 #284955  av Master

adrian skrev:Hvor har du den turboen i fra? det har jeg ikke nevnt. jeg har en 2,2l 5s-fe motor. MR2 kom ut med 5s-fe 3s-fe og 3s-gte motorer. håper jeg ikke har glemt noe, dette er snakk om mk2
ludde skrev:HÃ¥per faen ikke at bilen har en skitten automatkasse... Er ikke veldig fan av det
323F GTX skrev:Tror ikke MR2 turbo finnes med automat? :?
Poenget er at i salgsannonsen står det krysset av for "Tiptronic" noe som reiste et spørsmål om denne bilen hadde automatgir. Men i og med at den har en 2.gen japansk turbomotor nå (mener den har det, er hvertfall originalt en 2. gen usa turbo) så har den garantert manuellkassa.
 #285000  av Ivar

Til informasjon så kom MR2en med halvautomat mot slutten av produksjonssyklusen. Det var knapper for giring på rattet. Hvorvidt man fikk dette på turboen vet jeg ikke.
 #285753  av Marcus

F1-giring? :P

Hvor har du lest det forresten? Det har jeg aldri hørt om før..
Og finnes det delenr på dette systemet?
 #285758  av sindrejl

mr2 mk2 har aldri kommet med giring på rattet, derimot har mr2 mk3 gjort det :) såvidt jeg husker iallefall
 #285780  av chris

Ivar skrev:Til informasjon så kom MR2en med halvautomat mot slutten av produksjonssyklusen. Det var knapper for giring på rattet. Hvorvidt man fikk dette på turboen vet jeg ikke.
er ikke mk3 du tenker på nå?
 #285790  av Abramz

MK3 har jo en SMT bil..
Har bare sett litt på den på autodb men gidda ikke se skikkelig..
Mener d var noe me f1 giring eller halvautomat... :shock:

Bedre bilder på finn.no
 #285791  av Ivar

EDIT: Jeg skal vente med å være kjepphøy til jeg faktisk finner videoen frem igjen.
Det var en test av en 98-modell med sekvensiell giring på rattet, men videoen er naturligvis gammel og lå på en av de gode, gamle sidene.
 #285818  av WaxFraq

meneh..hva om vedkommende som har lagt ut annonsen bare har "krysset" av feil?
det er jo en fin diskusjon, det var ikke det...men faan da... :lol:

jeg har ikke sett automat i mk2 annet i kombinasjon med 5s-fe (2.2).

men er det egentlig noe mål å ha en treig automat som ikke girer skikkelig da?? I EN SPORTSBIL???? det er jo tross alt ingen corvette/mustang e.l. :lol:
 #285858  av adrian

WaxFraq skrev:meneh..hva om vedkommende som har lagt ut annonsen bare har "krysset" av feil?
det er jo en fin diskusjon, det var ikke det...men faan da... :lol:

jeg har ikke sett automat i mk2 annet i kombinasjon med 5s-fe (2.2).

men er det egentlig noe mål å ha en treig automat som ikke girer skikkelig da?? I EN SPORTSBIL???? det er jo tross alt ingen corvette/mustang e.l. :lol:
har faktisk kommet over mk2 med automat til 3s-ge.