Har du vært og sett på bilen i dag. Ut fra min erfaring kan du se på: I alle fall turbo, er det rundt oljesøl og inn i innsuget og inn i ic så er den gåen, sjekk for aksial og radial slakk på turboen, se i verkstedhåndboken hva som er kriterier. Se etter svetting rundt toppdekselpakning, toppakning, rundt servopumpe. Se på kjølevæske, og om det er noe kvitt emulsjon rundt oljepåfyllingen, se hvordan olje ser ut. Du skulle heist bilen opp og kjent på hjullagerslakk både foran og bak (dyre ting å skifte originalt) Kjør tur og brems og aks så finner du ut om diff foring er gåen, koster 1700 hos toyota (skal lage dunk bak). Giringen spesielt på 1 og 2 gir, de synkronisatorringene kan ha sett sine beste dager. Se etter rust langs kanalene og rundt tanken og der hvor bensinpåfylling er. Ikke tro på kilometerstand, les på forum sine sider, her er en del å lese om angående bilkjøp. Ha med noen som har kjennskap til bilen, ikke tro på hvem som helst (inkl meg), skriv en skikkelig salgsmelding og finn ut hvordan er reglene å levere tilbake bilen om det er mer gale en selgeren har sagt. Kan ikke skrive om alt mulig dessverre.